2025-12-02, 21:36
Medlem
Bluebeast72s avatar
Jocke: Efter en här dokun kommer jag börja sticka mig me nålar igen jonna

JonnA: Nä, jocke, du har folk som älskar dig, dina följare ju.

Jocke: Ok kör bara ett stick ikväll
Citera
2025-12-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NejJaKanskeJo
Svaret är så enkelt som att SVT publicerar det som har allmänintresse. Bara för att de sänt en dokumentär om Jockeboii har de inte någon slags lojalitet med honom.

Roade mig förresten med att läsa lite i Jockiboiis bok.

Här är en sekvens där han beskriver att han är så fattig att han måste äta kattmat:

Är det någon som tror att Jockiboii inte hade något annat alternativ än att äta kattmat? Och dessutom fortsätta trots att han spydde upp allt fått i sig låter suboptimalt.

Jag säger inte att jocke ljuger. Högst troligt finns det timmar med content från hans toutubekanal att ifrågasätta. Men detta material är vad ett exposekonto på tiktok kan ta sig för

Hur ska svt någonsin vinna i en rättegång som kommer att handla om att svt förtalar jocke Lundell.

Vad den inte kommer att handla om är att jocke skulle förtala sin egen mor.

SVT har återigen bränt sin egen trovärdighet. I detta fallet kan de heller inte slänga i ansiktet på Joakim att det skulle vara ett hot mot demokratin att ifrågasätta statsmedia.
Senast redigerad av kastenhof 2025-12-02 kl. 21:38.
Citera
2025-12-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Viktigt.
Problemet är att Jocke sa att det han berättade stod i hans papper.
Jocke ljög, det stod inte i hans papper.

Det stämmer det du skriver, han har sagt att det finns i hans pappren men när Bo-göran frågade honom så blev han tveksam och såg ut att få panik. Då kom han med något om att det är något från hans minnen. Och när han frågade jocke om något med varför han sagt att det finns i papprena då stod det still.
Men om han nu har sina pappren varför finns det ingen som sett dem?
Citera
2025-12-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han är mångmiljonär flera gånger om och kommer att förbli det i resten av sitt liv. Om han är slut som kändis tror jag faktiskt att han skiter fullständigt i.
Stoltheten. Stoltheten och bekräftelsen kommer att förfölja honom resten av livet. Tragiskt att man ska behöva hänga ut hela sitt liv för att få uppmärksamhet.
Citera
2025-12-02, 21:39
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, en stor skillnad är att Kjolmann är smart nog att mer eller mindre håller sina fantasipåståenden på rätt sida av lagen om förtal. JoxigBajs verkar inte klara det. Har världsmästaren i IQ - Chrippa uttalat sig?

Håller med. Kjolmann är det inget större fel på, dessutom skapar han ju kvalitet, vilket man inte kan beskylla Böcklinboj för att någonsin ha gjort. Han har livnärt sig på white trash-personer och andra svagbegåvade genom åren, medan Kjolmann livnärt sig på hederligt arbete, dessutom jobbat tämligen hårt. Även om jag inte gillar allt han gjort eller står för. Han är väl i viss mån ett maskrosbarn, medan Böcklingboj ännu är ett slags problembarn.

Har inge koll på hans bror alls faktiskt, han lär väl vara av samma skrot och korn, med skillnaden att han inte är lika svag i skallen som har tatuerat nyllet?
Senast redigerad av pojkpingis 2025-12-02 kl. 21:42.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
I dokumentären har hon fått yttra sig, jag menade i samband med publiceringarna. Vi har olika syn på utrymmet för subjektivitet i vad Jocke beskrivit. Det är inte bra att han påstått det som att många saker ska bevisas i myndigheternas dokumentation men det hade inte varit något större problem om mamman kommit till tals tidigare. Människor ljuger, även du.

Hon kom till tals år 2017 i Kulturnyheterna i SVT. Men övriga media var inte lika intresserad av det. Så det föll i glömska. Jockes röst var mer intressant.

Hon blev enligt sig själv grovt mordhotad vid publiceringen av boken. Och jag tror henne på den punkten.

