Är det sant att han använder en finsk advokat? Varför inte en svensk advokat? Låter jättekonstigt.
Stämmer det att han enbart tagit med citaten och inte hela kommentarerna eller konversationen/diskussionen?
Och vet någon hur det gick med Jockes mammas stämning mot Jocke? Har det varit uppe i domstol ännu?
Han använder en Åländsk advokat. Samma advokat som Danjal använde när han blev gripen och anhållen för våldtäkt.
Ja han har gett henne tre lösryckta meningar .. I stämningen växte det och blev sex saker de stämde för.
Summan som hon skulle betala för att slippa stämning var 30 tusen, nu har det växt till 240 tusen .. man bara *gäsp* Jockiboi vakna för fan .. det här är inte Hollywood hur mycket han än önskar det
Annikas stämning har inte varit i rätten än.
Senast redigerad av micro113 2026-09-03 kl. 02:19.
Han använder en Åländsk advokat. Samma advokat som Danjal använde när han blev gripen och anhållen för våldtäkt.
Ja han har gett henne tre lösryckta meningar .. I stämningen växte det och blev sex saker de stämde för.
Summan som hon skulle betala för att slippa stämning var 30 tusen, nu har det växt till 240 tusen .. man bara *gäsp* Jockiboi vakna för fan .. det här är inte Hollywood hur mycket han än önskar det
Annikas stämning har inte varit i rätten än.
Men varför en åländsk advokat? Var det ingen svensk advokat som ville ta i detta fall?
I stämningen borde det ju finnas med vad inlägget hon svarade på handlade om, vad det var för kommentar hon svarade på, hela diskussionen och hela hennes kommentar, inte bara korta lösryckta meningar som är tagna ur sin helhet.
Vet du om det kommit något datum när Annikas stämning ska till rätten? Eller stämningen av medvikt? Eller denna stämning mot privatpersonen A?
Nä då är det ju kört, och blir rättsprocess istället. Tänkte bara att det hade varit skönt att slippa kanske.
Varför ska hon betala Jocke 30 000 och radera inlägg om hon inte gjort något fel?
Yttrandefrihet är väldigt stark, och offentliga personer ska kunna få kritik offentligt. Så jag tror Jocke kommer ha väldigt svårt att vinna detta i domstolen.
Det där kanske är en strategi som förklarar varför han med alla sina miljoner inte bara fixar en egen advokat... Fast å andra sidan - så smart är inte Jockiboi och han kan i princip inget om juridik och vet knappast att det skulle fungera så.
Nu vet han! Han har ju säkerligen suttit klistrad vid tråden. Påsmannen gör sig verkligen inte populär någonstans just nu.
Det är så komiskt att han tror att han är smart och kan så mkt om juridik. Han tror, på allvar, att han är ett geni med sina 85 i iq. Han omger sig ju med efterblivna och får därför en väldigt skev uppfattning. Fiona är ju snudd på utvecklingsstörd…
Nu vet han! Han har ju säkerligen suttit klistrad vid tråden. Påsmannen gör sig verkligen inte populär någonstans just nu.
Det är så komiskt att han tror att han är smart och kan så mkt om juridik. Han tror, på allvar, att han är ett geni med sina 85 i iq. Han omger sig ju med efterblivna och får därför en väldigt skev uppfattning. Fiona är ju snudd på utvecklingsstörd…
Han är så vidrig att jag saknar ord🤮
Jockeboi kan verkligen ingenting om någonting. Någon som har klippet när Einstein-boi gör ett IQ-quiz i en video för att försöka bevisa att han inte är efterbliven? (Spoiler: han framstår som ännu mer efterbliven)
Detta var det sjukaste jag sett! Han skulle ju kunna anmäla hur många personer som helst. Detta var ju inte ens grovt!
Och hur vet den gode Lundell att det är Anneli som ”disponerar kontot på instagram” där ngn skrivit att Jocki bjudit minderåriga på alkohol? Den personen säger att den fyller 41 i år. Anneli verkar vara född 1991.
Jag är genuint nyfiken på hur han har lyckats ta reda på detta och om kontot verkligen är Annelis. Stämningen är ju ett stort skämt från början till slut. Kan han stämma folk som skriver här på flashback också?!
"Utöver det har kvinnan bland annat skrivit på Expressens kommentarsfält på Facebook där hon anklagat Joakim Lundell för att försöka tysta kritiker genom att hota om att stämma dem i domstol."
Jockibois svar på denna "osanning" blir alltså.. att stämma kvinnan i domstol för att få tyst på henne
Jag börjar tro att han gör detta med flit, att han har insett att alla förutom hans svagbegåvade följare skrattar åt honom. Så han tänker löpa linan ut och göra parodi på sig själv. Den förklaringen känns mycket mer rimlig än att någon är sådär jävla dum i sitt huvud att man visar att någon har rätt genom att göra exakt vad som påstås.
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, de ska vara på plats, annars utgår vite, men ombud med fullmakt funkar också.
Medvikt saknar fortfarande ombud så de kommer vara där.
Tror inte det finns på kartan att Jockiboi skulle våga sig ut på något sådant. Gissar att det bara är Jockiman som kommer vara på plats och att Stefan Hallgren kommer vara med på länk, han ska ju vittna men bor väl långt åt helvete bort?
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Tror det om övergrepp är det som har störts chans att bedömas som förtal, kanske också det där med kryssningen? Resten, vete fan alltså. Men men, vi får väl se. Oavsett, stort grattis!
