Igår, 04:47
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timberland-6inch
När Hatet kom såg jag en 11-12 år gammal youtubevideo med jocke där han berättade att han hade blivit sexuellt utnyttjad (eller värre, men jag minns inte exakt) på dagis. Han sa det i förbifarten, ungefär som en annan nämner att man spelade fotboll.

Det borde Bodin kolla upp ordentligt, speciellt eftersom jocke ber om det.

Edit: Sexuellt utnyttjand OCH våldtagen säger han, fast det var på fritids.

30 sekunder in: https://youtu.be/n1zd-yAMEJA

Kör Bodin!

Problemet är att det inte går att kolla upp.
De som jobbade på skolan har tystnadsplikt.

Men i Jockes soc papper som skrevs när Jocke var liten försökte man kolla upp misstanken och hittade inga bevis för att något skett med Jocke på fritids eller i skolan.
Och numera påstår Jocke att det enbart är mammans anklagelser att det hänt något på fritids, Jocke säger att det inte kommer ifrån honom.
Citera
Igår, 05:30
Medlem
Deimos01s avatar
Vad hände med att Jocke skulle börja göra film i Hollywood?
Vad hände med att Jocke skulle flytta utomlands för att skydda barnen från offentligheten?
Vad hände med mördarna som skulle komma på youtube till betalande medlemmar?
Vad hände med hans dokumentär där han skulle söka upp och ifrågasätta Flashback kritiker? Den dokumentären skulle väl komma först 2024, sen 2025?

Och eftersom det diskuteras mycket om dokumentären hatet tycker jag vi ska komma ihåg
"Dokumentärserie i TV4 om Joakim Lundell klandras av Mediernas Etiknämnd"

"SVT:s omdebatterade serie ”Hatet” frias av Granskningsnämnden"
Citera
Igår, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Mannen som också erkänt sexköp utan konsekvenser och som chattat med en 16åring och fantiserat om när hon vara 10år och rökte i gummistövlar.

https://joakimbordell.com/
https://m.youtube.com/watch?v=H4-gjNgx-eo&pp=ygUOTWVkdmlrdCBuw6R0ZXTSBwkJGgwBhyohjO8%3D

Ja, den ”lilla” detaljen också. Han är skräp och har ingenting på kristallen att göra.
Citera
Igår, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Vad hände med att Jocke skulle börja göra film i Hollywood?
Vad hände med att Jocke skulle flytta utomlands för att skydda barnen från offentligheten?
Vad hände med mördarna som skulle komma på youtube till betalande medlemmar?
Vad hände med hans dokumentär där han skulle söka upp och ifrågasätta Flashback kritiker? Den dokumentären skulle väl komma först 2024, sen 2025?

Och eftersom det diskuteras mycket om dokumentären hatet tycker jag vi ska komma ihåg
"Dokumentärserie i TV4 om Joakim Lundell klandras av Mediernas Etiknämnd"

"SVT:s omdebatterade serie ”Hatet” frias av Granskningsnämnden"

Vad hände med att Jocke skulle utbilda sig till advokat? Något han bara skulle utbilda sig till men inte jobba som.

Tänk att ha så dålig koll att man inte fattar att man måste jobba med det för att kunna få titeln.
Citera
Igår, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det lilla jag hann se av det hela innan det försvann fick mig att ogilla det Bo-Göran gjorde.
Sitter du på en annan åsikt så får det stå för dig.
Vad de har visat efteråt är främst helheten av chattarna och det inspelade samtalet med reportern.
Anjos video fick väl copyright-strike rätt omgående.
Exakt var materialet ligger kan du leta efter själv.

Du hann bara se lite råmaterial innan det togs bort? Hur ska då andra kunna leta upp materialet själva, om det är borta? Han lär ju inte ha fått en copyright strike för sitt eget råmaterial. Men om det nu ändå är borta från Youtube av någon anledning lär den finnas på skilleras nas, och lär gå att ta fram ganska snabbt.

Men vad var det du hann se som fick dig att ogilla det BG gjort? Du skriver att du bara hann se lite, men det verkar ju ändå gjort en stor impact eftersom det fått dig att ogilla hans arbete.

Vidare har ju både Jocke, Anjo och Lisen raderat egna meddelanden i chatten som Anjo läser upp "i sin helhet". Dvs exakt som BG, tagit bort en mening här och där som inte tillför (även om det inte var därför inläggen raderades i deras fall). Säg mig, varför får inte BG ta bort en mening där Jocke pratar om att han inte vill att Exontheph ska vinkla nåt skvaller fel - men att radera röstmeddelanden där man skrockar åt "hen" höhöhö och åt att Tone Sekelius har en kuk så att man borde säga Tomas - det är inte klipp och klistra? Det är den trovärdiga sidan?

