2008-02-08, 15:15
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag föreslår att du läser s.177-312 i Mattognos och Grafs banbrytande verk om Treblinka II om du vill ha nyanserade och väldokumenterade svar på varför det är det mest sannolika.

Inga svar på de grundläggande frågor Blizzard tidigare i dag postade har givits.
Men du får gärna försöka svara på dem, i stället för att skräpa ner seriösa diskussionstrådar med trams.

http://www.vho.org/GB/Books/t/index.html#toc
Andra inklistrade stycket har överhuvudtaget inget att göra med frågeställningen. Varför valde du att klistra in det?

Ditt första stycke konstaterar att det finns två möjligheter när det gäller Treblinka. Utrotningsläger eller transitläger och eftersom ni dömt ut teorin om utrotningsläger så antas transitlägerteorin gälla.

Vad talar för transitlägerteorin förutom uteslutningsmetoden? Jag vill se konkreta svar och bevis.
Citera
2008-02-08, 15:36
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Andra inklistrade stycket har överhuvudtaget inget att göra med frågeställningen. Varför valde du att klistra in det?

Ditt första stycke konstaterar att det finns två möjligheter när det gäller Treblinka. Utrotningsläger eller transitläger och eftersom ni dömt ut teorin om utrotningsläger så antas transitlägerteorin gälla.

Vad talar för transitlägerteorin förutom uteslutningsmetoden? Jag vill se konkreta svar och bevis.

Jag gav dig exakta sidhänvisningar till en specifik bok du kan läsa online. Dessutom citerade jag ett par andra relevanta stycken från nämnda bok.
Vill du att jag ska klistra in all text mellan 177-312 i tråden? Verkar lite onödigt, va? Läs i stället för att bjäbba. Detta är inga diskussioner för lata människor som är ovilliga eller oförmögna att absorbera och värdera information.
Citera
2008-02-08, 15:57
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag gav dig exakta sidhänvisningar till en specifik bok du kan läsa online. Dessutom citerade jag ett par andra relevanta stycken från nämnda bok.
Vill du att jag ska klistra in all text mellan 177-312 i tråden? Verkar lite onödigt, va? Läs i stället för att bjäbba. Detta är inga diskussioner för lata människor som är ovilliga eller oförmögna att absorbera och värdera information.
Nej, det verkar onödigt. Däremot kanske man kan kräva att de stycken du väljer att klistra in har något att göra med ämnet överhuvudtaget.

Jag skall läsa igenom texten och återkomma men eftersom du inte hittade något bättre "bevis" för teorin än det första stycket har jag inte så höga förhoppningar på resten av texten.
Citera
2008-02-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Bra initiativ. Då kanske Faurissons påståenden passar som hand i handske här samt en redogörelse över (icke)svar som redovisats från den zionisttrogna $hoahbu$ine$$fa£angen.

Inget förnekande från Holyhoaxförsvaret förutom stanislav som menade att det är irrelevant.

Bra initiativ. Då kanske Faurissons påståenden passar som hand i handske här samt en redogörelse över (icke)svar som redovisats från den zionisttrogna $hoahbu$ine$$fa£angen.

Citat:
1. Ingen order om att utrota judar.

2. Ingen plan för att utföra denna utrotning.

3. Ingen central organisation som skulle koordinera utförandet av en sådan plan.

4. Ingen budget, ingenting kan utföras utan pengar eller lån.

5. Ingen kontrollorgan, trots nödvändigheten av sådana i ett land som befinner sig i krigsstllstånd.

Kan inte påminna mig att någon Hollowhoaxförkunnare överhuvudtaget har yppat sig angående dessa tre utsagor från den gode Faurisson - någon annan som kan dra sig till minnes?
Jodå, din rundgång i ämnet, trots de svar du fått är ju välbekant - och också mycket roande!

Senast skrev jag ang. ditt tjat om budget följande under http://www.flashback.org/showthread...598934&page=14 inlägg 165

"Det har ju redan förklarats för dig, mein lieber Ding, att vi inte kunnat hitta någon sådan budget.

Detta har emellertid även lett till det mycket anmärkningsvärda att vi vid jämförande efterforskningar inte heller kunnat hitta budgetar för de många militära operationer som ägt rum, t.ex. slaget om Stalingrad!

Vi måste därför misstänka att detta berömda slag är ett Hoax, säkert påhittat av ryssarna, även om tyskarna besynnerligt nog också håller tyst om det.

Eller har man lånat upp pengar, som du tidigare har skrivit om, för slaget?

Således har våra forskningar efterlämnat ett starkt tvivel på om väsentliga delar av andra världskriget egentligen har ägt rum! Det är banne mig hög tid att det görs undersökningar om detta också!

(Bland annat) detta har vi ju faktiskt tidigare haft vänligheten att försöka förklara för dig, mein lieber Ding, under "Bevis för förintelsen",
http://www.flashback.org/showthread...93383&page=183 sid. 183 och 184. - Måste vi ständigt försöka göra det?"
Citera
2008-02-09, 11:29
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Jodå, din rundgång i ämnet, trots de svar du fått är ju välbekant - och också mycket roande!

