2026-09-22, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Då du har lite svårt för att inte ljuga och fokusförflytta klistrar jag in det du ljuger om.

Det var inte vad jag sa. Jag förklarade för dig att det är märkligt att du tycker att sektens förföljelse går att jämföra med att privatpersoner eller små konton yttrar kritik och kritiserar Jockiboi för 20-30 riktigt grova grejer han lyckats undkomma medial uppmärksamhet och kritik för.

Det är inte objektivt struntprat. Joakim har försökt stämma både Medviktarna och Anneli som privatpersoner. Anneli är en privatperson och jag uppskattar inte att du skriver att hon "begår handlingar mot Joakim Lundell", då det är att ta det ur kontext och får det att låta som att det är klandervärt av henne att skriva om Jockiboi i egenskap av makthavare. Hon har, i egenskap av privatperson och utan ekonomisk vinning öppet kritiserat välkända omständigheter om Jockes kändisskap och hans handlingar mot andra.

Meme-konton har, i egenskap av privatpersoner och ordkonstnärer och utan ekonomisk vinning kritiserat och gjort satir på Joakims debacel. Små konton har, med väldigt liten ekonomisk vinning eller till stor ekonomisk förlust (Operation Kobra), kritiserat Joakim Lundell. Joakim Lundell har, i egenskap av Sveriges största youtuber gjort det han anklagas för och han och hans kennel i egenskap av youtubers har haft stor ekonomisk och personlig vinning av alla desinformationskampanjer och drev.

Kan du bemöta det jag skriver sakligt? Chrippa var häktad i 10 dagar.

Vad menar du med nationellt erkände? Han sa det på en medelstor youtubers kanal. Han tog tillbaka det mindre en en vecka senare. Är det förståeligt och förståeligt att utomstående kreatörer drevar i åratal mot Chrippa för att han ljög i en video? Vad gjorde det då förståeligt och försvarligt att dreva mot Linnea, ifall du tror att miljön i den relationen var problematisk?

Nu ligger det ju till som så att varken Anjo eller Jocke tyckte att Chrippas skattebrott var något klandervärt, Jocke fick backning från skatteverket med nästan 10 miljoner kronor tiden innan drevet, Danjal väntade åtal för marknadsmanipulation. Anjo och Jocke var och är drogliberala och försvarade Chrippas festladd och stereoider i Chatten. Dom bryr sig inte. Jocke har varit drogmissbrukare (ifall man ska tro honom), Chrippa har aldrig missbrukat. Vad gjorde det förståeligt och försvarligt i den kontexten?

Offerkoftan Jocke är anhörig till en bror som sagt upp kontakten med honom och det ger honom rätt att dreva nationellt, dra in media, smygfilma och smygfota Chrippa och Linnea, hitta på 20-30 riktigt grova lögner om, blanda in myndigheter och samla ihop flera spaningsgrupper för att kontrollera och kartlägga Chrippa och Linnea. Och Jocke beställer videos av Anjo som inte har anknytning till "orsakerna" du menar gör Jockes handlingar förståeliga och försvarliga. Det är förföljelse.
Hur kan orsaken till kritiken vara helt ointressant, när du beklagar dig över innehållet i kritiken dom får. Varför tycker du att Rask inte gjort något moraliskt fel och hur kan du tycka att Anjo inte heller har gjort det?

Jag håller med dig, med förevändningen att Sekten inte har agerat för att någon beter sig som en skitstövel, dom har agerat för att husse tycker att dom ska agera. Dom bryr sig inte om vem dom attackerar och hur den personen beter sig, Anneli är ett utmärkt exempel på det.

Det är väl så enkelt som att beter man sig som en skitstövel så får man till slut stryk.

Nu skriver jag på luren, så det blir dessvärre inte så snygg formatering.
Igen, för mig saknar det betydelse om Anneli skulle ha gjort det som privatperson eller inte. Nu anser jag inte att hon skulle ha gjort det som privatperson, men det saknar ändå betydelse.
Vad du anser om hur jag talar om Anneli saknar också betydelse. Jag anser att hon är en ytterst värdelös människa, och det finns inget ont jag inte önskar henne. Ett tag kan jag erkänna att jag tyckte synd om henne, för att hon inte förtjänade sin mor. Den uppfattningen har jag helt vänt på, de två förtjänar helt klart varandra. Ett tag trodde jag det var morsan hennes som provocerade fram situationen med Rask, men jag börjar undra om inte Anneli var med på det också. Så det skulle kännas enormt skönt om Jocke lyckades utsätta henne för juridiska konsekvenser, som hon så uppenbart behöver. Om du inte vid det här läget fattat det, så tycker jag att Anneli betett sig väldigt klandervärt.
När det gäller operation Kobra, så produceras den av två aktiebolag, det är fakta. Det är också fakta att Jocke stämde ett AB, som ägs av Medviktarna och medviktarna som egna juridiska enheter, eller som det är poppis att hävda "privatpersoner".

