Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-20, 14:28
  #1
Medlem
hej har sökt efter biverkningar av att använda ammoniak innan tyngre lyft men inte hittat något konkret varken på google eller här på fb.

kan ögonen skadas av ångan ur flaskan?
skadas lungorna av detta?
"tappar" man hjärnceller?

någon mer allvarlig biverkning som jag inte frågat om var god lista den med. det jag redan vet är att det inte är nå vidare för slemhinnor/huden i näsan.

tack till den som är bättre på att använda sökfunktionen än mej ^^
Citera
2012-03-20, 14:45
  #2
Medlem
Mister-urbans avatar
https://www.flashback.org/t1244404
Citera
2012-03-20, 15:18
  #3
Medlem
tycker den tråden är ganska oklar och allt annat än konkret (har läst den förr) tack för ansträngningen dock!
Citera
2012-03-20, 16:36
  #4
Medlem
Adhdkillers avatar
Så.. Varför sniffa ammoniak?
Citera
2012-03-20, 17:34
  #5
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adhdkiller
Så.. Varför sniffa ammoniak?

För att rensa luftvägarna och öka syretillförseln. För att undvika t.ex. svimning under tunga, tunga lyft. Vissa upplever även att de blir mer taggade av att sniffa det precis innan de lyfter.
Citera
2012-03-22, 08:10
  #6
Medlem
hade inte möjlighet att följa tråden igår då jag inte var på min vanliga arbetsplats. jo precis som SiSenior säger och tanken med denna tråd var ju då att få svart på vitt vilka biverkningar detta möjligen kan medföra.

kan lägga till att en av biverkningarna jag funnit på nätet är av överanvändande och djupa andetag är kemisk lunginflammation
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback