2025-12-03, 08:01
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Heller inget konstigt. Men noterar att det främst är män som skammar män som vittnar om övergrepp. Patriarkatet är mycket hårdare mot män som pratar om övergrepp och barnmisshandel.
Det är manliga journalister som gjort dokumentären och tycker den är bra och det är manliga flashbackare som kommer som giriga gamar nu.
Precis som Zlatan som alltid fått hat.
Killar från underklassen ska inte få komma och komma och ta plats och glänsa.

Låter komplicerat. Kan det inte vara så enkelt som att kvinnor faller lättare för bedragare och charlataner?
Citera
2025-12-03, 08:01
Medlem
En STOR eloge till riktiga journalister som gjort jobbet! Otäckt att han får med sig andra influensers försäljare i drevet som snackat skit om programmet i månader innan.
Detta måste vara spiken i kistan för den sjuka influenser världen
Inget barn idag är intresserad av det och de växer upp nu
Bye bye
Upprättelse för mamman hon må vara ej perfekt men visste inte att han kastat så mkt skit
Har han gett nåt av sina pengar till henne??
Citera
2025-12-03, 08:02
Medlem
Vad är det med SVT:s morgonstudie? En av reportrarna (Priscilla?) är uppenbart extremt upprörd över denna dokumentären och visar det väldigt tydligt utan att säga något rakt ut. Sen att dem läser upp enbart kommentarer från lågintelligenta följare som uppenbarligen inte sätt/förstått dokumentären överhuvudtaget, och som upprepar vad Rask/Anjo/Joakim säger på sin instagram är helt sjukt.

Bo-Göran förklarar ju gång på gång att JOAKIM själv sagt att haft stöd för allt han skrivit i just sina journaler, ändå ska han behöva förklara detta 2-3 gånger i och med frågorna.

Man får en äcklig känsla av att dessa influencers börjar lyckas med sin hatstorm angående dokumentären, men jag hoppas Bo-göran/SVT står på sig och att det är som dem säger att den landat väl men att alla får till följare skriker mest, och att detta tas upp mer i kommande delar.
Citera
2025-12-03, 08:04
Medlem
Joakims barn kommer anklaga honom på samma sätt om 10 år efter att han använt som som djur i sina Youtube videos. Bra med bevis så att säga
Citera
2025-12-03, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Vad är det med SVT:s morgonstudie? En av reportrarna (Priscilla?) är uppenbart extremt upprörd över denna dokumentären och visar det väldigt tydligt utan att säga något rakt ut. Sen att dem läser upp enbart kommentarer från lågintelligenta följare som uppenbarligen inte sätt/förstått dokumentären överhuvudtaget, och som upprepar vad Rask/Anjo/Joakim säger på sin instagram är helt sjukt.

Man får en äcklig känsla av att dessa influencers börjar lyckas med sin hatstorm angående dokumentären, men jag hoppas Bo-göran/SVT står på sig och att det är som dem säger att den landat väl men att alla får till följare skriker mest, och att detta tas upp mer i kommande delar.
Så sjukt oproffigt
Jag skäms!
Dessa två följer säkert den världen som slavar och det märks
Jag gör inte det och skulle varit en mycket bättre utfrågare
Usch SVT är verkligen påväg ner men dokument inifrån och UG är fortfarande guld!!
Citera
2025-12-03, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Joakims barn kommer anklaga honom på samma sätt om 10 år efter att han använt som som djur i sina Youtube videos. Bra med bevis så att säga
Haha
Och då tar de hjälpsam AI för influenser kommer försvinna snabbare än snabbt!
Citera
2025-12-03, 08:08
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset

Bo-Göran förklarar ju gång på gång att JOAKIM själv sagt att haft stöd för allt han skrivit i just sina journaler, ändå ska han behöva förklara detta 2-3 gånger i och med frågorna.

Bo-Göran framstod exakt som den amatör han är. Inte på en enda fråga kunde han leverera ett rimligt svar. En låtsas-journalist som drivs av egna syften.
Citera
2025-12-03, 08:10
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Heller inget konstigt. Men noterar att det främst är män som skammar män som vittnar om övergrepp. Patriarkatet är mycket hårdare mot män som pratar om övergrepp och barnmisshandel.
Det är manliga journalister som gjort dokumentären och tycker den är bra och det är manliga flashbackare som kommer som giriga gamar nu.
Precis som Zlatan som alltid fått hat.
Killar från underklassen ska inte få komma och komma och ta plats och glänsa.

Kan det handla om män i allmänhet inte uppskattar att bli grundlurade av skojare?
Citera
2025-12-03, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Känns som skrämseltaktik och spel för gallerierna. Men det funkar så klart inte på en sån stor organisation med SVT, som har egna och mer erfarna jurister.

Aha.

1) Så inget har han framkommit om att hon är grav missbrukare. Det är bara han som säger det om jag förstått det hela.

