2026-09-07, 19:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Det är inte jag som skrivit hundratals inlägg om ämnet.
Jag hoppas båda parter i stämningen brinner.

Vem vet kanske båda parter lär sig att det inte är korrekt att hänga ut folk på nätet?

Både rökrunkaren och Annel* verkar mentalt vara på samma nivå, så ser det inte som fegt.
Hon är mentalt många många trappsteg över honom. Och med anledning av han story igår - hon är ingen bölare. Det är han som grinar och bölar.

Hon har inte hängt ut något som han själv inte lagt ut eller som inte tidigare är känt.
Hon har reagerat på hans egna publiceringar.
Citera
2026-09-07, 19:19
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Av ren nyfikenhet - vad utav det som tas upp är lögn enligt dig?
Det är inget jag orkar sitta och gå in på nu. En del av det som sägs tror jag på, annat inte.
Min poäng har hela tiden handlat om hur lagen faktiskt fungerar juridiskt, inte om att sitta och leka domare,
eller gräva ner mig i allt skitsnack.
Citera
2026-09-07, 19:19
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Alltså, jämför med brevet som Jockiboi fick från Annikas ombud.
https://imgur.com/a/fIp8zkx

Det räcker.

Kort och koncist.
Precis som det ska vara.
Citera
2026-09-07, 19:21
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det är inget jag orkar sitta och gå in på nu. En del av det som sägs tror jag på, annat inte.
Min poäng har hela tiden handlat om hur lagen faktiskt fungerar juridiskt, inte om att sitta och leka domare,
Du behöver inte.

Det jag menar är bara att DU anser att det är lögn vilket inte innebär att det behöver vara en lögn.

En personlig åsikt och inte juridiskt.
Citera
2026-09-07, 19:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Det var väl 30 000 kr i kravbrevet?

Ja ja, om du och Jocke ses i rökrutan i pauserna under sammanträdena så har ni något att prata om åtminstone.
Det var 30k i kravbrevet som hon inte ens hann får .. i stämningen är det 240 k och det kan lägga in mer och höja beloppet under processens gång.

Jag tror ärligt talat inte han vågar sig in i samma rökruta som mig - inte för att jag är våldsam, men för att han vet att jag vet vilken ynkedom han är och vad han sysslat med från ungdom och fram tills idag.
Och skulle han våga sig in så är det väl med hans "livvakter".
För fegare människa än Jockiboi är svårt att hitta.
Citera
2026-09-07, 19:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jocke kommer garanterat att behöva byta advokat igen efter detta.

Undrar om det blir en från Ryssland nästa gång ...
Ryska advokater får inte verka i Sverige alls. Utomeuropeiska kan får göra det efter en ganska gedigen process.
Advokater inom EU får göra det om de följer svensk lag (tveksamt om denne gjort det) och följer "god advokatsed" som bestämts av svenska advokatsamfundet.
Citera
2026-09-07, 19:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har själv spridit det på nätet.
Det hon utgår ifrån är nästan bara sånt som han själv lagt ut.
En del kommer via traditionell media, annat via hans Youtubes, bloggar, oss osv.

Cissi Wallin utgick också från saker som redan var kända och diskuterades i media, men hon fälldes ändå.
Det är exakt den fällan din dotter har gått i nu,
Hade det varit min dotter hade jag sagt - Ligg lågt, håll tyst. Men alla e vi ju olika..
Citera
2026-09-07, 19:30
Medlem
Bloggbevakningen fortsätter att informera i Jockigate. Kommentarerna är en ren fröjd att läsa.
Kommer Camilla bli stämd nu?
Citera
2026-09-07, 19:41
Medlem
Citat:

Kom igen nu. Det hade varit intressant att veta vad du anser vara sant eller falskt om trådämnet. Ingen bryr sig om din google-juridik.
Citera
2026-09-07, 19:47
Medlem
kirugumis avatar
Absolut kommer Jocki dyka upp i alla kommande förhandlingar, han säger ju att han läääängtar efter att stå mitt framför dom som skrivit riktigt GROOOVA saker om honom och titta dom i ögonen.
Eller så skarvar han bara lite.
Citera
2026-09-07, 19:58
Medlem
Citat:
Cissi Wallin utgick också från saker som redan var kända och diskuterades i media, men hon fälldes ändå.
Det är exakt den fällan din dotter har gått i nu,
Hade det varit min dotter hade jag sagt - Ligg lågt, håll tyst. Men alla e vi ju olika..

Din jämförelse haltar eftersom Cissi Wallin inte direkt bara hakade på någon debatt. Inom ramen för debatten pekade hon ut en känd journalist för att ha utsatt henne för övergrepp. Det är inte att diskutera saker som redan var kända i media, det är att göra saken känd i medierna.

På det var Cissi Wallin en känd profil vars uttalanden nådde ut i massmedierna. Den utpekade personen var även han en känd profil, och utpekandet gjorde honom omöjlig i sin egen bransch.

Situationen är knappt ens jämförbar. Att ha några hundra följare är inte samma sak som att vara rikskänd som Cissi Wallin, att få sina uttalanden spridna bland trollkonton är inte samma sak som att få dem spridna på löpsedlarna till Sveriges största tidningar, och att bli anklagad för att ägna sig åt dataintrång och att tända på tonårsflickor som röker är inte samma sak som att bli anklagad för våldtäkt.

Det finns få beröringspunkter annat än att det handlar om förtal i båda fallen. Joakim kommer aldrig få några 240 000 för detta, och en åklagare hade aldrig väckt allmänt åtal för en sån här sak.
Citera
2026-09-07, 20:15
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Absolut kommer Jocki dyka upp i alla kommande förhandlingar, han säger ju att han läääängtar efter att stå mitt framför dom som skrivit riktigt GROOOVA saker om honom och titta dom i ögonen.
Eller så skarvar han bara lite.
Titta i ögonen bakom solglasögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in