2026-09-21, 08:52
Medlem
TaEnNyDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Jocke "förföljs" för att han byggt en karriär på att hänga ut unga tjejer, visa kuken, sprida grova och helt vansinniga anklagelser mot sin mamma utan grund, för att ha slängt ur sig liknande anklagelser mot sin fosterfamilj tills han helt utraderade den versionen ur sitt liv när han behövde att de backade deras historia, för att falskt ha anklagat en tjej för våldtäkt, hotat en tjej med kniv, för att ha sagt att många tjejer anmäler våldtäkt för att få uppmärksamhet och sedan skyllt uttalandet på sina diagnoser, för att ha förmått en tjej att just göra falska våldtäktsanklagelser mot sin snickare (hon blev fälld i tingsrätten), för att ha suttit i lives och ljugit om att tex "20-30 tjejer har hört av sig med så himla grova grejer" inför hundratusentals tittare, för att ha äcklat sig med minderåriga i flera år, att han förmår folk att göra saker åt honom och sedan straffar dem för det (H.Ws video om hans mamma tex, eller Cluees första i Chrippadramat), för att han försökt köpa identiteten på folk för mellan 25 och 50k i syfte att hänga ut dem, för att han alltid skickar allt vidare till sina hundar trots att han vill vara ifred, för att han hänger ut folk som barnmisshandlare och hittar på att de är under utredning för barnfridsbrott, för att han hotar tjejer i DMs, ljuger om vattenläckor för att gå in i folks lägenheter, filmar folk inne i deras lägenhet, uppmanar sina följare och vänner att kontakta myndigheter (och ljuger om varför), använder sin fosterpappas sjukdom och död för att vinna ett TV-pris, ljuger om att folk hotar barn eller pensionärer, stämmer och massanmäler folk i parti och minut till ingen nytta, slösar polisresurser genom att ge dem 6500 memes och dräller runt med bekräftade fejkkonton där han skriver att han är kär i sina fiender som han låtsas vara rädd för. Samtidigt som han anklagar andra för mani.

6500 memes!!

Chrippa förföljs för att han ville vara ihop med sin tjej trots att de andra hade en plan för hur allt skulle gå till, för att han kallar folk fas-8 och för att han inte låter andra styra umgänget med sin dotter utan istället tycker att tingsrättens beslut ska gälla, testo och skatt. Men mest det första, eller saker relaterat till det.

Chrippa irriterar en viss genre av människor. Jocke irriterar vem som helst.
Det där var en bra sammanfattning av vad Jockiboi gjort genom åren. Och det mesta du tog upp är saker som skett sedan han gick från Jockiboi till Joakim Lundell och blev en ”ny” människa.
Joakim Lundell är fasaden och Jockiboi är den han egentligen är.
Senast redigerad av TaEnNyDa 2026-09-21 kl. 09:22.
Citera
2026-09-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Låt oss inte låtsas som att det går att jämföra att några små konton kommer med befogad kritik mot Sveriges största youtuber (med kennel till mänsklig sköld), med organiserad och grov förföljelse mot Chrippa och Linnea.

Det är inte förföljelse att några privatpersoner eller små konton reagerar på och berättar om Jockibois systematiska förföljelser, dessinformationsfabriker, utpressningar, myndighetsläckor, hot, kartläggningar av kritiker, mutor och hemliga hämndoperationer.

Vilka omständigheter anser du gjorde förföljelsen av Chrippa och Linnea förståleig och försvarlig?

Du var med när Anjo, Jocke, Motvikt, Vad är problemet, Skuldis och Rask gjorde det du just beskriver, i värre bemärkelse. Chrippa och Linnea polisanmälde. Du begriper förmodligen att Temu är långt ifrån den nivån att en förundersökning kan öppnas.

Ifall en förundersökning öppnas mot någon i Temu har vi ett korrupt system.