Här måste jag ändå säga att gollum på pungkulpåsar under ögonen, tänker strategisk. I och med att han anlitar Danjals försvarare, så vid ett eventuellt rättsmedel, kan danjal inte anlita den advokaten. För han har representantert båda.
Samma med äckelpäckel Antonio, ifall om att kanske ifall fläska Book och hennes son ovan dito. Så kan don heller inte använda samma advokat eller advokatbyrå.
Allt för att härska.
Haha! Om jag inte minns fel gäller det även Elisabeth Massi Fritz, har för mig att hon skulle representera både Jocke och Anjo angående den påstådda och numera nedlagda stämplingen.
Men jag tycker det är konstigt att någon som Jocke som är i en hel del konflikter inte har ett par advokater som han alltid använder. Det ser ju onekligen ut som att ingen är så sugen på att fortsätta ha honom som klient när de väl blivit av med honom.
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTourette
Då får väl maken betala skulderna, för det var ju viktigt när det gällde Lisen och Therese.
Ingen har väl sagt att Anjo skulle betala Lisens skuld, hon fick väl skuldsanering? Folk har väl mest påpekat ironin i att Anjo sitter och ojar sig över andras skatteskulder och annat när som hans fru varit skyldig staten över 700k eller vad det var. HUR MÅNGA HAR DÖTT I VÅRDKÖER osv.
Att folk varit på Rask är ju för att han själv i alla år har sagt att han skulle betala sin frus skulder. Med arvet, den sålda lägenheten, den sålda sommarstugan, Chrippamånaden och den låsta kapitalfonden. Vad har hänt? Inte ett skit.
Det är inte ens jämförbart med att en ömhudad ultrakränkt killgubbe med mild IF styckar upp en kommentar i enstaka meningar och vill ha hundretusentals kronor av en kvinna i rullstol utan inkomst.
Det har i mitten på augusti gått ut kallelse i målet där JL stämmer Medvikt Media AB, så jag gissar att det hålls muntlig förberedelse i Stockholms tingsrätt sent i höst, typ november? ids inte ens maila och fråga
Ingen aning, trodde det skulle komma från den runkiga tvåan i Vega?
Jag börjar tro att han gör detta med flit, att han har insett att alla förutom hans svagbegåvade följare skrattar åt honom. Så han tänker löpa linan ut och göra parodi på sig själv. Den förklaringen känns mycket mer rimlig än att någon är sådär jävla dum i sitt huvud att man visar att någon har rätt genom att göra exakt vad som påstås.
Tror inte det finns på kartan att Jockiboi skulle våga sig ut på något sådant. Gissar att det bara är Jockiman som kommer vara på plats och att Stefan Hallgren kommer vara med på länk, han ska ju vittna men bor väl långt åt helvete bort?
Haha! Om jag inte minns fel gäller det även Elisabeth Massi Fritz, har för mig att hon skulle representera både Jocke och Anjo angående den påstådda och numera nedlagda stämplingen.
Men jag tycker det är konstigt att någon som Jocke som är i en hel del konflikter inte har ett par advokater som han alltid använder. Det ser ju onekligen ut som att ingen är så sugen på att fortsätta ha honom som klient när de väl blivit av med honom.
Ingen har väl sagt att Anjo skulle betala Lisens skuld, hon fick väl skuldsanering? Folk har väl mest påpekat ironin i att Anjo sitter och ojar sig över andras skatteskulder och annat när som hans fru varit skyldig staten över 700k eller vad det var. HUR MÅNGA HAR DÖTT I VÅRDKÖER osv.
Att folk varit på Rask är ju för att han själv i alla år har sagt att han skulle betala sin frus skulder. Med arvet, den sålda lägenheten, den sålda sommarstugan, Chrippamånaden och den låsta kapitalfonden. Vad har hänt? Inte ett skit.
Det är inte ens jämförbart med att en ömhudad ultrakränkt killgubbe med mild IF styckar upp en kommentar i enstaka meningar och vill ha hundretusentals kronor av en kvinna i rullstol utan inkomst.
Det är väl bra att det svagbegåvade invalidot slutar sitta och förtalar folk? Kanske dags för den svagbegåvade att hitta en ny hobby?
Det är väl bra att det svagbegåvade invalidot slutar sitta och förtalar folk? Kanske dags för den svagbegåvade att hitta en ny hobby?
Ja alltså visst, om han hade slutat med det hade han ju inte alls haft de här problemen till att börja med. Men han älskar ju att förtala folk, ljuga och bete sig illa, så det kommer nog inte hända. Och då kommer folk fortsätta kommentera att han är en svagbegåvad invalididiot. Det är det kretsloppet vi lever i.
Och nu kommer både du och jag få en kallelse på Kivra för att ha skrivit såhär taskigt. För även om det är hög tid att han skaffar sig en annan hobby vet vi att han hellre opererar bort ögonlocken så att han aldrig ska missa en uppdatering på www.
Detta var det sjukaste jag sett! Han skulle ju kunna anmäla hur många personer som helst. Detta var ju inte ens grovt!
Och hur vet den gode Lundell att det är Anneli som ”disponerar kontot på instagram” där ngn skrivit att Jocki bjudit minderåriga på alkohol? Den personen säger att den fyller 41 i år. Anneli verkar vara född 1991.
Jag är genuint nyfiken på hur han har lyckats ta reda på detta och om kontot verkligen är Annelis. Stämningen är ju ett stort skämt från början till slut. Kan han stämma folk som skriver här på flashback också?!
Nej, han kan inte stämma folk på flashback så länge du inte lämnar ut personlig information.