Sedan har jag aldrig sagt att Sektens förföljelse går att jämföra, utav den enkla anledningen att temus är värre och mer omoralisk.

Sedan förstår jag inte riktigt vad storleken på Anjos kanal skulle spela för någon roll. Den aktuella sändningen sågs av många tusen, den hänvisades också till här vilket gjorde att ännu fler 1000 har läst om hans yttrande. Det hänvisades också till den tiden i en SVT-dokumentär som heter "hatet". Det kan absolut inte gå att säga något annat än att det är ett nationellt erkännande. Både då det hände, men eftersom spridningen sedan fortsatte.

Ja, Chrippa var häktad i 10 dagar. Det är en extremt allvarlig situation, och allvarligheten i det rättfärdigar väldigt mycket från Jockes sida.
Rask behöver inte samma rättfärdigande, utan han får sin moraliska rätt genom att Chrippa innan häktningen betedde sig som ett svin mot Rask. Så här i efterhand vet vi ju också att Chrippa gnällde på saker som han själv var sämre med. Så inte nog med att han är ett svin, så är han ett hycklande svin med.
Anjo får enligt mig rätt i sitt beteende genom att Chrippa gjorde som han gjorde när han kom ut från häktet. Jag fattar helt klart att Anjo blev sur på det. Sen kan jag väl köpa att han gått lite väl långt även om han blev sur.
Som sagt, så bryr jag mig inte om vad motvikt, Skuldis eller någon annan gjort. Hos mig blir inte två fel ett rätt.

Jag har aldrig fått backning från Skatteverket, men jag är extremt drogliberal. Men om man ser:
Häktning 10 dagar för kvinnomisshandel.
Droger
Skattebrott
Historien om barnmisshandel
Historier om en helt psykiskt ohälsosam relation
Prat om flykt utomlands från rättvisan
Ostabil boendesituation
En personlig konkurs i bagaget
Stora ekonomiska skulder

Då har jag som sagt inga bekymmer med att förstå varför en morbror som till på köpet är gudfar till ungen, tar till nästan vad som helst som han kan tänka sig hjälper. Därav anser jag Jocke som helt ursäktad när det kommer till Chrippa.
Citera
2026-09-22, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Varför tror du att Jocke och Anjo har så ont i stjärten att de nu plockat ner mappen och Anjos live från nätet?

Är det pga att det är olagligt med åsiktsregistrwring eller har du en fantasirik förklaring även där?
Ingen aning. Har ingen koll på nån mapp.
Citera
2026-09-22, 05:30
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Kan du bemöta det jag skriver sakligt? Chrippa var häktad i 10 dagar.

Vad menar du med nationellt erkände? Han sa det på en medelstor youtubers kanal. Han tog tillbaka det mindre en en vecka senare. Är det förståeligt och förståeligt att utomstående kreatörer drevar i åratal mot Chrippa för att han ljög i en video? Vad gjorde det då förståeligt och försvarligt att dreva mot Linnea, ifall du tror att miljön i den relationen var problematisk?

Nu ligger det ju till som så att varken Anjo eller Jocke tyckte att Chrippas skattebrott var något klandervärt, Jocke fick backning från skatteverket med nästan 10 miljoner kronor tiden innan drevet, Danjal väntade åtal för marknadsmanipulation. Anjo och Jocke var och är drogliberala och försvarade Chrippas festladd och stereoider i Chatten. Dom bryr sig inte. Jocke har varit drogmissbrukare (ifall man ska tro honom), Chrippa har aldrig missbrukat. Vad gjorde det förståeligt och försvarligt i den kontexten?

