2012-03-22, 23:29
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Säg någon opiat som är lättilgänglig och inte allt för dyr, hade varit snällt. Jag har bra... vad heter de? När man bestämmer att sluta med något t.ex. så gör man de.

Som martines säger, så är Tramadol det du letar efter. Kodein fungerar också, men är svårare att hitta.

Citat:
Hjälper de mig tro? Är inte det smärtstillande? Fast det kanske är skönt att vara påverkad av dom oavsett hur man mår?

Jo, det är smärtstillande men fungerar i större doser som eufori/sänka-sig-medel. Helt enkelt så får du ett väldigt pirrande och en varm känsla i kroppen, all ångest försvinner och man ligger bara i soffan eller sängen i några timmar och är hur underbar som helst i kroppen. Det går inte att tänka på negativa tankar och man är helt skön i kroppen. Andningen är lugn och hjärtat slår långsammare.

Det är detta som är så farligt. Trots att självdisciplinen är stark, så är det lätt att fastna.

Citat:
Ursprungligen postat av martines
Precis! Är smärtstillande, men även ångetstdämpande (även om det inte skrivs ut mot det)

Du kommer bli pigg på att göra saker, ha en väldigt bra "overall" feeling, men ta det lugnt med skiten!

Finns att beställa inrikes om du söker runt lite =)

Hur kan du påstå att man får energi och pigg på att göra saker på opiater?

Personligen så vill jag bara ligga i sängen med en snus under läppen och andas, lyssna på musik och bara tänka på hur underbart livet är. Kroppsligt så blir jag helt sömnig och totalt avslappnad och absolut inte sugen på att ta tag i någonting!
Senast redigerad av LightCloud 2012-03-22 kl. 23:32.
Citera
2012-03-22, 23:33
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Som martines säger, så är Tramadol det du letar efter. Kodein fungerar också, men är svårare att hitta.

Jo, det är smärtstillande men fungerar i större doser som eufori/sänka-sig-medel. Helt enkelt så får du ett väldigt pirrande och en varm känsla i kroppen, all ångest försvinner och man ligger bara i soffan eller sängen i några timmar och är hur underbar som helst i kroppen. Det går inte att tänka på negativa tankar och man är helt skön i kroppen. Andningen är lugn och hjärtat slår långsammare.

Det är detta som är så farligt. Trots att självdisciplinen är stark, så är det lätt att fastna.

Precis! Dock kan man fortfarande bli väldigt pigg och göra saker på Tramadol! Är en opioid som har upppiggande OCH sänkande effekter!

Du kan alltså välja om du bara vill ligga hemma och dega och må bra, eller om du väljer att aktivera dig så blir du pigg och vill göra /orkar ta tag i saker

EDIT: LightCloud kolla vad jag skrev här! Tramadol är en av de opioder som ger en energi och viljan att göra saker ELLER bar ligga och dega. Är verkligen en mångsidig opioid! Du kanske inte känner så, är ju högst personligt, men många håller med mig om att man kan "välja" hur ruset ska bli
Senast redigerad av martines 2012-03-22 kl. 23:35.
Citera
2012-03-22, 23:38
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Precis! Dock kan man fortfarande bli väldigt pigg och göra saker på Tramadol! Är en opioid som har upppiggande OCH sänkande effekter!

Du kan alltså välja om du bara vill ligga hemma och dega och må bra, eller om du väljer att aktivera dig så blir du pigg och vill göra /orkar ta tag i saker

EDIT: LightCloud kolla vad jag skrev här! Tramadol är en av de opioder som ger en energi och viljan att göra saker ELLER bar ligga och dega. Är verkligen en mångsidig opioid! Du kanske inte känner så, är ju högst personligt, men många håller med mig om att man kan "välja" hur ruset ska bli

Haha, det var mer än jag upplevt! Nu så är jag inte speciellt insatt i tramadolvärlden, men däremot i Kodeinvärlden. Kanske är en enorm skillnad på dessa? ;D
Citera
2012-03-22, 23:41
Medlem
martiness avatar
Citat:
Haha, det var mer än jag upplevt! Nu så är jag inte speciellt insatt i tramadolvärlden, men däremot i Kodeinvärlden. Kanske är en enorm skillnad på dessa? ;D

Well, har bara provat Kodein på dreamhack en gång för många år sedan.

Men vet att Tramadol är det många som håller med mig om att man kan "välja" om man säger så om hur ruset ska bli. Aktiverar man sig så blir det skitkul att göra saker, och man får ork / lust osv att göra saker.. Men fungerar dock lika bra att ligga och mysa bara!

På andra opioider/opiater så är det mycket mer av det du beskriver.. Att man bara vill ligga och dega i soffan.. Men som sagt, just Tramadol är väldigt uppiggande, även om det är högst personligt, så har du inte känt av det är det helt förståeligt!
Citera
2012-03-22, 23:43
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Well, har bara provat Kodein på dreamhack en gång för många år sedan.

Men vet att Tramadol är det många som håller med mig om att man kan "välja" om man säger så om hur ruset ska bli. Aktiverar man sig så blir det skitkul att göra saker, och man får ork / lust osv att göra saker.. Men fungerar dock lika bra att ligga och mysa bara!

På andra opioider/opiater så är det mycket mer av det du beskriver.. Att man bara vill ligga och dega i soffan.. Men som sagt, just Tramadol är väldigt uppiggande, även om det är högst personligt, så har du inte känt av det är det helt förståeligt!

Jo, det stämmer säkerligen bra det du säger!
Citera
2012-03-22, 23:52
Medlem
Hur stor är risken för kramper och andningsdepression på tram?
Citera
2012-03-23, 00:00
Medlem
Kusinen5s avatar
Weed.
Citera
2012-03-23, 00:03
Medlem
LightClouds avatar
Citat:

Angående kramperna så vet jag inte då jag inte är speciellt påläst om Tram. Däremot så vet jag att andningsdepressionerna är överhypade. Är du inte väldigt känslig för substansen ifråga så är det ingen risk alls knappt att du får det. Däremot så kan det uppkomma om du kör massa blandningar, däribland Alkohol+Tram.
Citera
2012-03-23, 00:06
Medlem
Citat:
Angående kramperna så vet jag inte då jag inte är speciellt påläst om Tram. Däremot så vet jag att andningsdepressionerna är överhypade. Är du inte väldigt känslig för substansen ifråga så är det ingen risk alls knappt att du får det. Däremot så kan det uppkomma om du kör massa blandningar, däribland Alkohol+Tram.
Jag hade inte tänkt att blanda droger. Jag vill bara ta en liten dos tram då och då för att må lite bättre.
Citera
2012-03-23, 00:12
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Jag hade inte tänkt att blanda droger. Jag vill bara ta en liten dos tram då och då för att må lite bättre.

Då är det inga problem! Knapra på och du kommer att må som en kung för ett antal timmar framåt!
Citera
2012-03-23, 00:15
Medlem
martiness avatar
Citat:

Citat:
Då är det inga problem! Knapra på och du kommer att må som en kung för ett antal timmar framåt!

Precis som LightCloud säger så är det inga problem med kramprisk osv. Om du dessutom håller dig under 400mg är det inga som helst problem ( iaf i 99.9 % av fallen )
Citera
2012-03-23, 00:15
Medlem
xDs avatar
Citat:

Ja, absolut. Vad tycker ni om opiater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in