Nu är vi här igen. Det verkar som att det är en viktig poäng att det skulle vara "privatpersoner" som begår handlingar mot Jocke. Jag undrar dels varför det skulle vara en viktig poäng, och när vi skulle kunna börja hoppa över den detaljen eftersom vi alla vet att det rent objektivt är struntprat. Nästan alla brott i Sverige begås av just privatpersoner, så?

Det är förståeligt och försvarligt eftersom Chrippa dels blev häktad under en lång tid för kvinnomisshandel och efter det nationellt erkände att hans dotter blivit misshandlad. Han beskrev också en miljö i relationen som var extremt problematiskt. Allt under en period när det också var känt att han begick skattebrott. Vad jag också förstår så var det misstankar eller till och med känt att det brukades olagliga substanser. Allt som allt kan man nog förstå att en anhörig skulle bete sig som Jocke. Eller i varje fall förstår jag det. Att Chrippa är för korkad för det är väl inte så konstigt med hans pundarhjärna.

För mig är det helt ointressant vad Anjo, motvikt och skuldis gjorde. Det gör inget mer eller mindre rätt. När det kommer till Rask, så gjorde han inget moraliskt fel enligt mig, utan Chrippa får helt enkelt skylla sig själv. Jag är nog inne på det när det gäller Anjo med. Det är väl så enkelt som att beter man sig som en skitstövel så får man till slut stryk.
Citera
2026-09-21, 10:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu är vi här igen. Det verkar som att det är en viktig poäng att det skulle vara "privatpersoner" som begår handlingar mot Jocke. Jag undrar dels varför det skulle vara en viktig poäng, och när vi skulle kunna börja hoppa över den detaljen eftersom vi alla vet att det rent objektivt är struntprat. Nästan alla brott i Sverige begås av just privatpersoner, så?
Det är en väldigt viktig skillnad.
Jockiboi kritiseras för sådant han själv lagt ut i egenskap av offentlig person. Som offentlig person kan du inte bete dig hur som helst eller lägga ut vad som helst och inbilla dig att du ska undgå kritik.

Jockiboi däremot har trakasserat och hängt ut människor (med hjälp av bl a Anjo) för sådant som är rent privat, ofta lögner och överdrifter, och som de INTE valt att själva hänga ut och stoltsera med officiellt.

Det är också skillnad rent konkret på magnitud och effekt av det man gör i egenskap av officiell person som kritiseras för sina egna utlägg och på att sprida skit om privatpersoner inför en miljon publik på stora plattformar, i media osv...

Förstår du verkligen inte den skillnaden?

Man kan inte skryta om "ugglerunk" och sexköp inför en miljon följare och tro att ingen får reagera negativt på det.

Citat:
Det är förståeligt och försvarligt eftersom Chrippa dels blev häktad under en lång tid för kvinnomisshandel och efter det nationellt erkände att hans dotter blivit misshandlad. Han beskrev också en miljö i relationen som var extremt problematiskt. Allt under en period när det också var känt att han begick skattebrott. Vad jag också förstår så var det misstankar eller till och med känt att det brukades olagliga substanser. Allt som allt kan man nog förstå att en anhörig skulle bete sig som Jocke. Eller i varje fall förstår jag det. Att Chrippa är för korkad för det är väl inte så konstigt med hans pundarhjärna.
Nej, det är faktiskt inte förståeligt alls för Jockiboi att ens sprida uppgiften om att Chrippa var häktad -- en kort tid - för 10 dagars häktning är INTE "en lång tid".

Vad du förstår är ju sådant som Jockiboi, Anjo, Julia och Rask spridit ... och det är i alla delar förtal.