Offerkoftan Jocke är anhörig till en bror som sagt upp kontakten med honom och det ger honom rätt att dreva nationellt, dra in media, smygfilma och smygfota Chrippa och Linnea, hitta på 20-30 riktigt grova lögner om, blanda in myndigheter och samla ihop flera spaningsgrupper för att kontrollera och kartlägga Chrippa och Linnea. Och Jocke beställer videos av Anjo som inte har anknytning till "orsakerna" du menar gör Jockes handlingar förståeliga och försvarliga. Det är förföljelse.
Om allt alla säger i sina youtube videos är sanning, och man kan aldrig ångra sig, ändra sig eller ljuga, då ligger Anjo och Jocke jäkligt illa till eftersom de sagt extremt dumma saker genom åren
Citera
2026-09-22, 07:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu skriver jag på luren, så det blir dessvärre inte så snygg formatering.
Igen, för mig saknar det betydelse om Anneli skulle ha gjort det som privatperson eller inte. Nu anser jag inte att hon skulle ha gjort det som privatperson, men det saknar ändå betydelse.
Det som verkligen saknar betydelse är vad DU anser om saken.
Hon är en privatperson och hon agerar som en privatperson.
Vad du än tycker om det.

Citat:
Vad du anser om hur jag talar om Anneli saknar också betydelse. Jag anser att hon är en ytterst värdelös människa, och det finns inget ont jag inte önskar henne.
Det låter väldigt personligt för dig. Vad har hon gjort dig? Eller är det att hon negligerat dig och inte ser dig som är jobbigt?

Citat:
Ett tag kan jag erkänna att jag tyckte synd om henne, för att hon inte förtjänade sin mor. Den uppfattningen har jag helt vänt på, de två förtjänar helt klart varandra. Ett tag trodde jag det var morsan hennes som provocerade fram situationen med Rask, men jag börjar undra om inte Anneli var med på det också. Så det skulle kännas enormt skönt om Jocke lyckades utsätta henne för juridiska konsekvenser, som hon så uppenbart behöver. Om du inte vid det här läget fattat det, så tycker jag att Anneli betett sig väldigt klandervärt.
Vilket trams.
Vad är det hon gjort menar du? Att hon samlade material så att det gick att fälla Rask?
Eller vad pratar du om?

Citat:
När det gäller operation Kobra, så produceras den av två aktiebolag, det är fakta. Det är också fakta att Jocke stämde ett AB, som ägs av Medviktarna och medviktarna som egna juridiska enheter, eller som det är poppis att hävda "privatpersoner".
Det är också fakta att den stämningen som låg mot aktiebolaget återkallades tidigt under den muntliga förhandlingen för att den var så dåligt underbyggd och för att tröjorna såldes av privatpersoner och inte från företaget.
Glömde Jockiboi berätta det för dig?

Sorry, glömde ju att han inte ens var där och inte vet vad som sades ..Hupp så det kan gå.

Citat:
Sedan har jag aldrig sagt att Sektens förföljelse går att jämföra, utav den enkla anledningen att temus är värre och mer omoralisk.
Berätta på vilket sätt det är värre att lyfta fram kritik och satir om sådant människor själva lagt ut än att som sekten trakassera och förfölja privatpersoner och hänga ut

Citat:
Sedan förstår jag inte riktigt vad storleken på Anjos kanal skulle spela för någon roll. Den aktuella sändningen sågs av många tusen, den hänvisades också till här vilket gjorde att ännu fler 1000 har läst om hans yttrande. Det hänvisades också till den tiden i en SVT-dokumentär som heter "hatet". Det kan absolut inte gå att säga något annat än att det är ett nationellt erkännande. Både då det hände, men eftersom spridningen sedan fortsatte.
Nej, att du inte förstår vad räckvidd har för betydelse förstå jag. Det krävs att man kliver ur sina semikränkta skor och tittar på vilka konsekvenser något får för att förstå det.
Är målet bara att semigråta och semihata åt Jockiboi och hundarna så är det begripligt att du inte kan förstå.

Citat:
Ja, Chrippa var häktad i 10 dagar. Det är en extremt allvarlig situation, och allvarligheten i det rättfärdigar väldigt mycket från Jockes sida.
Det rättfärdigare ingenting.
Det rätt färdigare definitivt inte över två års förföljelse och trakasserier för att Jockiboi kände sig ratat och kränkt.

Citat:
Anjo får enligt mig rätt i sitt beteende genom att Chrippa gjorde som han gjorde när han kom ut från häktet. Jag fattar helt klart att Anjo blev sur på det. Sen kan jag väl köpa att han gått lite väl långt även om han blev sur.
Som sagt, så bryr jag mig inte om vad motvikt, Skuldis eller någon annan gjort. Hos mig blir inte två fel ett rätt.
Ja jättehemskt att han inte ville lyda Jockiboi och att han ville välja sin flickvän och blivande fru själv.
Slå dig ihop med Jockiboi och gråtyla mot månen en stund så känns det kanske bättre sen.