Citat:
Mamman är namngiven i boken, men kontaktades aldrig av förlaget Forum, som ger ut Monster – varken före eller efter publiceringen.
Hon har dock själv läst delar av boken, vilket hon för Kulturnyheterna beskriver som ”fruktansvärt”.
– Jag säger bara så här: det var det vidrigaste jag någonsin läst. Hur vi än vänder och vrider på det i den där boken så hittar vi inte någonting som överensstämmer med sanningen om vad som hände, säger hon till Kulturnyheterna.

https://www.svt.se/kultur/forlagsansvar-het-fraga-efter-sjalvbiografi
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Joakim var ett sjukt barn, den saken är klar. Typ som barnet i ”Det femte barnet” av Doris Lessing.
Jag har träffat såna barn i mitt liv.
De förstör allt. Svarar inte på någon positiv respons. Är farliga. Destruktiva. Ingen impulskontroll. Gränslösa. Kan de förstöra så tar de alla chanser.
Jag tror inte denna familj varit sämre än någon annan faktiskt. Jag har lyssnat på när någon läser upp journalanteckningar om helvetet de levde i.
Hur detta sjuka barn förstörde allt. Synd om honom och hela familjen. Ett sånt barn kan inte hanteras i hemmamiljö med yngre syskon.

Joakim behöver växa upp. Få hjälp. Knyta an till sin mamma och pappa Tomas som verkar ha varit som en riktigt engagerad pappa. Förstå att man inte behöver leta förövare och offer. Inse att han inte var hanterbar, att det fan inte var lätt för familjen att få tre barn på två år, sörja tillsammans, bygga om och rätt. Om det inte är irreparabelt.
JockiBoii känns som exakt den där självsaboterande och offerrollsrunkande typen - något som jag vanligtvis associerar med svanktatuerade tjejer på spektrumet som ser till att sabba alla sina förhållanden och sociala nätverk. Säkraste sättet för den typen av människa att få uppmärksamhet och medhåll är att offentligt "tala ut" om hur orättvist allt och alla har varit mot dem och hur omöjligt det varit för dem att lyckas en enda millimeter bättre i livet. Hade en sådan energitjuv till jobbarkompis.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NejJaKanskeJo
Svaret är så enkelt som att SVT publicerar det som har allmänintresse. Bara för att de sänt en dokumentär om Jockeboii har de inte någon slags lojalitet med honom.

Roade mig förresten med att läsa lite i Jockiboiis bok.

Här är en sekvens där han beskriver att han är så fattig att han måste äta kattmat:

Är det någon som tror att Jockiboii inte hade något annat alternativ än att äta kattmat? Och dessutom fortsätta trots att han spydde upp allt fått i sig låter suboptimalt.
Kattmat är dyrt och är inget man äter för att man har ont om pengar.
Citera
2025-12-02, 21:40
Medlem
DonaldBidens avatar
Kommer de lyckas driva Jockiboi till självmord?

Ändå intressant att SVT drar igång en häxjakt mot en så betydelselös figur, har han på något sätt gjort sig ovän med deras ledarskap? Ett flashback-drev hade varit mer rimligt.

Dock har ju Jockiboi äntligen får ett offernarrativ värt vatten; problemet är bara att ingen media lär gå emot SVT så det blir värdelöst.
Senast redigerad av DonaldBiden 2025-12-02 kl. 21:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Snubben har tjänat miljoner på lura barn och efterblivna vuxna att det finns spöken i hans serier "spökjakten" som gått många säsonger

Har för mig att han erkännt att spökjakt är fejk.
Citera
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
I dokumentären har hon fått yttra sig, jag menade i samband med publiceringarna. Vi har olika syn på utrymmet för subjektivitet i vad Jocke beskrivit. Det är inte bra att han påstått det som att många saker ska bevisas i myndigheternas dokumentation men det hade inte varit något större problem om mamman kommit till tals tidigare. Människor ljuger, även du.
Du har så dålig koll att jag inte orkar.
För 8 år sen släppte Jocke sin bok monster, det var första gången Jocke berättade om sin hemska uppväxt.
För 8 år sen försökte mamman ge sin sida av historien efter att boken kommit ut.
Men Jocke tystade hennes snabbt med hat och hot.
Mamman har försökt komma till tals tidigare, men Jocke har inte tillåtit henne.
Hänger du med nu?

Finns på youtube hur Jocke tappar det när mamman försöker berätta sin sida av historien.
Citera
2025-12-02, 21:42
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Stoltheten. Stoltheten och bekräftelsen kommer att förfölja honom resten av livet. Tragiskt att man ska behöva hänga ut hela sitt liv för att få uppmärksamhet.

Det hör ofta till sjukdomsbilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in