2026-09-07, 18:37
Medlem
Tror nog ens att jockiboi kmr våga dyka up i en rättegång ?
Citera
2026-09-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är du som framstår som upprörd. Varför är du det?
Det är väl ingen - vare sig jag, Anneli, Medviktarna eller någon annan som pratat om dig.

Nej, det påverkar inte stämningen - det påverkar VEM han vågat sig på att stämma. Cissi W har pengar till juridiskt biträde, Anneli har inte det.
Det gör honom till en feg råtta givetvis.
Han är dessutom för dum för att fatta att om hon nu drog sig tillbaka så låter hon arkivet över hans svinerier gå vidare till någon annan.
Det biblioteket blir han inte av med.

Det är inte jag som skrivit hundratals inlägg om ämnet.
Jag hoppas båda parter i stämningen brinner.

Vem vet kanske båda parter lär sig att det inte är korrekt att hänga ut folk på nätet?

Både rökrunkaren och Annel* verkar mentalt vara på samma nivå, så ser det inte som fegt.
Citera
2026-09-07, 18:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Såg att det fanns bevisbilagor också, så det är inte bara det dokument som lagts upp här i tråden. Så det finns dumpar som visar på vilket socialt media det är åtminstone.
Det har hon inte fått, när de skickade kravet till henne var det tre lösryckta meningar och en lista krav och inget annat.
Jag tycker faktiskt inte att det tyder på en bra advokat att framställa ett krav såsom det gjorde.
Han kanske är bättre i rätten - Jockiboi får väl hoppas på det.
Citera
2026-09-07, 18:42
Medlem
Citat:
Kan så vara - tror hon sagt det någon gång, men vet inte om det var på skämt eller allvar.
Hon kan ju har drivit med Jockiboi också .. jag är för autistisk för att kunna tolka det där med säkerhet.
Eller så tycker jag att det bästa är att fråga henne direkt. Hon har ju insta.

Pallal vet säkert, hen vet det mesta!
Citera
2026-09-07, 18:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskartorskar23
Jocke har hög fungerande och använder den som en superkraft! Jockes autism är en dålig sköld när Anneli sitter i rullstol för sina diagnoser!
Ja hans autism skyddar honom inte från hennes kritik och från den kritik hon riktar mot olika medier.
Jag tror i alla fall vi kan vara överens om en sak. Hon är inte invalidiserande sjuk av autism. För den ger knappast sådana konsekvenser.

Jockes "superkraft" är rätt så kritiserad av en del branschkollegor så att lyckas smeta in sig hos media och köpa sig till olika titlar kanske inte ses som en superkraft av alla.
Citera
2026-09-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Det är inte jag som skrivit hundratals inlägg om ämnet.
Jag hoppas båda parter i stämningen brinner.

Vem vet kanske båda parter lär sig att det inte är korrekt att hänga ut folk på nätet?

Både rökrunkaren och Annel* verkar mentalt vara på samma nivå, så ser det inte som fegt.

Vad har du emot kvinnan som Jocke stämt?
Citera
2026-09-07, 18:46
Avstängd
Citat:
Det har hon inte fått, när de skickade kravet till henne var det tre lösryckta meningar och en lista krav och inget annat.
Jag tycker faktiskt inte att det tyder på en bra advokat att framställa ett krav såsom det gjorde.

Alltså, jämför med brevet som Jockiboi fick från Annikas ombud.
https://imgur.com/a/fIp8zkx

Det räcker.
Citera
2026-09-07, 18:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Klassisk rättshaverist-Micro.
Är det rättshaveristiskt att anse att saker ska gå rätt till. I synnerhet när det handlar om rättssaker.

Citat:
Nu har Anneli redan gjort det klart i vidion att det inte finns någon möjlighet att gå Jockiboi till mötes, så det blir oavsett inget med det, så vad spelar det för roll då?
Han var inte intresserad av att hon skulle gå till mötes (innebär att båda jämkar) Han ville att hon skulle lägga sig platt och vara förhindrad att prata om honom i framtiden.
Det är Jockiboi som redan i kravet gjorde tydligt att det inte fanns något att förhandla om - och givet tidsdräkten som gavs så ville de inte att hon skulle hinna ens om hon ville.

Citat:
Läget är det samma om två veckor från 28 augusti, och Jockiboi fick 7 dagar på i kravbrevet från Annika Bergs advokat. Det är 7 september idag.
Då hade han haft några dagar på sig i alla fall - även om brevet gick från Åland. Hon fick inte den tiden.

Citat:
Hon kan när som helst välja att gå Jockiboi till mötes, till och med under pågående huvudförhandling. Det finns ingen deadline, även om Jockiboi givetvis då kan avvisa det erbjudandet om förlikning t.ex med hänvisning till hans rättegångskostnader.
Och betala in 240 tusen, andra krav bl a på tystnad samt befängda begära om betala massa tidningar för att publicera ..
Skulle inte tro det.
Citera
2026-09-07, 18:55
Avstängd
Citat:
Och betala in 240 tusen, andra krav bl a på tystnad samt befängda begära om betala massa tidningar för att publicera ..
Skulle inte tro det.

Det var väl 30 000 kr i kravbrevet?

Ja ja, om du och Jocke ses i rökrutan i pauserna under sammanträdena så har ni något att prata om åtminstone.
Citera
2026-09-07, 18:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Alltså, jämför med brevet som Jockiboi fick från Annikas ombud.
https://imgur.com/a/fIp8zkx

Det räcker.
Han hinner åtminstone ta emot brevet och får några dagar på sig.
Peppe hade fått brevet samma dag om det kommit i "tid". Nu kom det 14 dagar efter det skrevs.
Citera
2026-09-07, 18:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
DaaaaaH!!!
Det är precis det som är kärnan i hela förtalslagen. Det spelar ingen roll om det hon säger är sant eller falskt, genom att sprida det på nätet i syfte att skada hans rykte och verksamhet så misskrediterar hon honom, och det är det som är olagligt.
Han har själv spridit det på nätet.
Det hon utgår ifrån är nästan bara sånt som han själv lagt ut.
En del kommer via traditionell media, annat via hans Youtubes, bloggar, oss osv.
Citera
2026-09-07, 19:16
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jocke kommer garanterat att behöva byta advokat igen efter detta.

Undrar om det blir en från Ryssland nästa gång ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in