2) Hon har alltså besökt honom i fosterhemmet (om det är det du menar), trots att han förnekar det. Vilket låter rimligt. Bara för att hon inte orkade ta hand om honom, betyder det ju inte att hon ville undvika all kontakta med honom. Hon har alltså aktivt engagerat sig i hans liv, trots att han bott på fosterhem. Men bilden av att hon inte besökte honom passar ju bättre in i hans världsbild.
Korrekt. Inte vad jag har sett (men jag kan förstås ha missat det).

Hon har besökt honom över tid. Hans fokus kring att mamman är klandervärd har hela tiden legat på att han blev "bortslängd" och är "ett oönskat barn", i min begränsade jämförelse mellan podd och papper igår framgick att han, med ett papper där det står att hon besökt honom, fullt införstådd med att hon besökt honom ljuger om detta i sin podd och ljuger också om att det står att hon inte går att nås, för det gör det inte.

Läs här
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag har ju roat mig med att jämföra Jockes olika versioner om barndomen, men där man kan konkretisera att han ljuger eller mörkar vissa delar. Senast jämförde jag ett journalblad som Jocke läckt ut på Snapchat, med samma tidsepisod i Varje sida räknas och då kom jag fram till att Jocke klippt bort stora delar av det vad dokumenterats på just detta blad och även delar av enskilda stycken. Det "råkade" vara just delar med Joakims klandervärda beteende som klipptes bort. Att han bränt upp biblar bara veckor efter att han tillsammans med tre vänner bränt upp ett hus, bland annat.

Autentiskt dokument https://youtu.be/C-SXZ_eeQpk?t=92
Varje sida räknas https://youtu.be/2jZInuW2X6Y?t=11657
Länkarna går till rätt tidsstämpel

Såhär lyder introt till Varje sida räknas
"Detta är dom autentiska dokumenten från Joakim Lundells journal. Dom upprättades löpande och täcker långa perioder av hans uppväxt. Av integritetsskäl har namn ändrats och vissa kommentarer som kan avslöja identiteter har censurerats. I övrigt återges dokumenten i originalform. "

Idag jämförde jag Varje sida räknas och hans podd mellan datumen 981211 och början av 99. Detta är då i samband med händelsen då Joakim tillsammans med tre vänner brände ned ett hus.

Skillnader, intressanta reflektioner och slutsatser efter jämförelsen:
Joakim läser inte ur sina papper i sin podd som han så ofta framhärdar, han återger väl valda delar av innehållet - men inte på ett rättvisande sätt och han mörkar till exempel mammans besök för att i samma avsnitt ett antal gånger beklaga sig över att hon inte har träffat honom på länge och inte har gått att få tag på.

Att Jocke ljuger förvånar mig inte, men jag kan inte låta bli att reflektera över är att Jonas Bergström, hans poddpartner i flera avsnitt har sagt att han också får se och läsa ur dom journaler och soc-papper Joakim läser ur. Det måste ju betyda att dom antingen ljuger om att han får se pappren, att Joakim tar med sig manipulerade dokument som han visar upp för Jonas, eller att är Jonas högst delaktig i att mörka vad som egentligen hände i Joakims barndom.

Joakim framhärdar det i segmentet jag jämförde idag flera gånger att mamman inte hälsat på och inte går att få tag på och att det bara finns en anteckning om att hon inte kunnat nås under perioden jag tittar på; efter mordbranden 981211-990104, men det går att se i Varje sida räknas att det finns nedskrivet i det stycket han pratar väldigt om. Socialen har inte kontaktat mamman angående incidenten, men hon hälsade på och då verkar Joakim ha berättat om incidenten. Allt annat i det stycket har han återgett i podden och grundproblemet Joakim och Jonas ältar under hela poddavsnittet är att mamman inte går att få tag på och inte hörde av sig trots det som hänt.

"Mamman hälsade på Joakim under tisdagen. Joakim berättade för *censur* vad som hade hänt. Fostermamman uppfattar att Joakim gärna vill styra och bestämma när mamman kommer, "

I övrigt är resten återgivet korrekt, förutom Joakims avsaknad av ånger efter mordbranden. Han beskriver i podden att det står att han varit lite ledsen över mordbranden, men i Varje sida räknas står det att fostermamman berättat att Joakim inte direkt varit ledsen och att han var mer aggressiv.

Därtill tog jag genom gårdagens analyyyys reda på att han till och med i Varje sida räknas (som marknadsförs som dom autentiska dokumenten, återgivna i originalform) har mörkat stora delar av innehållet i dom autentiska dokumenten. Han har helt enkelt valt ut det han vill publicera och mörkar mycket, men framförallt kan man konstatera att han inte bara mörkar att mamman inte hälsar på, han ljuger om det, eftersom han har läst att hon varit på besök, men i podden hävdar han att det inte finns en enda kommentar om att hon har varit i kontakt med honom det [/b]- trots att han onekligen har läst i sina papper att hon besökt honom, dessutom ljuger han om att hon inte svarat när dom försökt kontakta henne.

