Citat:
Ursprungligen postat av
Pommier
Men vad fan låten?? Hade helt missat det, det här tar ju aldrig slut
Och det är jävligt obehagligt hur Chrippa ”fått hjälp” med lägenheter och sen nyttjas det som en möjlighet att ta sig in i hans hem för att fota dagbok och filma - så att man kan samla på sig content. Och sen kan Jocke gråta ut med sitt hemska fake-gråt och göra sig till ett offer för att ”bara ha försökt hjälpa sin hopplösa bror”.
Jag har inte ens sett alla hundratals videos i sin helhet men utifrån vad jag sett är det inte ett dugg konstigt att Chrippa psykade ur i tingsrätten när Anjo dök upp där (kan tänka mig att han kom in där med ett stort hånleende dessutom). För mig hade det räckt med enbart stenkastningen, om någon hade kastat sten på min katt som resultat av någons lögner så hade jag skickat kaffekoppen i horungens ansikte helt själv.
Lägenheten i Stockholm fanns det ingen baktanke med,
men Gustafs tillgång till lägenheten utnyttjades dock för att röja runt i den. Är alla dessa gubbar gränslösa? Ingen i min bekantskapskrets skulle ens tänka tanken på att rota i en annan människas hem utan tillåtelse.
Lägenheten Jocke och Anjo tog sig in i erbjöds garanterat bara för att kontrollera Chrippa, som utpressningsmedel för att få sin vilja igenom. Han hade en lägenhet innan men den sades upp när han satt häktad av okänd anledning och Jonna fixade ett nytt kontrakt åt Chrippa i samma hus som dom.
Anjo berättade direkt att Jocke hade "hjälpt" honom med lägenhet, telefon, sett till att hyran är betald för tre månader och att han lånade ut bil. Det tog Jocke emot utan att invända när det inte var han som fixade lägenheten, det var Jonna, det var Jonnas bil han fick låna, pengarna för hyran var bara ett utlägg, inte en gåva, han lånade helt enkelt ut en telefon till sin bror och såg till att ha beröm och hållhakar för besväret.
Joakims tjänster är
alltid villkorade. Joakims funktion var i praktiken som borgenär (som kan bytas ut), men han ställde sig på kontraktet ändå för att ha en utökad kontroll. När Chrippa blev tillsammans med Linnea igen sade han upp kontraktet och det är inget annat än illasinnat.