Citat:
Ursprungligen postat av
Nattiskatt
Nej, det är inte konstigt att Crille blev förlåten av Jocke. De är bröder och kan lösa saker precis som alla andra syskon. Det är en del av livet. Varför skulle han anmäla sin bror? Ska de gå runt och vara arga på varandra resten av livet eller? Crille begick inte sexuella trakasserier heller och dessutom varade bråket inte ens länge. Helt onödigt alltihop.
Nu vet vi ju inte heller säkert att det skulle vara skådespeleri och att de skulle ha ett kontrakt som de skrivit på för att kunna göra content av drama. Det är bara spekulationer, men visst skulle det vara konstigt att de väljer att inte anmäla Joz med anledningen att de bara vill glömma detta och inte orkar med förhör och hela den biten. Därför hoppas jag att någon sätter dit Joz.
Jag är förbaskat trött på att varje gång en youtuber eller kändis bråkar med någon så säger alla att det är lögner, skådespeleri och dittan och dattan. Det må vara en hel del överdrivna scener, men att det skulle vara rent hittepå gynnar inte de på något sätt i företaget. Det är mänskligt att det blir konflikter med människor, men så fort särskilt Jocke och Jonna är inblandade då är allt minsann fake. Någonting har ju hänt, det kan vi vara säkra på. Annars skulle man inte göra något utav ingenting. Sen sättet som de går ut med konflikter offentligt kan jag hålla med om är otroligt överdrivet, t.ex i Jockes livestream när han sa att Joz har pissat på deras kändisskap, att deras liv är förstört, att det är det värsta som kan hända, att det är som en film och fanhans moster....
Du kan ändå aldrig konstanterna med säkerhet att allt detta skulle vara planerat eller hittepå, därför utgår jag från det jag ser och baserar det utifrån det. Sen har jag mycket väl i åtanke att en hel del antagligen är överdrivet, det märker man lite till och från exempelvis i Jockes live när han säger att deras liv är helt förstört pga Joz och allt det andra, för det är det inte.
Jag tycker att Jocke begränsar informationen och ryktena om Joz en hel del, han går t.ex. inte in på exakt vad tjejerna som skulle varit utsatta av Joz har skrivit, han går inte in på de sexuella trakasserierna, man märker tydligt att han är försiktig med vad han kan och borde säga ute på nätet.
Om Crille verkligen sexuellt trackasserat tjejer i Jockes företag så är det väl Jockes jobb att se till så att Crille ställs inför rätta.. annars skyddar ju Jocke en kriminell.
Jag antar att Jocke älskar sin bror så pass mycket att kvinnor som blir utsatta för sexuella trackasserier inte spelar någon roll. Dom är ju trots allt familj, så varför inte låta Crille trackassera.
Klart det är skådespel annars hade väl Joz stämmt Jockes företag med tanke på att Jocke nu använder internet för att beskylla Joz för att Jonna gjorde abort lixom. Nu är Jocke igång med sina ologiska dramaskådespel igen, precis som när han beskyllde Crille för massa grejjer fast Crille var tyst på grund av kontrakten som styrde hur dom skulle lura tittarna att dom bråkar genom youtubevideos.
Visst är det normalt att det blir bråk mellan folk, men det är långt ifrån normalt att bråka genom videos på youtube när nån har begått brott.. eftersom det är domstolar och poliser som löser problem när nån har begått brott, och använder man internet för att dömma och internetmobba den som man anser är olaglig så måste man ha kontrakt om att spela dramaskådespel annars är det olagligt.
Jag säger bara att det är inte olagligt att leka dramaskådespel genom att skriva kontrakt om att utmåla skådespelet som att en part begått brott och att den andra parten är så vilsen och använder internet för att skicka internetmobbare till den utpekades användarprofiler i sociala medier.. även fast det är brott som nämns i skådespelet, och då brott i normala fall hade lösts i domstol.
Dom är ju urusla skådespelare alla förutom Jocke, Crille och Jonna. Att gurkan som "fick jobb i Jocke och Jonna AB genom arbetsförmedlingen" gör intervjuer och tror att han kan spela teater på Jocke och Jonnas nivå.. det avslöjjar skådespelet.. liksom den där Alexandra som flyttade in hos Jocke tillsamans med Joz för att planera dramaskådespelet. Dom har ingen utbildning som skådespelare så det kommer aldrig låta äkta när Jocke blandar in massa vanliga människor i sitt skådespel.
Jockiboi har gått över till en ny karaktär som heter Joakim Lundell och som är väldigt duktig när han förklarar om hur en kvinna legat och gråtit i hallen för att Joz hade gjort nånting som är så hemskt att Jocke inte ens kan berätta om det, eller gå till polis eller stämma Jozens företag.
Hans nya karaktär är lite duktigare än Jockiboi karaktären var.. fast ändå samma idiot som spyr ut massa ologiskt galenskap eftersom folk köper lögnen enklare om lögnen är helt galen och ologiskt som en big bang teori.
Det hade varit häftigt om Joz visade sig vara en äkta snubbe som exposade Jockes nya karaktär genom att först nämna pansexualitet vilket utmålade Jocke som en galning som bjuder in pedofil i sin familj lagomt till att Jonna skulle föda.. för att sen räkna ut att Jocke använde Joz för att tjäna pengar på kontent genom sin youtubekanal utan att ge Joz pengar för content som han skapade.. och då använde Joz sin rävintelligens för att lura Jocke till att ge upp ännu mer pengar efter att Jocke förstört Joz karriär genom internetmobbning vilket domstolar hade sett som ett enkelt beslut om att Jocke ska betala för att Joz har fått sin karriär förstörd av Jockes förtal och internetmobbning.
Jag menar huset ser ju renoverat ut så även där så ser ju Jockes logiska tänkande ut som att det släpar efter lite eftersom dom sitter ju i ett renoverat hus med Joz design överallt medans dom säger till tittarna att Joz inte kunde färdigställa nånting.. fast dom betalade väl för ideer och inte för att Joz skulle vara snickare som kostar 6000 kronor i timmen.
Jag hoppas på det, att Joz trycker dit Jocke lagligt istället för att Joz håller tyst för att ett kontrakt om skådespel som innehåller internetmobbning och förtal har skrivits av alla inblandade parter.