2026-09-07, 18:16
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jo du skriver faktiskt lögner.
Se ovan.

DaaaaaH!!!
Det är precis det som är kärnan i hela förtalslagen. Det spelar ingen roll om det hon säger är sant eller falskt, genom att sprida det på nätet i syfte att skada hans rykte och verksamhet så misskrediterar hon honom, och det är det som är olagligt.
Citera
2026-09-07, 18:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Har inte fru Medvikt autismen också?
Kan så vara - tror hon sagt det någon gång, men vet inte om det var på skämt eller allvar.
Hon kan ju har drivit med Jockiboi också .. jag är för autistisk för att kunna tolka det där med säkerhet.
Eller så tycker jag att det bästa är att fråga henne direkt. Hon har ju insta.
Citera
2026-09-07, 18:21
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
DaaaaaH!!!
Det är precis det som är kärnan i hela förtalslagen. Det spelar ingen roll om det hon säger är sant eller falskt, genom att sprida det på nätet i syfte att skada hans rykte och verksamhet så misskrediterar hon honom, och det är det som är olagligt.

Här handlade det om att du påstår att det är lögner som sprids om Jocke.

Förtalslagen kan jag.
Citera
2026-09-07, 18:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hon har inget rådrum nu. Det skulle hon ha fått under en period före stämningen lämnades in. Den lämnades in den 31, innan hon ens han besvara den.
Så någon möjlighet att agera före stämningen har hon inte fått. Troligen avsiktligen - det är bråttom bråttom av någon anledning.

Klassisk rättshaverist-Micro.

Nu har Anneli redan gjort det klart i vidion att det inte finns någon möjlighet att gå Jockiboi till mötes, så det blir oavsett inget med det, så vad spelar det för roll då?

Läget är det samma om två veckor från 28 augusti, och Jockiboi fick 7 dagar på i kravbrevet från Annika Bergs advokat. Det är 7 september idag.

Hon kan när som helst välja att gå Jockiboi till mötes, till och med under pågående huvudförhandling. Det finns ingen deadline, även om Jockiboi givetvis då kan avvisa det erbjudandet om förlikning t.ex med hänvisning till hans rättegångskostnader.
Citera
2026-09-07, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kan så vara - tror hon sagt det någon gång, men vet inte om det var på skämt eller allvar.
Hon kan ju har drivit med Jockiboi också .. jag är för autistisk för att kunna tolka det där med säkerhet.
Eller så tycker jag att det bästa är att fråga henne direkt. Hon har ju insta.

Hon är go, men tänker inte Insta henne. Undrade bara om det var så, tjejorna är ju bra på att maskera det, men hon har lite monoton röst ibland.
Citera
2026-09-07, 18:27
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Hon är go, men tänker inte Insta henne. Undrade bara om det var så, tjejorna är ju bra på att maskera det, men hon har lite monoton röst ibland.
Jo hon är autistisk. Det har hon berättat i en video.
Citera
2026-09-07, 18:28
Avstängd
Citat:

Förtalslagen kan jag.

Jag tror rätt mycket av det som sägs angående det där blir lite svårt att bevisa i rätten, inte för att det någonsin kommer att prövas.
Citera
2026-09-07, 18:28
Avstängd
Citat:
Jo hon är autistisk. Det har hon berättat i en video.
Alright, gött mos. Hårdrocksautist. Jag gillar också Rainbow.
Citera
2026-09-07, 18:29
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag tror rätt mycket av det som sägs angående det där blir lite svårt att bevisa i rätten, inte för att det någonsin kommer att prövas.
Jag menar att Tarmstuvning påstår att det ljugs om Jocke för att sedan förneka detta.

Det handlade alltså om det och min petighet.
Citera
2026-09-07, 18:30
Avstängd
Citat:
Jag menar att Tarmstuvning påstår att det ljugs om Jocke för att sedan förneka detta.

Det handlade alltså om det och min petighet.

Ja, förstod det, men ville bara skjuta in det. Inget av det där är ju sant enligt Jocke, liksom.
Citera
2026-09-07, 18:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Förtalslagen kan jag.

Ja, jag kan anse att det rör sig om lögner, men i slutändan är det domaren som avgör och inte jag.
Citera
2026-09-07, 18:32
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja, jag kan anse att det rör sig om lögner, men i slutändan är det domaren som avgör och inte jag.

Av ren nyfikenhet - vad utav det som tas upp är lögn enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in