Citat:
Ursprungligen postat av
Nejellerva
...Samtidigt som en av de lyckade sönerna är häktad och en på ”semester” hörde jag att den ”misslyckade brodern” har två utsålda spelningar under helgen. Det är hårt att vara misslyckad i hatarnas ögon 🤣
Den "misslyckade brodern" måste väl ändå räknas som "lyckad" i ditt resonemang, eller hur tänker du där?
Jag förstår såklart att du försöker vara ironisk och egentligen tycker att Joakim är den "lyckade brodern" men väljer att skriva tvärtom. Det är ett ganska barnsligt beteende om jag ska vara helt ärlig.
Man är väl knappast "lyckad" bara för att man tjänar pengar, samtidigt som man systematiskt bryter mot lagar och regler?
Just nu driver
Joakim bland annat
två tävlingar som inte är riktigt "rumsrena", han
blåser sina betalande medlemmar på utlovat material (både tävlingar och "Mördarna" och
gör upprepade varumärkesintrång.
Ärligt talat så är
Joakim värre än både Chrippa och Jakob på den fronten då han har
satt i system att medvetet lura sina egna trogna fans och gömmer sina lagbrott bakom en polerad fasad.
Riktig framgång handlar om hur man beter sig och om man följer lagen, inte hur mycket man lyckas casha in på folks godtrogenhet.
Du skriver också om att Joakim har två utsålda spelningar under helgen. Du får det att låta som att Joakim kör egna solokonserter, vilket förstås inte är sant. Han spelar på en festival där mängder av andra artister medverkar, och
Joakim är inte ens dragplåstret, åtminstone inte när man tittar på festivalens hemsida.