2025-12-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Skönt att masken äntligen kommit av Jocke, han är en komplett psykopat och nu lär anklagelserna börja hagla mot pedofilen, finns massa fler 14 åringar som nu kommer våga sjunga ut om creepet.

Jag tror också att fler kommer våga berätta. Och det kommer inte jocke kunna beskylla någon annan med. Han skulle varit ärlig från början för min magkänsla säger att det finns flera som har saker att berätta.
Citera
2025-12-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Jag har också sett den serien och reagerade starkt på att han avbröt och la orden i munnen på sina huvudpersoner.
Tex:”Det låter som om du blev väldigt bortglömd och oälskad. Och jag kan tänka mig att man känner ett hat då.”
Detta trots att de han intervjuade inte alls hade gett uttryck för det som Joakim sa. Som att han projicerade vissa saker på dem han pratade. Vissa hakade på och tillsammans spann de iväg. Och några stod emot och vågade säga: ”nej, så upplevde jag det inte”

Det var många saker som skavde i den serien, upplevde jag.
Ja, det kändes inte helt äkta. Trots ett jättesvårt missbruk tidigare har han aldrig varit på ett behandlingshem.

Grattis! Inte alla flickvänner som klarar av det minsann. Väldigt få förunnat vågar jag påstå.

Jag köper inte hela hans historia.
Citera
2025-12-02, 23:27
Medlem
Har läst igenom kommentarerfält på både Instagram och TikTok sen jag såg klart avsnittet. Är majoriteten av Sveriges befolkning helt seriöst så sinnessjukt lättmanipulerade? Vad har hänt med befolkningen?

Från en kvinna på 30 år, som växt upp med trauma, barnhem, fosterhem, socialtjänsten and you name it. Nej, SVT skal inte anmälasu, detta är inte en förminskning av ”ett barns historia”, nej det är ingen kränkning till oss som upplevt trauma som barn som inte är dokumenterat i detalj i varenda papper. Ja alla har rätt till sin historia, men det kan inte vara en mänsklig rättighet som stor mediaprofil att häva ur sig helt sjuka detaljer, fabricerade historier och helt brutalt kränkande anklagelser mot sin egen mamma. Det är ren och skär narcissism och tack gud för att SVT vågar stå upp mot massmedia och denna uppenbart sinnessjuka gaslightande människa Joakim. Och tack för att det finns så många vettiga människor här på flashback som ser igenom det. Man tappar ju fullkomligt hoppet om människor av att läsa kommentarer i sociala medier.
Senast redigerad av BiancaN 2025-12-02 kl. 23:29.
Citera
2025-12-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Det folk inte fattar är ju att det finns en anledning till att det här var början på dokumentären.
Det som kommer visas i kommande delar är att Joakim i vuxen ålder påstår saker utan belägg och utifrån detta bedriver drev emot människor han anser gjort honom en offörätt. Man kommer kunna visa att det här är ett mönster som Joakim haft under större delen av hans liv.

Men det går inte att försvara SVT granskning oavsett vad man tycker om alla inblandade. Det finns ingen trovärdighet hos tidigare missbrukare och deras minnen. Vad hindrande mamman med familj att stämma Jocke för förtal när boken släpptes ? Kanske insåg man att i en rättssal så måste man själv leda saker i bevis och inte som i SVT granskning, lägga dokumentationsansvaret på ett 8-årigt barn och kan du sen i vuxen ålder inte peka ut bevisen har det aldrig hänt enligt SVT.
Hans syskon var alldeles för små för att nu i vuxen ålder styrka något och borde också ha lämnats utanför SVT oetiska granskning av ett barns påstådda upplevelse.
Citera
2025-12-02, 23:29
Medlem
Emolls avatar
HELT FANTASTISKT. Joakim Lundell måste ha den mest hjärntvättade fanskaran jag någonsin upplevt. SVT klär verkligen av honom helt naken. Han sitter svarslös. Allt han hävdat om "det står i mina journaler" visade sig vara en lögn.

Men i kommentarsfält sitter alla hans fangirls o spyr ut hat mot...SVT! För att granskningen är "vidrig". Man storknar hur jävla efterblivna folk är idag. Detta är samma sjuka människor som hade försvarat jocke om han våldtog ett barn.
Senast redigerad av Emoll 2025-12-02 kl. 23:31.
Citera
2025-12-02, 23:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Alla förstår att jockes uppväxt har varit problematiskt, vilket är tragiskt såklart.

Ger det honom rätten att berätta om hans uppväxt, självklart får han göra det. Däremot borde det gå att bevisa vilket det mesta säkert gör.

Problemet i mitt tycke är väl att några allvarliga anklagelser inte går att hitta trots att jocke säger att allt står i journalen.

Så utifrån vad vi vet finns det två sidor, där jockes ser lite mer stabil ut. Ser lite konstigt ut att jacke och chrippa har kunnat umgåtts med jocke efter boken.

Några tankar. 1. Finns det papper som SVT inte fått tag på? Då hade väl jocke kunnat sagt det finns bevis, jag kan ta fram inom "en tid".
2. Varför kommer det fram i vuxen ålder och inte under alla utredningar.

1) Det är Jocke själv som bidragit med allt material genom nån betalsida och sagt att det han utsatts för står att läsa i de dokumenten. Så det där är just det material han själv hänvisat till som bevis för det som t ex hans mamma gjort mot honom.

2) För att han har hittat på övergreppen i böckerna. Han bor först granne med sin familj i vuxen ålder. Hälsar på dem ofta. Bjuder sin mamma på bröllopet. Fina bilder Och kort efter det börjar han skriva på boken om hans sadistiska monster till mamma om jag förstått det rätt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
2. Varför kommer det fram i vuxen ålder och inte under alla utredningar.
Eftersom det inte har hänt.

Hade det hänt och det funnits bevis i journaler så hade morsan fängslats och lagförts för barnmisshandel.

Det har inte skett. Det hela faller på sin egen orimlighet. Hela historien ör ologisk. Mytomaner som ljuger är sammantaget ologiska i det långa loppet om man sätter ihop 1+1
Citera
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Men det går inte att försvara SVT granskning oavsett vad man tycker om alla inblandade. Det finns ingen trovärdighet hos tidigare missbrukare och deras minnen. Vad hindrande mamman med familj att stämma Jocke för förtal när boken släpptes ? Kanske insåg man att i en rättssal så måste man själv leda saker i bevis och inte som i SVT granskning, lägga dokumentationsansvaret på ett 8-årigt barn och kan du sen i vuxen ålder inte peka ut bevisen har det aldrig hänt enligt SVT.
Hans syskon var alldeles för små för att nu i vuxen ålder styrka något och borde också ha lämnats utanför SVT oetiska granskning av ett barns påstådda upplevelse.

MEN HERREGUD. Jocke har ju hävdat att precis ALLTING framgår i bup o socialtjänstens journaler. O du ifrågasätter inte ens det faktum att INGENTING framgick där? Hur fan blir man såhär hjärntvättad o demoraliserad?
Citera
2025-12-02, 23:31
Medlem
Steinarrs avatar
Jag tror att han till viss del talar sanning men att han förmodligen har hittat på en hel del saker också.
Citera
2025-12-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Viktigt..
På den tiden skrev inte Soc mm ner allt barnet sa.
Lät det för konstigt så lämnades det utanför journalen.
Det blir bara mer jobb för familjehem och handläggare

stämmer inte alls. allt antecknades. däremot när det sammanfattades så hände det att saker ej följde med. dock sparades alla papperskopior som personal fört anteckningar på under samtal och lades till journalerna på BUP (har själv mina journaler hemma med pappers anteckningar från varenda samtal jag var på under 10år på BUP)
Citera
2025-12-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
HELT FANTASTISKT. Joakim Lundell måste ha den mest hjärntvättade fanskaran jag någonsin upplevt. SVT klär verkligen av honom helt naken. Han sitter svanslös. Allt han hävdat om "det står i mina journaler" visade sig vara en lögn.

Men i kommentarsfält sitter alla hans fangirls o spyr ut hat mot...SVT! För att granskningen är "vidrig". Man storknar hur jävla efterblivna folk är idag. Detta är samma sjuka människor som hade försvarat jocke om han våldtog ett barn.

Men alltså AMEN! Tack, jag är för första gången i mitt liv upprörd över främlingar/kändisars beteende på nätet att jag lyckades återställa lösenordet till min gamla flashback användare för att få skriva av mig exakt det du skriver!! Har till och med kommenterat på TikTok och Instagram som jag egentligen skäms över och aldrig tidigare fallit mig in! 😅
Citera
2025-12-02, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Joakim har i vuxen ålder skrivit boken och i vuxen ålder hänvisat till sina journaler som bevis för det som står i boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in