Nedan har jag återgett vad som sägs deras podd Sanningen måste fram respektive vad som återges i text i Varje sida räknas
Obs, Jag tar bara med vad som är relevant för att belysa skillnaderna i vad Jocke läser upp om mammans kontakt och vad som står i dom papper han läser från.

Ur Varje sida räknas
981211 Samtal med fostermamma Fostermamman berättar att hon var på förhör med Joakim. Joakim tillsammans med tre vänner eldat. Pojkarna hade tänt eld på ett radhus, vilket brann ned.
991217 Enligt fostermamma har Joakim inte direkt varit ledsen. Han var mer aggressiv under lördagen och söndagen. Han bröt sönder ett skrin och ett bälte som han hade. Till fosterpappan har Joakim sagt att han mådde dåligt. Mamman hälsade på Joakim under tisdagen. Joakim berättade för *censur* vad som hade hänt. Fostermamman uppfattar att Joakim gärna vill styra och bestämma när mamman kommer, problem att Joakim saknar spärrar i sitt beteende.

Ur Sanningen måste fram:
Joakim: Jag var något ledsen efter branden.
Jonas flikar in att det efter mordbranden skett fler snatterier, slagsmål men att dom fortfarande inte har läst om att hans mamma har reagerat på detta. Joakim svarar att det bara finns en punkt om detta och det är att dom inte får tag på mamma, att hon inte svarat.
Jonas: men dom har försökt att berätta? För här går ju du nu, den trasiga killen och undrar. Jag har precis bränt ner ett hus, varför hör inte mamma av sig?
Joakim: och snattat och slagits.
Jonas: Varför har mamma inte ens hört av sig? Eller får hon ens reda på det, det måste ju ha varit så jävla konstigt.
Joakim: Ja, vi får se vad som kommer, min mamma är inte med på nån punkt mer än att hon inte svarat i telefonen. Margot är väldigt orolig för att jag blivit aggressiv även hemma hos dom, där jag har slagit sönder ett skrin och slitit sönder ett bälte som jag hade. Till Royne hade jag skrikit att jag mådde dåligt.

*irrelevant pladder, har besökt mamma under julafton, att jocke känner sig övergiven med mera*

Jonas: men inte en enda notering om att din mamma reagerar på alltså,
Joakim: Nej, det finns inte.
Jonas: Men hon är ju vårdnadshavare, hennes barn har liksom begått brott, hennes barn har utsatt andra för fara, hennes barn mår uppenbarligen inte bra att det inte finns en enda notering om att socialen har pratat med henne, det tycker jag är jättekonstigt, alltså hon är ju vårdnadshavare.

Källor
https://youtu.be/2jZInuW2X6Y?t=11453 (länk till rätt tid)
Podden Sanningen måste fram, avsnitt 127. Jockes socpapper del 8 (finns på podme)

Obs, Julbesöket finns också med i Varje sida räknas, jag har bara inte transkriberat det
Citera
2025-12-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
En STOR eloge till riktiga journalister som gjort jobbet! Otäckt att han får med sig andra influensers försäljare i drevet som snackat skit om programmet i månader innan.
Detta måste vara spiken i kistan för den sjuka influenser världen
Inget barn idag är intresserad av det och de växer upp nu
Bye bye
Upprättelse för mamman hon må vara ej perfekt men visste inte att han kastat så mkt skit
Har han gett nåt av sina pengar till henne??

Varför skulle han? Dom har ingen kontakt.
Chrippa kan väl ge henne pengar. Han är jätterik.
Näjust.. det är han som lånar av dom. *rättar*
Eller levde han på Linnea?
Citera
2025-12-03, 08:14
Medlem
detektiven789s avatar
Herregud. En journalist på SVT tvingas sitta i morgonsoffan för att försvara varför dokumentation i tiden grävts fram efter alla år och handlar om personliga förhållanden ställda av...Lundells fans...som enbart lyssnat på hans sida i alla år.

Intressant utveckling. Vi såg samma mönster när Johnny Depp fullständigt intellektuellt mördade den ljugande våldsamma Amber Heard som stöttades av feministtroll på nätet, feministorganisationer över hela landet och av mainstream media som försökte täcka upp sina egna lögner. Men tack vare nätets öppenhet och att domstolen öppnade dörrarna helt lyckades faktiskt Johnny Depp vinna både juridiskt och moraliskt.

En sak vi lärde oss av Johnny Depp är att mängder av vittnesmål och teknisk bevis i tiden väger hundra gånger tyngre än ett "offers sanning". Det är precis så här brottsutredningar sköts, polisen går tillbaka i tiden och kollar fakta. Svårare än så är det inte. Den som ljuger är den enda som behöver vara orolig i sådana här lägen.

Och nej, Lundells historia saknar i praktiken värde. Det finns alltid utan undantag en riktig sanning.
Citera
2025-12-03, 08:14
Medlem
Inte för att vara sån, men är inte denna människas hela historia en strålande illustration till artiklar och böcker som varnar för att vara i närheten av psykopater? Killen kunde tjäna en slant på royalty där och bäst att smida medan järnet är varmt.
Sen blir det inte så roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in