2012-04-02, 20:42
Medlem
Samma sak på bandit klarade av 2 veckor så tröttnade jag. Var samma 6-8 låtar som spelades om och om igen kändes det som. nu står stationen på rock klassiker
Citera
2012-04-02, 20:51
Medlem
xDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roughed
En fluga går i krig emot en elefent i stort sett då?

Ingen på rix-fm bryr sig om dina åsikter eller tankar, varför lägga energi på det?

Du kan bara byta kanal liksom.. eller skaffa MP3 och lyssna bara på det du gillar som alla andra vettiga människor?

Jag verkar inte vara ensam om min åsikt.. Jag tror att Rix FM lär bry sig om folk slutar lyssna på dem.. tror inte du det? Utveckla gärna.
Citera
2012-04-02, 20:56
Medlem
sigurts avatar
Är det ingen mer än mig som blir arg på att dom lurar lyssnarna med vissa tävlingar?
Citera
2012-04-02, 20:57
Medlem
coco.cs avatar
Hahah kan vara den bästa tråden ever..
Citera
2012-04-02, 21:09
Medlem
Radio är så 90talet
Citera
2012-04-02, 21:10
Medlem
Bellpans avatar
Well. Har ni någonsin rattat in NRJ...?

Där kan vi snacka om skitkanal.. Låt-slingan kan ju omöjligt ligga på mer än 20 låtar i rullning?

Ansiktet-Äckligt - säkert 9-13 gånger per dag

Tröjan-(vet inte vad dem panka asen heter)- Säkert lika många gånger som föregående

Aviici x-antal hundra gånger per dag.

Det är helt patetiskt. Har dem inte råd att casha mer stim-pengar för att få in lite annan musik?
Rix är ju inte mycket bättre, men NRJ tar fan priset.

Tacka vet jag 88.9 här i Göteborg. Vet inte vad kanalen heter, men kör typ House/techno/dubstep. Jäkla svår att få in bara!
Citera
2012-04-02, 23:39
Medlem
oompalompas avatar
Kolla in p3s låtlista, väldigt bra blandning: http://sverigesradio.se/sida/latlist...?programid=164

Dock körs flera av låtarna varje dag men det är ju för att de är populära och många gillar dem. Brukar dock inte vara mer än 1-2 gånger per dag. Kollade lite snabbt på listan och såg endast Loreen två gånger.

Tycker även pratet på p3 är hyffsat varierat och underhållande men ibland blir det bara massa pladder..

Lyssna på det istället. Mycket mycket bättre än det andra skiten
Citera
2012-04-03, 00:36
Medlem
AkeGruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oompalompa
Kolla in p3s låtlista, väldigt bra blandning: http://sverigesradio.se/sida/latlist...?programid=164

Dock körs flera av låtarna varje dag men det är ju för att de är populära och många gillar dem. Brukar dock inte vara mer än 1-2 gånger per dag. Kollade lite snabbt på listan och såg endast Loreen två gånger.

Tycker även pratet på p3 är hyffsat varierat och underhållande men ibland blir det bara massa pladder..

Lyssna på det istället. Mycket mycket bättre än det andra skiten

Faktum är att kommersiella stationer ALDRIG spelar ny musik, har inte P3 spelat låtarna i nån månad först så vågar dom inte "chansa" på att det ska bli en hit. Fegt och skitointresant satsar dom på.
Citera
2012-04-03, 00:46
Medlem
ikaros2008s avatar
Hatar de kommersiella stationerna till det yttersta. Reklamen ska vi inte prata om!

Nej jag lyssnar inte på radio längre, skulle det bli någon gång så lyssnar jag hellre på p4. Då finns det en chans att man hör en bra låt, men tyvärr blir det mer och mer sällsynt.

Tror jag ska börja gå över till nätradio. USA har en del bra country och rockabilly-kanaler.

Fast det kan bli så fel det också, På nittiotalet fanns det 115 radiokanaler i USA som spelade Garth Brooks 24 timmar.....7 dagar i veckan. Det måste vara en mardröm. Som en dubbel-cd med Dire STraits. Plågsamt.

Ett tips; goofin records web radio!
Citera
2012-04-03, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Radio är faktiskt kul på ett sätt. Folk som pratar lite samt en större oförutsägbarhet i musiken som spelas än din spellista som du känner som din egen ficka. På en gammal transistor kan du långsamt vrida på ratten i hopp om att få in långvågssignaler från en helt annan värld - alla människor du inte kände, alla gator du aldrig gick längsmed.
När jag var yngre hände det ibland att jag rattade in någon kanal på ett språk jag inte förstod och somnade till en blandning av obegripligt prat och konstig musik. Det var tider det, nästan lite vackert på något sätt.

Brukar du sitta och kolla på polsk folkdans också på satelittv?

Citat:
Ursprungligen postat av Snigelfar
Radiolyssnare är väl inte i första hand ute efter musiken (hoppas jag).

Dessutom har väl SR upp mot 2 miljoners lyssning på helgerna..

Så de är ute efter den diarré av ord och dynga som de fyller etern med i de små uppehållen mellan musiken? Det låter ju förfärligt det här, de som lyssnar och gillar RixFm måste ha det svårt Hade tyckt mindre synd om dom om det vore för musiken.
Citera
2012-04-03, 01:21
Medlem
Geniets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xD
Jag är full av hat, inte minst mot en viss radiokanal. En radiokanal som gör mig förbannad varenda gång jag slår på radion. Självklart så syftar jag på Rix FM. Rix FM måste vara den sämsta jävla radiokanalen som någonsin existerat. De spelar konstant kass musik, de älskar Robyns jävla musik. Fy fan vad det gör mig förbannad. Deras musikval är åt helvete. De älskar reklam.

De spelar gärna Lady Gaga, Veronica Maggio, Loreen, Laleh och Sunrise avenue. De har en förkärlek till att spela dessa flera gånger i timmen. Bara skitmusik, kort sagt.

De har störande radiopratare. Det snackas bara skit. Usch, vad arg jag blir..

"Vi spelar bäst musik just nu", är deras slogan. Det borde snarare vara, "vi spelar den mest uttjatade musiken just nu".

Varför bojkottas inte denna kanal och hur kan så många tycka om dem?

Fy satan vilken skitkanal!!

Jag tycker inte heller om Rix men varför ödslar du energi på att hata?
Det måste enbart vara negativt för dig själv, satsa på meningen med livet istället, nämligen att vara lycklig.
Citera
2012-04-03, 01:22
Medlem
Är det verkligen ett nytt fenomen att rix fm, hit fm, energy eller vad radiokanalerna heter spelar samma RnB, pop och dussinrock gång efter gång, och varvar slingor som "vi spelar hit efter hit" "du lyssnar på....." "r r r r r rix fm rix fm vi spelar rix r r r rix fm musik som du... r rix fm gammal rix fm ny musik"
Varefter menlösa puckon som gry forsel gert och vad dem heter vältrar sig i sig själva med deras menlösa prat om just ingenting?

Och om man byter kanal från en annan skitkanal då en skit-låt spelas, så blir man inte förvånad om samma låt spelas på den andra.
Senast redigerad av goderian2 2012-04-03 kl. 01:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in