2026-08-20, 23:50
Medlem
FruKrokodils avatar
Jag såg precis början på klippet när hela familjen är på ensamma på Leksand sommarland. Det skar i hjärtat på mig när jag ser att alla utom bebisen är skyddade från solen med kepsar/solglasögon. Bebisen sitter fastspänd i en barnvagn som är tilltad så att bebisen ser rätt in i solen, pga detta så skriker babyn skyhögt av ren smärta och obehag medans hans förbannat bortkopplade föräldrar inte ens reflekterar över att något är fel.
När sen av de andra barnen reagerar över att babyn vrålar hysteriskt så skrattas det bort med att "Lilou är så glad över att vara här så han skriker". Är dom efterblivna eller??
Detta är ren neglect/barnmisshandel och att ingen runtomkring kliver in och drar ner solskyddet på vagnen är vansinnigt. Undrar hur många omtagningar det tog och hur länge babyn plågades.

Har sagt det förut, jag tror inte det finns någon som helst anknytning till detta sista barn och det bevisas gång på gång. Och så blir det när man som dessa föräldrar gjorde dvs lämna bort bebisen till barnvakt större delen av dess första år.
Här borde verkligen soc kliva in och göra en insats, på riktigt!
Citera
2026-08-21, 00:06
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag såg precis början på klippet när hela familjen är på ensamma på Leksand sommarland. Det skar i hjärtat på mig när jag ser att alla utom bebisen är skyddade från solen med kepsar/solglasögon. Bebisen sitter fastspänd i en barnvagn som är tilltad så att bebisen ser rätt in i solen, pga detta så skriker babyn skyhögt av ren smärta och obehag medans hans förbannat bortkopplade föräldrar inte ens reflekterar över att något är fel.
När sen av de andra barnen reagerar över att babyn vrålar hysteriskt så skrattas det bort med att "Lilou är så glad över att vara här så han skriker". Är dom efterblivna eller??
Detta är ren neglect/barnmisshandel och att ingen runtomkring kliver in och drar ner solskyddet på vagnen är vansinnigt. Undrar hur många omtagningar det tog och hur länge babyn plågades.

Har sagt det förut, jag tror inte det finns någon som helst anknytning till detta sista barn och det bevisas gång på gång. Och så blir det när man som dessa föräldrar gjorde dvs lämna bort bebisen till barnvakt större delen av dess första år.
Man blir inte förvånad, Lundellparet har inte skaffat barn, dom har skaffat anställda som dom utnyttjar som ofrivilliga barnslavar. Hur länge ska dessa influencers tillåtas utnyttja sina barn?

I USA finns det regler för hur länge barn får arbeta ex barnskådespelare men här i moralens högborg Sverige så är det fritt fram att låta barnen slava hur många timmar man önskar. Deras unge hade liksom instagram innan hon kunde gå, det är för fan helt sinnessjukt.

Man undrar ju hur många timmar i veckan dessa barn arbetar, dom kommer säkert upp i en halvtidstjänst med alla omtagningar.

Och vad har hänt med Jonnas hy? Är hon sjuk?
Citera
2026-08-21, 02:28
Medlem
Joakim är här ute och vill ge kurser i ett ämne han inte kan stava till. Jocke har inte lärt sig mycket om företags ekonomi under alla år som företagare, tror han att han kan lura någon som kan något om företags ekonomi? Att klåparen och ekobrottslingen Danjal var ekonomichef säger allt om kompetensnivån Joakim Lundell bedömer som tillräcklig för att driva företag.

Aktierna finns inte med i årsredovisningen. Privatekonomin är så skral att dom hyr ett hus, minsta oförutsedda utgift kräver att dom avyttrar tillgångar och företagskassan ekar så tomt att det krävs att dom säljer av dom wt-kläder Jocke köpte när Olof K sa att han var fattigare än honom.

Men Argentina och Åland var bra och bröloppet blir bra?
Senast redigerad av Pallal 2026-08-21 kl. 03:25.
Citera
2026-08-21, 03:17
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Man blir inte förvånad, Lundellparet har inte skaffat barn, dom har skaffat anställda som dom utnyttjar som ofrivilliga barnslavar. Hur länge ska dessa influencers tillåtas utnyttja sina barn?

