2026-05-08, 22:05
Medlem
KungPungPats avatar
Jag ser på en amerikansk YouTubevideo om en maktmissbrukande youtuber som manipulerar sina tittare till att ge sig på privatpersoner.
Uppvigling kallas det tydligen, det brott som Jockiboi och de flesta andra svenska dramatubers sysslar med.

Uppvigling (Brottsbalken 16 kap. 5 §): Det innebär att man uppmanar eller försöker förleda andra till en brottslig handling, till exempel att "ge sig på" eller trakassera personen som doxas. Om du publicerar någons adress med en uppmaning om att folk ska åka dit och hota personen, kan det vara uppvigling.

Ja... till och med Skilleras doxar ju Lisens bror och manipulerar sina följare till att tro att en privatperson är en horunge som ska trackasseras.

Sjukt bara att uppvigling är legaliserat i Sverige så länge man uppviglar en miljon dårar genom Youtube... Eller rättare sagt om man är duktig när man uppviglar så kan snuten inte göra nått. Snuten och rättsväsendet ser inte uppviglingen om den görs genom nätet under en täckmantel av att det bara är oskyldigt kontent om nåns privata känslor och åsikter om nån klandervärd privatperson.

Det är i diktaturer som privatpersoner doxas och trackasseras.

Många blev diktator på Youtube. Deras fanbase är deras diktaturer som dom manipulerar till att attackera privatpersoner. Vissa flyger för nära solen.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-05-08 kl. 22:16.
Citera
2026-05-08, 22:16
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Nej det är faktiskt sant men nu handlar tråden inte om mej utan om Joakim Berg .
Du har helt rätt och jag ber om ursäkt. Jag var så uppe i min besatthet av Jockiboi att jag fick för mig att jag svarade någon annan.

Låter härligt med skog! Det är på min lista också. Något som Jockiboi bara kan drömma om. Han ”leker” rik men har inte råd med annat än en hyreskåk i Norrköping!
Citera
2026-05-08, 22:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Rätt säker på att många inte bor i villor och drömmer om Jockebois liv. Dessutom reser familjen mycket och har råd att bjuda med vänner. Det är något Chrippa inte kan erbjuda sin familj. Han får spendera tid i buren för ekobrott och har förlorat vårdnaden.
????
Vad babblar du om?
Varför skulle andra som hyr vara avundsjuka på att Jockiboi hyr?
Själv äger jag mitt mitt boende och en fastighet .. och jag känner mig rätt normal och undrar mest varför någon med pengar ens behöver hyra en halvfattig bostad.
Något är skevt när man trots stora pengar inte kan erbjuda sina barn mer trygghet än så.
Citera
2026-05-08, 22:18
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Chrippa, barnmisshandlaren och Lokal är inte trovärdiga källor, väx ur sandlådan!

Jag känner Jocke och har frågat honom. Han sa också att många gamla screenshots är fejkade och vänner som lånat hans konto

Haha. På riktigt?! Och det förväntar han sig att tänkande människor ska tro på? Tillåt mig att småle…
Citera
2026-05-08, 22:18
Medlem
stefanmallgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Bjuder man in en snubbe som Ceesay på fest - så är man rätt så low life. En snubbe som helt plötsligt kan snubbla på en påse med löskukar och råka avfyra ett skott från revolvern som blåser huvudet av en. Nej, då saknar man totalt omdöme.

Ceesay borde inte vilja förknippas med jocke, han verkar ändå vilja de bättre i livet och sen beblandar sig med slödder som jocke är inget bra för hans rykte. Jocke vill ju bara skaffa nya hundar, han bjöd väl in på rekryteringsfest men Ceesay känns inte som en kille i kedja 😂
Citera
2026-05-08, 22:27
Medlem
stefanmallgrens avatar
Citat:
Chrippa, barnmisshandlaren och Lokal är inte trovärdiga källor, väx ur sandlådan!

