2025-12-02, 12:36
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Får känslan av att SVT vill ta heder och ära av Joakim Lundell. Han är ideologiskt inte SVT kompatibel och en stor maktfaktor för den yngre målgrupp som SVT aldrig kommer att nå.

De hade kunnat välja vilken ”me too story” som helst och punkterat den på liknande sätt.

Att Joakim är man spelar också roll. Hade det varit en kvinna som berättat om sina upplevde erfarenhet så hade det passerat och aldrig ifrågasatts.

Hoppas detta synas ut i minsta tråd och om SVT är inne på fel spår, hoppas jag gemene svensk kräver att kanalen läggs ner. Oavsett vad man tycker om Joakim i övrigt.
Vad svamlar du om?
SVT gjorde ju nyss en jätte populär serie med Jocke.
Denna dokumentär är snarare ett bevis att SVT är opartiska och inte mörkar. bara för att de jobbat ihop med en person. Så som tex Expressen och TV4 gör.

Jocke kastar dock TV4 under bussen. Undra vad TV4 känner om det.
Citera
2025-12-02, 12:38
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Jocke ska som alltid gå ut i sina kanaler i affekt när något går emot hans världsbild han kräver att alla andra ska ställa upp på. Istället borde han luta sig tillbaka och bara äga att alltihop är hans egna minnen och det finns inga övriga "bevis". Allt måste inte "bevisas" hela jävla tiden. Man har rätt till sin historia och uppfattning ändå. Precis som familjen Berg har rätt till att berätta sin historia och och sin bild av allt.

Det är liksom ok att han har dessa minnen han aldrig delat med någon i barndomen. Som aldrig hamnat på papper trots 6000 sidor utredning. Men hans mamma måste ha lika stor rätt att säga det inte stämmer om det är hennes övertygelse. Vem fan tror Jocke att han är egentligen?

Jocke pallar inte att det finns mer än en (1) historia och en (1) sanning. Det får hans autist-hjärna att smälta. Han som skulle lägga allt bakom sig efter soc-papprena. Nu är han mer insyltad och nergrävd i det förflutna än någonsin. Han borde bara inse att det förflutna är förintat, det existerar inte längre. Och ingenting kommer förändras även om han är den ende som får föra fram sin bild och sina minnen. Hade inte Jonna haft bolagen och allt ihop med honom så är jag säker på att hon hade lämnat för länge sen. Hon är ensamstående med 4 barn just nu.
Jag håller med i allt du skriver
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faggelito
Add and adhd
Nothing wierd about that.

Varför verkar han störd? Its not jocke thats the demon i denna historia.

Fast tjänar man pengar och har som ett slags yrke att sitta med en offerkofta och påstå det ena o det andra, så ska man väl granskas och sanningen fram ? Tycker du inte ?

Och aa det är lågt att enbart ge sig på en person på grund av diagnoser, eller snacka skit om en diagnos. Det är riktigt dåligt.
Citera
Medlem
Fan va tragiska dom är. Kollar lite på jocke å jonnas storys på instagram.

Jocke har ju tappat det å lägger upp någon video med någon psykotisk vänster partist som är är arg för att Jockes mamma inte dök upp på någon familjeträff. Fan är det så konstigt när han försökte skada sina bröder. Jag vet att man som förälder ska älska oavsett men så tänker nog inte Mansons mamma eller Breiviks. Det är svårt absolut när ens barn är psykotiskt och är mytoman som föreställer sig saker som inte verkligt å Jonna borde faktiskt bara hålla tyst å inte lägga sig i för hon förstör ändå mer ..hob säger att man ej ska få umgås med sina barn å dom borde tagit Jockes bröder bort för sin mamma för att hon tog läkemedel utskrivna av läkare.samtidigt som hon har en man hemma som går runt i solglasögon inne för att han är så påtänd.förr på kokain och amfetamin men nu på lagligt amfetamin som är adhd medicin.han har ju psykos och är nära dina barn.. så bara lägg ner.

Släpp allt . Ta avstånd från en familj som inte vill ha med er att göra
Citera
2025-12-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Du har enbart läst ur det lilla han släppt ut i journalväg.

Tänk hur aggressiv han var både hemma och i fosterhemmet. Det var därför fosterhemmet inte kunde ha kvar honom heller.
Han brände upp ett radhus tillsammans med tre kompisar när han var 13 år, två veckor senare bränner han biblar, det är inga oskyldiga ”pojkstreck” i kontexten att han just bränt ner ett bostadshus och har haft flera samtal om husbranden med soc, mamman och även brandkåren, just saying.
Citera
2025-12-02, 12:39
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Som någon som vuxit upp i ett hem med "sprickor i kristallen" dvs ett hem som utåt ser väldigt trivsamt och respektabelt ut men som rymmer en del mörker har jag inga problem att förutsätta att det finns flera sanningar här. Joakim har sin sanning, sin upplevelse av sin barndom, det är inte alla som blir bortlämnade till statens vård som unga heller... så finns även mammans sanning, hennes kämpande med ett svårt och utmanande barn. Den enas sanning utesluter inte den andres. Världen är inte svart eller vit, människor är inte goda eller onda, det är fullt med gråskalor som vi alla navigerar mellan i vår eviga färd mot ljuset.