I USA finns det regler för hur länge barn får arbeta ex barnskådespelare men här i moralens högborg Sverige så är det fritt fram att låta barnen slava hur många timmar man önskar. Deras unge hade liksom instagram innan hon kunde gå, det är för fan helt sinnessjukt.

Man undrar ju hur många timmar i veckan dessa barn arbetar, dom kommer säkert upp i en halvtidstjänst med alla omtagningar.

Och vad har hänt med Jonnas hy? Är hon sjuk?

Inte angående jockiboi direkt men du får det att låta som att family vlogs är ngt som är kontrollerat i USA. Det är det ju verkligen inte.

De värsta aktörerna inom detta segment på YT är just jänkare. Sättet dom använder sina kids är mer än tvivelaktigt. SVT play har väl nyligen lagt till en dokumentär om en av dessa. Där morsan gick helt hay wire och det slutade med fängelse i flera år.
Citera
2026-08-21, 03:36
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Joakim är här ute och vill ge kurser i ett ämne han inte kan stava till. Jocke har inte lärt sig mycket om företags ekonomi under alla år som företagare, tror han att han kan lura någon som kan något om företags ekonomi? Att klåparen och ekobrottslingen Danjal var ekonomichef säger allt om kompetensnivån Joakim Lundell bedömer som tillräcklig för att driva företag.

Aktierna finns inte med i årsredovisningen. Privatekonomin är så skral att dom hyr ett hus, minsta oförutsedda utgift kräver att dom avyttrar tillgångar och företagskassan ekar så tomt att det krävs att dom säljer av dom wt-kläder Jocke köpte när Olof K sa att han var fattigare än honom.

Tänderna som fattas och skulle ersättas har inte satts in, Jockes förväntade kroppsförängring till bröloppet har misslyckats, någon ny säsong av spökjakt är har inte spikats, sympatikuppen och mjölkandet av Rs bortgång fick motsatt effekt, Messiah Hallberg och Hatet nominerades till kristaller, Jocke inte att hans mutor till Julia skulle komma ut och nu när det är ute och han har satt Anjos karriär i konkurs och cosplayat miljonär förväntas han förmodligen hjälpa Anjo att ducka kronkalle.

Bröllopet har fallit platt, det skulle vara i flera dagar på ett vackert slott och bli dubbelt så stort som det första (Jocke och Jonna uppgav till media att det var 150 gäster). Det har fått ett svalt mottagande och får fler kritiska kommentarer än positiva. Budgeten klarade inte av några utsvävningar, dom har bokat en grillbuffé och tv4 har börjat bråka om vilka gäster som får komma, toastmastern har byts ut i sista sekund och Operation Kobra har inletts och planeras att sjösättas samtidigt som löftesförnyelsen.

Efter bröloppet dyker Annika som gubben i lådan och kräver upprättelse och 50 000 kronor Jocke inte har. Kanske Anjo parallellt med damage control under Operation Kobra kan göra en serie med Jockes borttappade soc-papper, för att fylla i och bevisa allt Jocke sa i Dialogiskt intervju? *ja ba skoja*

I höst möts Napoleonkomplexet och Medviktarna i en rafflande tvist där Joakim stämmer dom på en miljon för 6 sålda tröjor.
*spännande*

Men Argentina och Åland var bra och bröloppet blir bra?

Bra sammanfattning.
Jag tror däremot inte att ekonomin är familjens största problem utan att de två vuxna dvs Olivia och Danjal, som tagit hand om både Jocke och Jonna samt deras tre barn, har ledsnat ordentligt och nu kräver att få ha ett eget liv.
Man kan tydligt se skräcken i Jonnas blick varje gång Olivia inte kan passa barnen, för Jonna fixar inte många minuter utan barnvakt, och Jocke behöver ett eget entourage av barnvakter för egen del.
Förr kanske det var lite gulligt att alla tog hand om Jocke- men nu är det bara patetiskt då han visat sig vara en ganska normtypisk lögnare som spelar sårbar och utnyttjar sin omgivning.

Jag har aldrig haft något emot Jonna men deras senaste barn har hon ingen som helst anknytning till, av olika anledningar, det är plågsamt tydligt att se som utåtstående. Jag hade mycket åsikter om att Anna Book tog hand om babyn mer än Jonna det första året- men nu tror jag att det barnet skulle må bättre hos vilken random barnvakt som helst än hos sin egna radiostyrda mamma vars enda fokus ligger på att trösta sin 40 åriga gubbe till man.
Citera
2026-08-21, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Skulle gissa att publikationer som rör manusförfattaren Joakim Lundell kommer synas ganska högt upp i folks flöden om de kommit i kontakt med artiklar och klipp som rör bröllopet, så du behöver nog inte oroa dig för att folk ska missa det. Men tveksamt om Jockes 3,2 miljoner följare "som inte vill ha drama, så han kan inte ha det på sin egen kanal" är den tilltänkta målgruppen.

Baserat på de senaste dagarnas skovande från den transplanterade mytomanen har han det lite tufft. Just nu springer han ju runt och låtsas som att det görs 600000 memes på hans nyavlidna fosterpappa som han förtalat och använder som röstfiske, att det pågår en kampanj mot honom och att "åklagaren trycker på för en brottsrubricering" och att han "tagit in ett eget målsägarbiträde" eftersom han är en komplett jävla mongoloid och, som sagt, mytoman.

Han croppar bort datum från storys och skickar till Anjo som måste gå ut och beskrynkla sitt blanka ansikte i dåligt spelad vrede, kommenterar från familjekontot under dramavidior på youtube och kan inte längre hålla reda på om det var ett dokumentärteam som fick ta emot hans 5000 prints eller om det var polisen. Stefan Hallgren har tvingats blocka upp alla memekonton för att hjälpa till att samla taskiga storys. Han spottar ur sig storys på tiktok också och fick både Jonna och Johanna att också gå ut och låtsas att det pågår en kampanj för att stackars Jockiboi inte ska få vinna kristallen.

Men du har säkert rätt. Han bryr sig nog inte, och bröllopet blir bra.

Inte nog med att han skovar loss på alla sociala plattformar så skovar den psyksjuka mytomanen även loss i random folks dms om “Temusekten”.

Det är ändå enastående brist på självinsikt att Jockiboi av alla människor springer runt och kallar sina kritiker för en sekt, samtidigt som hans eget lilla hov verkar stå i ständig jourberedskap så fort husse behöver hjälp.

Jocke får kritik och vips ska Anjo göra video, Rask ska analysera, någon ska lägga ut stories, någon annan ska kommentera och resten ska hjälpas åt att förklara att det minsann pågår en organiserad kampanj mot stackars Jockiboi.

Och trots att karln påstår sig vara så oerhört obrydd verkar han ha fullständig koll på vad varenda kritiker gör, säger och skriver. Han sitter alltså med miljonpublik, produktionsbolag och ett helt entourage bakom sig och ändå tycks några kritiska konton på internet bo permanent och hyresfritt i den hårfrisör skallen på honom.
Citera
2026-08-21, 07:37
Medlem
Hur går det med mördarna förresten? Eller dokumentären om Flashback och “den mörka sidan av Youtube” som In Your Head Media AB skulle producera?

Jockiboi har ju genom åren haft ett närmast maniskt intresse för vilka som gömmer sig bakom anonyma konton. För några år sedan eftersökte han identiteterna bakom vissa Flashbackkonton och erbjöd betalning för uppgifterna.

Inför dokumentären om "YouTubes mörka sida" så kontaktade Jockiboi i själv en privatperson och meddelade att han visste vem hon var och påstod att hon låg bakom ett konto som “förtalar” och sprider grov skit om honom. Alexander och Lise från In Your Head Media AB ville tydligen prata med henne, på Jockibois begäran såklart.

Fullständigt normalt dokumentärarbete. Huvudpersonen pekar ut vilka kritiker produktionsbolaget borde prata med samtidigt som han själv kontaktar dem och meddelar att han minsann vet vilka de är.

Med tanke på hur många tusen prints Jockiboi tydligen samlat borde väl efterarbetet vara klart vid det här laget. Eller var vetskapen om att Jockiboi och ett produktionsbolag “visste vem du var” en större del av poängen än någon faktisk dokumentär?
Citera
2026-08-21, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackelpoddjonas
Hur går det med mördarna förresten? Eller dokumentären om Flashback och “den mörka sidan av Youtube” som In Your Head Media AB skulle producera?

Jockiboi har ju genom åren haft ett närmast maniskt intresse för vilka som gömmer sig bakom anonyma konton. För några år sedan eftersökte han identiteterna bakom vissa Flashbackkonton och erbjöd betalning för uppgifterna.

Inför dokumentären om "YouTubes mörka sida" så kontaktade Jockiboi i själv en privatperson och meddelade att han visste vem hon var och påstod att hon låg bakom ett konto som “förtalar” och sprider grov skit om honom. Alexander och Lise från In Your Head Media AB ville tydligen prata med henne, på Jockibois begäran såklart.

Fullständigt normalt dokumentärarbete. Huvudpersonen pekar ut vilka kritiker produktionsbolaget borde prata med samtidigt som han själv kontaktar dem och meddelar att han minsann vet vilka de är.

Med tanke på hur många tusen prints Jockiboi tydligen samlat borde väl efterarbetet vara klart vid det här laget. Eller var vetskapen om att Jockiboi och ett produktionsbolag “visste vem du var” en större del av poängen än någon faktisk dokumentär?

Jocke är ingen, det som är riktigt skrämmande är dom 100 000 +- som verkligen tror på honom, och anser att han har ett rimligt beteende. Det är det som flaggar för sekt, fullkomligt livsfarligt.
Citera
2026-08-21, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Jag reagerade på hur LITE man tydligen behöver deklarera köpt innehåll. Den lilla generiska disclaimern i videobeskrivningen är ju ett hån.
Borde vara krav på rullande banderoll där det står Sponsrat innehåll under hela videon.
Självklart tycker jag att detta gäller för allt och alla överallt. Så trött på att vi ska tvångsmatas med betalda tillrättalagda världar.
Reklam borde bara få finnas i tryckt media 🙃
Citera
2026-08-21, 09:35
Medlem
Läste i Jocke Lundells egna tidning, Expressen, att det är Gry Forsell som ska följa dramat i TV4. Hon har tydligen bjudit in gäster till studion. Jag undrar om hon verkligen ser det som en fjäder i hatten att följa någon som avslöjats med att köpa sex, att chattat med en 16-åring och uttryckt sig haft en önskan om att velat vara kompis med henne när hon var en rökande 10-åring?
Jag har alltid uppfattat henne som en rättskaffens människa, men att blanda sig med någon som skapat framgångar byggda på lögner om sin mamma, förtala sin egen familj, sin fosterfamilj och sin svägerska och hennes familj, där sjönk hon rejält i mina ögon.
Kommer hon bjuda in Danjal, önska honom välkommen och krama om honom? Den idag misstänkte våldtäktsmannen.
Jag kommer inte göra något vidare, men vet att det finns driftiga människor i forumet som kan ta allt vidare till Gry.
Citera
2026-08-21, 10:28
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Det trodde jag inte att du trodde! Men det tillhörde konversationen jag hade med den här mörka och kladdiga personen som låtsas tro att det går att anmäla Jockiboi till polisen och få resultat:

Att med rättsväsendets hjälp försöka komma åt någon i samma stad som uniformerad polis pussar hans barn i Youtubevideor och samtidigt figurerar i utredningar mot brorsan är liksom dött lopp.
Jag frågar igen, i vilken/vilka videor kan man se detta? Nån måste ju veta?
Citera
2026-08-21, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hahaha….. det finns alltså ingen åklagare och snubben säger målsägarbiträde/advokat.

Joakim Lundell behöver checka ut ett tag.

Iofs går det att hämta ut uppgifter om åklagare är utsedd…. i detta fall slöseri med tid.

Aha…. olaga förföljelse 😂

Alltid en fördel med brev från advokat och påpekande om lagrum och så vidare, det är det obehagliga i detta läge där JL använder sin ekonomiska makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in