Jag känner Jocke och har frågat honom. Han sa också att många gamla screenshots är fejkade och vänner som lånat hans konto

Nu sitter ju DU och förtalar som du så gärna ville påpeka till mig. Nu är ju källan ANJO. Tyvärr vad du än vill tro

Din tunga är så långt upp i jockes anus att du tappat verklighetsuppfattning. Isåfall om många kan fakea screenshots vad är då inte alla "bevis" för att chrippa är så hemsk? Alla är fake eller är jocke den enda som talar sanning?

Pinsamt att jockes "kompisar" sitter och krigar för han på flashback hellre än att umgås med vad du själv säger "dina barn"
Citera
2026-05-08, 22:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marikas-trosor
Hela du är ju halvfattig och har varseljacka på dig och är arbetslös, och försvarar chippat klädstil som classy. Hur jävla retarderad är du egentligen?
Vad babblar du om?
Citera
2026-05-08, 22:38
Medlem
Citat:
Har Anjo visat att Jocke trakasserar Linnea i en vidio? Nä, nu fantiserar du igen!

Finns inga bevis för att Jocke är pedofil alls. Är inte olagligt att ha gillat lack (han gillar inte det längre) eller att röka cigg (?)

Så han gillar inte lackstövlar och underåriga som röker längre?

Attans! Vi som var ett stort gäng föräldrar som tänkte dra till Grönan med våra tonåringar när Jockiboi ska leka DJ där…🤭👢🚬
Citera
2026-05-08, 22:54
Medlem
larserik32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanmallgren
Nu sitter ju DU och förtalar som du så gärna ville påpeka till mig. Nu är ju källan ANJO. Tyvärr vad du än vill tro

Din tunga är så långt upp i jockes anus att du tappat verklighetsuppfattning. Isåfall om många kan fakea screenshots vad är då inte alla "bevis" för att chrippa är så hemsk? Alla är fake eller är jocke den enda som talar sanning?

Pinsamt att jockes "kompisar" sitter och krigar för han på flashback hellre än att umgås med vad du själv säger "dina barn"
Anjo har inte pubat bilder på Jocke som trakasserar linnea, det är total fiktion.

Bevisen bygger på trovärdighet, och det saknar temu.

Mina barn sover nu
Citera
2026-05-08, 22:57
Medlem
larserik32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Exakt min poäng .. barn ska inte leva i temporära lösningar om man kan undvika det. Barn behöver trygghet.

Min boendesituation är helt stabil . . och vore den inte det så har jag inga barn som bor hos mig i alla fall..
Ett temporärt slott i paritet med dito
Senast redigerad av larserik32 2026-05-08 kl. 22:59.
Citera
2026-05-08, 23:08
Medlem
stefanmallgrens avatar
Citat:
Anjo har inte pubat bilder på Jocke som trakasserar linnea, det är total fiktion.

Bevisen bygger på trovärdighet, och det saknar temu.

Mina barn sover nu

Anjo visade hur lokal kunde få fram hans fakekonto. Serverade de på silverfat.

Temu har endast lagt fram fakta och belägg sen om du är för dum För att se de är ditt problem.

Smsen jocke skicka till linnea för en vecka sedan har jag sett från linnea själv men såklart din kompis inte kommer visa dig hur han beter sig.
Citera
2026-05-08, 23:11
Medlem
larserik32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanmallgren
Anjo visade hur lokal kunde få fram hans fakekonto. Serverade de på silverfat.

Temu har endast lagt fram fakta och belägg sen om du är för dum För att se de är ditt problem.

Smsen jocke skicka till linnea för en vecka sedan har jag sett från linnea själv men såklart din kompis inte kommer visa dig hur han beter sig.
Ingen litar inte på lokal, hans förtroende är i botten so ingen över tolv litar på.

Hur vet du att Linnea inte ljuger igen då? Linnea är en barnmisshandlare och uppenbar psykopat. Pratat med en vän som är psykolog, han bekräftar in tes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in