Jaja skitsamma, säg vad videon med råmaterialet med bevisen heter så att den kan plockas fram från videolagret så blir allt jättebra.
Citera
Igår, 11:24
Medlem
Så jävla bra video av Brott och Blandat.
Han har granskat marknadsföringslagen och det verkar som att Jockiboi begått regelbrott i samband med Kristallengalan. Love it

https://www.youtube.com/watch?v=1IaJ15h0OeQ&t=644s
Citera
Igår, 11:50
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Du hann bara se lite råmaterial innan det togs bort? Hur ska då andra kunna leta upp materialet själva, om det är borta? Han lär ju inte ha fått en copyright strike för sitt eget råmaterial. Men om det nu ändå är borta från Youtube av någon anledning lär den finnas på skilleras nas, och lär gå att ta fram ganska snabbt.

Men vad var det du hann se som fick dig att ogilla det BG gjort? Du skriver att du bara hann se lite, men det verkar ju ändå gjort en stor impact eftersom det fått dig att ogilla hans arbete.

Vidare har ju både Jocke, Anjo och Lisen raderat egna meddelanden i chatten som Anjo läser upp "i sin helhet". Dvs exakt som BG, tagit bort en mening här och där som inte tillför (även om det inte var därför inläggen raderades i deras fall). Säg mig, varför får inte BG ta bort en mening där Jocke pratar om att han inte vill att Exontheph ska vinkla nåt skvaller fel - men att radera röstmeddelanden där man skrockar åt "hen" höhöhö och åt att Tone Sekelius har en kuk så att man borde säga Tomas - det är inte klipp och klistra? Det är den trovärdiga sidan?

Jaja skitsamma, säg vad videon med råmaterialet med bevisen heter så att den kan plockas fram från videolagret så blir allt jättebra.
Materialet finns kvar för den som vill titta. Jag har redan lagt upp länken till videon i tråden.
Alla verkar klippa och klistra även kobran. Jag tar ställning efter vad jag sett och hört och ni får göra det samma.
Det betyder inte att du måste tycka som mig. Varför Anjo fick en strike vet inte jag.
Att SVT sänker sig till samma vinklade metoder och fulklippning som YouTubers i ett infekterat internetbråk är det som gör dokumentären till ett skämt. De ska hålla en helt annan pressetisk standard, punkt slut.
Citera
Igår, 12:26
Medlem
Lasanjos avatar
Citat:
Materialet finns kvar för den som vill titta. Jag har redan lagt upp länken till videon i tråden.
Alla verkar klippa och klistra även kobran. Jag tar ställning efter vad jag sett och hört och ni får göra det samma.
Det betyder inte att du måste tycka som mig. Varför Anjo fick en strike vet inte jag.
Att SVT sänker sig till samma vinklade metoder och fulklippning som YouTubers i ett infekterat internetbråk är det som gör dokumentären till ett skämt. De ska hålla en helt annan pressetisk standard, punkt slut.

Vad har SVT klippt, förutom en text på ord?
Vad har du såg av råmaterialet som INGEN annan verkar ha sett.
Citera
Igår, 13:38
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Och ändå friades Hatet av granskningsnämnden.

Det var just vinkling som granskades.
Citera
Igår, 14:08
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Du kommer ju fortfarande inte med någonting konkret.
Citera
Igår, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan

Vet du något om när nästa avsnitt om Jocki-Chrippa bråket kommer från husbilsbordellen* ?

*
Citera
Igår, 14:34
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Vad har SVT klippt, förutom en text på ord?
Vad har du såg av råmaterialet som INGEN annan verkar ha sett.

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Och ändå friades Hatet av granskningsnämnden.

Det var just vinkling som granskades.

Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Du kommer ju fortfarande inte med någonting konkret.

Att Granskningsnämnden friar betyder ju inte ett skit i praktiken. De går efter sina egna stela ramar, inte om SVT har utelämnat viktig kontext för att styra tittarna i en viss riktning.
För oss som har följt det här dramat i flera år behövs det inte ens en video från Anjo för att se hur otroligt vinklat Hatet var. Hela skiten andades ett färdigt narrativ från start till mål.
Jag har redan lagt upp länken till materialet som visar vad jag baserar min åsikt på. Det handlar inte om att ingen annan har sett det, Det handlar om att ni här i tråden helt enkelt vägrar att ta in det för att det krockar med er egen agenda.
Jag är inget fan av någon av dessa YouTubers och köper inte allt de gör. Men jag väljer själv vad jag tror på utifrån den helhetsbild jag har byggt upp under flera år.
Om ni vill svälja SVT:s metoder helt rätt av så får det stå för er, men jag har rätten till min egen bedömning.
Senast redigerad av Tarmstuvning Igår kl. 14:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in