2025-12-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Fan va tragiska dom är. Kollar lite på jocke å jonnas storys på instagram.

Jocke har ju tappat det å lägger upp någon video med någon psykotisk vänster partist som är är arg för att Jockes mamma inte dök upp på någon familjeträff. Fan är det så konstigt när han försökte skada sina bröder. Jag vet att man som förälder ska älska oavsett men så tänker nog inte Mansons mamma eller Breiviks. Det är svårt absolut när ens barn är psykotiskt och är mytoman som föreställer sig saker som inte verkligt å Jonna borde faktiskt bara hålla tyst å inte lägga sig i för hon förstör ändå mer ..hob säger att man ej ska få umgås med sina barn å dom borde tagit Jockes bröder bort för sin mamma för att hon tog läkemedel utskrivna av läkare.samtidigt som hon har en man hemma som går runt i solglasögon inne för att han är så påtänd.förr på kokain och amfetamin men nu på lagligt amfetamin som är adhd medicin.han har ju psykos och är nära dina barn.. så bara lägg ner.

Släpp allt . Ta avstånd från en familj som inte vill ha med er att göra

Att han har tagit droger länge syns ganska tydligt idag i ansiktet på honom, många som går på droger idag...
Citera
2025-12-02, 12:45
Medlem
qups avatar
Jockiboi (killen som runkade i sin egen avföring för ett gäng år sedan, numera barnens favorit på YouTube) säger att allt finns explicit dokumenterat i myndigheters handlingar. Det visar sig att inget av det han påstår finns dokumenterat. Riktigt smaklöst sätt att försöka tvätta sitt brand. Hoppas Bonnier, tv4 och alla andra som, utan källkritik, fört denna historia vidare åker på riktigt saftiga skadestånd och förlorad legitimitet.
Citera
2025-12-02, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jocke kommer fokusförflytta, han försöker ju redan lägga skulden på bokförlaget och TV4. Noll eget ansvar.

Ja det blir intressant vilken typ av damage-control han kommer köra.

Jag gissar att det är fel taktik att börja skylla på tv4 och bokförlaget.

Det kommer nog bara vändas mer emot honom då.
Citera
2025-12-02, 12:49
Medlem
miapetters avatar
Nu har ju Jackes tvillingsyster valt att inte delta i dokumentären - men jag hade tyckt det varit intressant att få veta vad som egentligen hände när JL ska ha försökt döda sina syskon, vem han gav sig på? För det finns ett uttalat kvinnoförakt i hans historia som ung vuxen.
Citera
2025-12-02, 12:50
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Det måste väl Bo Kasper göra om han ska påstå att Jocke ljuger?

Säga att: jag har läst varje ord i dina papper och där står inget om detta. Och intervjuat alla myndighetspersoner som inte vet något om detta heller.

Men Bo har nog inte läst nåt i papperna utan går på vad Mammans mamma berättat om situationen

Som att åklgararen måste bevisa att Chrippa begått ekobrott o inte bara säga att det känns som Chrippa begått ekobrott. Chrippa måste ju inte bevisa att han inte begått ekobrott.

Chrippa kan bara förneka brott och bli frigiven om rätten inte tycker att åklagarens bevis håller
Jocke säger "det står i mina papper att min mamma fysiskt och psykiskt misshandlade mig. Och att hon var i ett extremt grovt missbruk. Allt detta står i mina papper om min barndom"
Bo "jag har läst papperna, och det står inte där"

Jocke kan ju ta fram papperna och bevisa för Bo att Jocke har rätt. Men Jocke erkänner att det inte står där, att det bara är Jockes minnen och att Jocke ljög när han sa att det stod i papperna.

Hur du ens försöker jämföra det med Chrippas ekobrott kan jag inte förstå?
Citera
2025-12-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag tror absolut Jocke haft en tuff uppväxt. Diagnoser, inte fått rätt hjälp eftersom man inte visste att han hade dessa diagnoser, flyttats runt vilket har givit instabilitet vilket försvårar saker för folk med Jockes diagnoser, tidigt missbruk.
Ja Jocke har orsakat mycket själv, men jag tror även han har haft det svårt.

Det ger honom dock inte rätt att överdriva och ljuga om sin uppväxt. Han kunde ha berättat sanningsenligt om hans uppväxt och fortfarande setts som ett offer.
Att överdriva och ljuga var så onödigt.

Absolut kan han ha haft en jobbig uppväxt, vem vill inte kunna bo med sina föräldrar som barn.
Men att hålla på och överdriva och kasta skit runt sig och samtidigt försöka göra sig själv till ett helgon, det är hyckleri på hög nivå.
En luffare i mina ögon, det som han borde göra är att släppa alla sina papper till allmänheten att beskåda, inte råka tappa bort något utan ALLT, så får folk avgöra sen vad dom tycker om honom.
Citera
2025-12-02, 12:53
Medlem
qups avatar
Avsaknaden av påstådd dokumentation, samstämmighet från familj och omgivning samt Jockibois (ni vet han som runkade i sin egen avföring back in the day) diagnoser och desperata jakt på clout talar för att inget i boken är sant.
Citera
2025-12-02, 12:53
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Vad har han för diagnoser? Han verkar ju totalt störd.
Jocke har själv sagt att han har Asperger och ADD.
Men det diskuteras om ifall Jocke är narcissist, psykopat eller har borderline.
Citera
2025-12-02, 12:54
Avslutad
Jag gissar att Jocke är influerad av boken Pojken som kallades Det.

Hade han skrivit en medioker bok om en halv taskig barndom hade ingen läst den eller gillat den.
Citera
2025-12-02, 12:56
Medlem
Blifullidags avatar
Det är uppenbarligen så att Joakim har en mental störning och har haft sedan han var liten.
Självklart är barn oskyldiga för sitt mående.

Men att den här människan gör pengar på att måla upp sin egen mamma som en pundare och ljuger om övergrepp är riktigt smutsigt. Snubben följs av en miljon nollor som köper allt de ser på nätet.

Något han vet.
Och utnyttjar för egen vinning.

Äcklig jävel.
Citera
2025-12-02, 12:57
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Som någon som vuxit upp i ett hem med "sprickor i kristallen" dvs ett hem som utåt ser väldigt trivsamt och respektabelt ut men som rymmer en del mörker har jag inga problem att förutsätta att det finns flera sanningar här. Joakim har sin sanning, sin upplevelse av sin barndom, det är inte alla som blir bortlämnade till statens vård som unga heller... så finns även mammans sanning, hennes kämpande med ett svårt och utmanande barn. Den enas sanning utesluter inte den andres. Världen är inte svart eller vit, människor är inte goda eller onda, det är fullt med gråskalor som vi alla navigerar mellan i vår eviga färd mot ljuset.
Fysiskt och psykiskt misshandel är ingen gråskala.
Få sitt barn att skada sig så det kommer blod är ingen gråskala.
Jocke har anklagat sin mamma för det. Jocke har sagt att det finns bevis för det i hans papper om hans barndom. Jocke ljög.
Citera
2025-12-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Att han har tagit droger länge syns ganska tydligt idag i ansiktet på honom, många som går på droger idag...

Så är det men då kanske man inte ska säga att andra inte borde få ha sina barn under tiden man gör samma sak själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in