2025-12-02, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NejJaKanskeJo
Svaret är så enkelt som att SVT publicerar det som har allmänintresse. Bara för att de sänt en dokumentär om Jockeboii har de inte någon slags lojalitet med honom.

Roade mig förresten med att läsa lite i Jockiboiis bok.

Här är en sekvens där han beskriver att han är så fattig att han måste äta kattmat:

Är det någon som tror att Jockiboii inte hade något annat alternativ än att äta kattmat? Och dessutom fortsätta trots att han spydde upp allt fått i sig låter suboptimalt.
Det där faller ju på sin egen orimlighet. Grabben hade pasta, ät det då.
Citera
2025-12-02, 21:31
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Svaret är så enkelt som att SVT publicerar det som har allmänintresse. Bara för att de sänt en dokumentär om Jockeboii har de inte någon slags lojalitet med honom.

Här är en sekvens där han beskriver att han är så fattig att han måste äta kattmat:

Är det någon som tror att Jockiboii inte hade något annat alternativ än att äta kattmat? Och dessutom fortsätta trots att han spydde upp allt fått i sig låter suboptimalt.
Han kunde ju ha ätit ...pastan...?
Citera
2025-12-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Media lät mamman yttra sig. Jocke var den som hotade och trakasserade mamman till tystnad.
Varför vill du inte att Jocke ska behöva ta ansvar för att han ljög?

I dokumentären har hon fått yttra sig, jag menade i samband med publiceringarna. Vi har olika syn på utrymmet för subjektivitet i vad Jocke beskrivit. Det är inte bra att han påstått det som att många saker ska bevisas i myndigheternas dokumentation men det hade inte varit något större problem om mamman kommit till tals tidigare. Människor ljuger, även du.
Citera
Medlem
Joakim var ett sjukt barn, den saken är klar. Typ som barnet i ”Det femte barnet” av Doris Lessing.
Jag har träffat såna barn i mitt liv.
De förstör allt. Svarar inte på någon positiv respons. Är farliga. Destruktiva. Ingen impulskontroll. Gränslösa. Kan de förstöra så tar de alla chanser.
Jag tror inte denna familj varit sämre än någon annan faktiskt. Jag har lyssnat på när någon läser upp journalanteckningar om helvetet de levde i.
Hur detta sjuka barn förstörde allt. Synd om honom och hela familjen. Ett sånt barn kan inte hanteras i hemmamiljö med yngre syskon.

Joakim behöver växa upp. Få hjälp. Knyta an till sin mamma och pappa Tomas som verkar ha varit som en riktigt engagerad pappa. Förstå att man inte behöver leta förövare och offer. Inse att han inte var hanterbar, att det fan inte var lätt för familjen att få tre barn på två år, sörja tillsammans, bygga om och rätt. Om det inte är irreparabelt.
Citera
Medlem
Aakkes avatar
SVTs utgivare säger nu i Aktuellt att det komner ännu mer smaskig information i kommande avsnitt
Citera
2025-12-02, 21:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller med dig. Dock har det under eftermiddag/kväll trillat in en del krönikor av båda kön, som ifrågasätter såväl Böcklingboj som hans följare och även journalister som strukit denna sopa medhårs.

Man kan väl säga att Böcklingboj gjort en Kjolmann i viss mån? Gjort business på sin barndom och sina dåliga föräldrar. Skillnaden är väl dock att Böcklingboj i grunden är ett problembarn med diagnoser som är en rätt hjärntrött och osmart människa - det är ju dock inte Kjolmann på samma vis (eller ens i närheten av att vara), han har ju faktiskt kvaliteter och är rätt begåvad. Sedan har han ju även vett att klä sig och föra sig som en vuxen civiliserad person, medan Böcklingboj ser ut som en blandning av trafikolycka och en sönderpundad ordförande för "Kriminellas Revansch i Samhället",
Ja, en stor skillnad är att Kjolmann är smart nog att mer eller mindre håller sina fantasipåståenden på rätt sida av lagen om förtal. JoxigBajs verkar inte klara det. Har världsmästaren i IQ - Chrippa uttalat sig?
Citera
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Viktigt..
På den tiden skrev inte Soc mm ner allt barnet sa.
Lät det för konstigt så lämnades det utanför journalen.
Det blir bara mer jobb för familjehem och handläggare
Viktigt.
Problemet är att Jocke sa att det han berättade stod i hans papper.
Jocke ljög, det stod inte i hans papper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcon1111
Ja den aspekten hade jag inte riktigt tänkt på men så kan det ju bli, nu kanske folk som beundrat honom inser att han är ett svin... Dock ett psykiskt sjukt svin så det han behöver är ju inlåsning men stöd av LPT och att han skall sitta där med särskild utskrivningsprövning.

Han har ju förmodligen skadat oerhört många människor på sin väg framåt.
Tycker så himla synd om hans mamma...

Alltså bör inte detta räcka för att låsa in honom?
Han är ju oerhört sjuk :-(

Jag hoppas det vågar vara någon som kan berätta så fler vågar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Han kunde ju ha ätit ...pastan...?

Pasta blir så mycket godare mixad med kattmat .
Citera
2025-12-02, 21:34
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Det kan vara så att det aldrig kommer bli rättegång. Men det känns knappast som ett uppdrag för svt, för våra skattepengar, att ta sig ann. Att ifrågasätta en influencers trovärdighet samtidigt som svt precis upplåtit Lundell utrymme till sin egen dokumentär-serie på 10avsnitt.

Vem är svt som uppdragsgivare egentligen? Ett högst schizofrent beteende som inte hade varit till statsmedias fördel i en rättegång

Självklart kommer det inte att bli någon rättegång, och att det ens förs på tal får mig verkligen att undra vem fan Lundell tror att han är egentligen och om han begriper vilken förbannad soppa han försatt sig i, helt på eget initiativ.

SVT har låtit honom göra serien Hudlös, ja. Det skulle de naturligtvis aldrig ha gjort, de och många andra medier som låtit honom prata om sin bok och det som skildras i den, borde ha gjort ordentlig research INNAN han bjöds in till tv-sofforna. Att man inte gjort det är pinsamt och inblandade murvlar borde skämmas samt tvingas gå om kursen i Källkritik.

Menar du att SVT inte borde granska honom, eftersom han redan varit med i radio och tv?
Själv tycker jag att det är jävligt angeläget att granska honom, i en perfekt värld skulle det ha gjorts i samband med att han gav ut Monster 2017.
Senast redigerad av Gaupe 2025-12-02 kl. 21:39.
Citera
2025-12-02, 21:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Herre jisses. Han får skriva så där utan att bokförlaget undersöker en endaste millimeter om det är sant? Jaaa du, dags att börja fila på mina osannolika memoarer.
Citera
2025-12-02, 21:35
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:

En normal person hade ju nöjt sig med att koka pasta och ha lite salt och peppar på, eller smör om det finns. Inte gå och nalla den stackars kattens mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in