Ibland kan detta säkerligen stämma men i det här fallet är det helt omöjligt. Det är två helt skilda bilder som förs fram och båda kan omöjligen stämma. Sanningen kan inte ens ligga någonstans mitt emellan. Någon av parterna ljuger så det skriker om det.
Citera
2025-12-02, 12:40
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XMlyex/joakim-lundell-om-svt-dokumentaren-hatet-kanner-mig-lurad

Känner sig lurad

När Joakim Lundell fick förfrågan om att medverka i dokumentären menar han att teamet sa att de skulle prata om broderns kontaktförbud och de hot och trakasserier han levt med under lång tid.

– Sedan kom frågor om barndomen istället. De har också klippt bort när jag bryter ihop och börjar gråta. Det triggar att prata om mina barndomstrauman.

Det måste kännas frustrerande för honom att inte ha samma roll längre som killen med offerkoftan.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Och?
Så det är mammans fel att Jocke som barn beter sig så illa 6 år efter att han flyttat ifrån mamman?
Hur kan det vara mammans fel enligt dig?

Jag säger inte att det är barnets fel. Jag ifrågasätter hur du anser att det kan vara mammans fel när barnet inte bott hos henne på 6 års tid.

Vem tror du formar ett barn? Hur kan du vara kapabel till att skriva men sakna en så fundamental allmänbildning?
Citera
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Det måste väl Bo Kasper göra om han ska påstå att Jocke ljuger?

Säga att: jag har läst varje ord i dina papper och där står inget om detta. Och intervjuat alla myndighetspersoner som inte vet något om detta heller.

Men Bo har nog inte läst nåt i papperna utan går på vad Mammans mamma berättat om situationen

Som att åklgararen måste bevisa att Chrippa begått ekobrott o inte bara säga att det känns som Chrippa begått ekobrott. Chrippa måste ju inte bevisa att han inte begått ekobrott.

Chrippa kan bara förneka brott och bli frigiven om rätten inte tycker att åklagarens bevis håller

Eftersom Jocke som sagt påstår något så har han bevisbördan. Men visst, BGB har rätt. Jocke påstår att det står i papprena att hans mamma stopppat hans fingrar i lampan och det gör det inte. Det är en lögn.

Jag tror att han har läst papprena, något annat vore ett karriärssjälvmord.
Citera
2025-12-02, 12:42
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippapippi
Äntligen rasar hans jävla luftslott.
Han är ett hån mot alla barn och ungdomar som har och har haft ett helvete som barn.
Luffare är vad han är.
Jag tror absolut Jocke haft en tuff uppväxt. Diagnoser, inte fått rätt hjälp eftersom man inte visste att han hade dessa diagnoser, flyttats runt vilket har givit instabilitet vilket försvårar saker för folk med Jockes diagnoser, tidigt missbruk.
Ja Jocke har orsakat mycket själv, men jag tror även han har haft det svårt.

Det ger honom dock inte rätt att överdriva och ljuga om sin uppväxt. Han kunde ha berättat sanningsenligt om hans uppväxt och fortfarande setts som ett offer.
Att överdriva och ljuga var så onödigt.
Citera
2025-12-02, 12:43
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Ibland kan detta säkerligen stämma men i det här fallet är det helt omöjligt. Det är två helt skilda bilder som förs fram och båda kan omöjligen stämma. Sanningen kan inte ens ligga någonstans mitt emellan. Någon av parterna ljuger så det skriker om det.

Varför skulle inte morsan kunnat självnordshota lite efter timmar av upprörda diskussioner med sin svåra utmanande son när hon överdoserat på något av sina tabletter? Jag dömer inte morsan, bara konstaterar att det finns en verkligheten bortom svennebananidyll som man inte vet om man inte levt i den. Hon behöver överhuvudtaget inte komma ihåg det, samtidigt kan det ha gjort intryck på en pojke som kanske bara kommer ihåg det av timmar av tjafs/dialog där kanske mamman var otroligt konstruktiv, lugn, pedagogiskt och allmänt välmenande? Båda är förmodligen personlighetsstörda, man kan vara en god och vänliga samhällsmedborgare detta till trots men man är störd och har man andra största runt sig kommer det uppstå störda situationer.
Citera
2025-12-02, 12:43
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Även om det är ömkligt att sälja ut sin morsa så har han tjänat en hel del deg på det.

Frågan är vad han ska göra nu när sanningen börjar komma fram?
Jocke kommer fokusförflytta, han försöker ju redan lägga skulden på bokförlaget och TV4. Noll eget ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in