Citat:
Jag har aldrig fått backning från Skatteverket, men jag är extremt drogliberal. Men om man ser:
Häktning 10 dagar för kvinnomisshandel.
Droger
Skattebrott
Historien om barnmisshandel
Historier om en helt psykiskt ohälsosam relation
Prat om flykt utomlands från rättvisan
Ostabil boendesituation
En personlig konkurs i bagaget
Stora ekonomiska skulder
Bra att du använder ordet "historier" - för det är precis vad det handlar om. Jockibois, Julias och hundarna uppdiktade historier.
Ingenting av det du punktar upp ger Jockiboi eller någon annan rätten att förfölja, trakassera och förstöra för paret på det sätt som Jockiboi och hundarna gjort.

Citat:
Då har jag som sagt inga bekymmer med att förstå varför en morbror som till på köpet är gudfar till ungen, tar till nästan vad som helst som han kan tänka sig hjälper. Därav anser jag Jocke som helt ursäktad när det kommer till Chrippa.
Nej, Jockiboi svartsjuka och hans uppenbara kränkthet över att Chrippa valt att leva sitt liv på egna villkor och att inte ingå i Jockibois kennel ger på inget sätt Jockiboi rätt eller legitimitet att förstöra barnets liv.
Det handlar enbart om Jockibois kränkta ego och hans för stora offerkofta.
Man är ett as när man beter sig som Jockiboi gjort.
Citera
2026-09-22, 08:21
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Det blir en 24h livesändning med en bölande Jocke.

Plus en specialbyggd kista i betsad furu.
Dock bara för medlemar.
Citera
2026-09-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggknallin
Kanske du som krymplingens morsa är lite väl biased för att glappa käft?
Din egna agenda mot Jocke lyser igenom lite väl starkt.

Jockiboi är en aktivt utövande hebefil. Varför vill man skydda en förövare?
Citera
2026-09-22, 10:41
Medlem
ashlateoberduzems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromsbyxor
Jockiboi är en aktivt utövande hebefil. Varför vill man skydda en förövare?

Har du några bevis för att han jagat småtjejer senaste åren?
Citera
2026-09-22, 11:40
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashlateoberduzem
Har du några bevis för att han jagat småtjejer senaste åren?
Bara nån månad sen han satt på TikTok och skickade hjärtan till en ung tjej, rökare såklart.
Citera
2026-09-22, 11:42
Medlem
ashlateoberduzems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Bara nån månad sen han satt på TikTok och skickade hjärtan till en ung tjej, rökare såklart.

Så nyligt, ålder på henne?
Citera
2026-09-22, 11:51
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashlateoberduzem
Så nyligt, ålder på henne?
15 kanske och Jocke är 40+
Citera
2026-09-22, 12:28
Medlem
Citat:
15 kanske och Jocke är 40+

Citat:
Man tycker ju att han borde vara smart nog att passa sig när han är medveten om att han har ögonen på sig. Men men, begäret är väl större än smartheten.

I den tiktokliven satt hon och en väninna och gjorde sig redo för att gå ut på krogen. Inte för att det är unheard of att omyndiga smiter in ändå men något äldre än 15 är hon nog åtminstone. Äckligt oavsett. Och jag tror som du att begäret är större än smartheten. Svårare att förmå en donna att skicka rökklipp om man skriver från ett random konto som heter typ nisse7909 och alldeles uppenbart är en runkgubbe, än vad det är för barnidolen Joakim Lundell i egen kort och krum person.
Citera
2026-09-22, 12:30
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
I den tiktokliven satt hon och en väninna och gjorde sig redo för att gå ut på krogen. Inte för att det är unheard of att omyndiga smiter in ändå men något äldre än 15 är hon nog åtminstone. Äckligt oavsett. Och jag tror som du att begäret är större än smartheten. Svårare att förmå en donna att skicka rökklipp om man skriver från ett random konto som heter typ nisse7909 och alldeles uppenbart är en runkgubbe, än vad det är för barnidolen Joakim Lundell i egen kort och krum person.
De hamnar i en beroendeställning direkt iom att han är en kändis. Och det vet han naturligtvis om.

Äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in