Citat:
För mig är det helt ointressant vad Anjo, motvikt och skuldis gjorde. Det gör inget mer eller mindre rätt. När det kommer till Rask, så gjorde han inget moraliskt fel enligt mig, utan Chrippa får helt enkelt skylla sig själv. Jag är nog inne på det när det gäller Anjo med. Det är väl så enkelt som att beter man sig som en skitstövel så får man till slut stryk.
Det är rätt ointressant för de drabbade vad du tycker faktiskt.
Däremot är det ju extremt sjukt att du försöker försvara Jockibois uthängningar av Chrippa och Linnea, samtidigt som du anser att Jockiboi själv skulle han någon sjuk rätt att vara fredad TROTS att han själv kablat ut sitt äckliga beteende för allmän beskådan.
Citera
2026-09-21, 10:11
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Även om det Chrippa sade skulle vara sant så undrar jag om du verkligen anser att Jockes förföljelse och uthängningar är försvarligt?
Citera
2026-09-21, 10:34
Medlem
Deimos01s avatar
Jockes hot om "dokumentärer" där han ska hänga ut privatpersoner har pågått sedan 2023.
Han verkar ha haft 3 olika bolag involverade för att skapa dessa "dokumentärer".
Vid 2 olika tillfällen har dessa "dokumentärer" varit klar och ska publiceras på våren/hösten.
Det enda som kommit är SVTs dokumentär som avslöjat vilken lögnare Jocke är.
Fattar inte Jocke själv hur sjukt det är att flertalet gånger ljuga om att han ska hänga ut människor i olika dokumentärer?

Ser ingen i Jockes närhet att han inte mår bra, han kanske behöver läggas in på psyket ett tag så han verkligen kan få hjälp?
Citera
2026-09-21, 10:41
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:

Om någon gjort något brottsligt mot Jocke, varför anmäler Jocke inte till polisen? Varför väljer Jocke att hota och hänga ut istället för att anmäla?

Jag tror det är pga att dessa människor har inte begått något brottsligt i lagens ögon, men enligt Jocke är all kritik mot honom olagligt.

Jocke-jag-vill- bara-bli-lämnad-ifred skulle även om bli mer lämnas ifred om han lät polisen sköta det, istället för att han själv stod bakom uthägningarna och hoten, om Jocke nu faktiskt ville bli lämnad ifred
Citera
2026-09-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hen kan dra den där om stämpling.

Jocke visste på något vänster vad "Chrippa skrivit" (och till vem) innan han hade blivit delgiven det av polisen.

Du menar den självupplevda mytoman-fantasin av att det hade kunnat vara stämpling till misshandel eller kanske även mord, utförd telepatiskt av Chrippa från annat land och annan telefon än hans egen?

Det är märkligt att när man frågar random kärring i deras kommentarsfält vad som berättigar den förföljelse och det ljugardrev som Joakim utsatt sin bror och andra släktingar för, så kan de ALDRIG svara. De är helt hjärntvättade. Tur att media börjat vakna.
Citera
2026-09-21, 10:56
Medlem
0.1s avatar
Vi får se om en ny regering kan få igenom en ny lag som gör det olagligt att kritisera Joakim jockiboi Lundell på internet. Jag tänker mig 5-10 års fängelse och 15 till livstid om kritiken innehåller humor....
Citera
2026-09-21, 11:03
Medlem
TaEnNyDas avatar
Kanske är dags för Jockiboi att faktiskt äta bajset och att TA ANSVAR för allt han gjort mot så många människor i så många års tid. Och inte skylla på andra hela tiden.
Citera
2026-09-21, 11:58
Medlem
cinmiks avatar
Igår när Jocke lade ut en IG story så använde han ett filter för att se ut som en babyrumpa i ansiktet.

Tänk en man på 40+ som hyser sådan skam för sitt utseende.
Citera
2026-09-21, 12:00
Medlem
kaktusplastiks avatar
Är det någon som vet när Mördarna har premiär? Anjo sa i somras att de bara väntade på att lansera efter sommaren, för att det är en så dålig tid att släppa ett program.
Citera
2026-09-21, 12:05
Medlem
Mytomanen drar tillbaka sin stämning mot motvikt står det i pressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här