Senast skrev jag ang. ditt tjat om budget följande under http://www.flashback.org/showthread...598934&page=14 inlägg 165

"Det har ju redan förklarats för dig, mein lieber Ding, att vi inte kunnat hitta någon sådan budget.

Detta har emellertid även lett till det mycket anmärkningsvärda att vi vid jämförande efterforskningar inte heller kunnat hitta budgetar för de många militära operationer som ägt rum, t.ex. slaget om Stalingrad!

Vi måste därför misstänka att detta berömda slag är ett Hoax, säkert påhittat av ryssarna, även om tyskarna besynnerligt nog också håller tyst om det.

Eller har man lånat upp pengar, som du tidigare har skrivit om, för slaget?

Således har våra forskningar efterlämnat ett starkt tvivel på om väsentliga delar av andra världskriget egentligen har ägt rum! Det är banne mig hög tid att det görs undersökningar om detta också!

(Bland annat) detta har vi ju faktiskt tidigare haft vänligheten att försöka förklara för dig, mein lieber Ding, under "Bevis för förintelsen",
http://www.flashback.org/showthread...93383&page=183 sid. 183 och 184. - Måste vi ständigt försöka göra det?"
Naturligtvis måste det ha funnits en budget för en sådan stor apparat som en deportation av flera miljoner judar innebar, bara imbecilla fanatiska amsageförsvarare hävdar annorlunda och har du inte något substantiellt att komma med så uppmanar jag dig att sluta skriva här så som du uppmanar Erleb att göra. Detta trots att Erleb bidrar med relevant material till trådarna till skillnad från dina svepande undvikande poster som mest består av kopierad masspropaganda och tjatigt rundgångsmaterial.

Om du känner till en tysk organisation som koordinerade utförandet av den obefintliga planen och hur den finansierades kanske du kan visa det? Om inte annat för att din egen trovärdighet inte ska hamna på den historiska soptipp där andra hatpropagandisters smörja krälar i en sörja av lögner.
Citera
2008-02-09, 12:10
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Naturligtvis måste det ha funnits en budget för en sådan stor apparat som en deportation av flera miljoner judar innebar, bara imbecilla fanatiska amsageförsvarare hävdar annorlunda .

Jag vet inte vad det kallas när man försöker begå självmord i ett forum på internet, men du är verkligen på god väg.

Kan du visa mig en budget för bombningarna av Dresden och tyskarnas fritagande av Mussolini??
Tills dess är jag av uppfattningen att dessa händelser inte ägt rum.
Citera
2008-02-09, 13:32
Medlem
Citat:
Naturligtvis måste det ha funnits en budget för en sådan stor apparat som en deportation av flera miljoner judar innebar, bara imbecilla fanatiska amsageförsvarare hävdar annorlunda och har du inte något substantiellt att komma med så uppmanar jag dig att sluta skriva här så som du uppmanar Erleb att göra. Detta trots att Erleb bidrar med relevant material till trådarna till skillnad från dina svepande undvikande poster som mest består av kopierad masspropaganda och tjatigt rundgångsmaterial.

Om du känner till en tysk organisation som koordinerade utförandet av den obefintliga planen och hur den finansierades kanske du kan visa det? Om inte annat för att din egen trovärdighet inte ska hamna på den historiska soptipp där andra hatpropagandisters smörja krälar i en sörja av lögner.
Hm, måste Gud ge mig tålamod....
Bäste (hm...) Blizzard! Jag redovisar litet "budgettermer", men det går faktiskt inte att jämställa ett krig, hur konstigt det än måste låta i dina öron, med fredstida förhållanden!

Inte ägnar man under krig någon som helst tanke på, som du tjatar om som en drucken papegoja, om det finns "anslagna medel" för krigsoperationerna, som t.ex. slaget vid Stalingrad. Hur skall man f.ö. kunna "budgetplanera" sådant (utan att riskera att "överskrida budgeten" )

Nej, allt utfördes alltså säkert på s.k. "löpande räkning"! Det fick alltså kosta vad det ville!

Likadant förhåller det sig givetvis beträffande förintelsen, antingen "hela" (något svårdefinierat!) eller delar av den. Order ges alltså och de utföres, dock utan att ha ett "budgetmässigt underlag".

I denna ordergivning var ju oftast vid mycket stora aktioner Eichmanns stora byrå, som det har redogjorts för här, direkt inblandad. Där (och till den del annat) kan jag alltså tänka mig att det förekom räkningar! De från militären fristående tyska statsjärnvägarna ville väl ha betalt även för sina mycket omfattande transporter till koncentrations- och förintelselägren. Jag är dock helt övertygad om att detta inte blev en "budgetfråga" som stoppade upp verksamheten hos t.ex. byrå Eichmann!

Bl.a. ville väl den tyska järnvägen ha betalt för transporterna från Warzawa av de 300.000 judarna i ghettot där till Treblinka.

De har tyvärr därefter inte kunnat anträffas, så man undrar vart de egentligen tog vägen! Säkert fick järnvägen dock betalt!

Ur http://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_Ghetto_Uprising :

"In 1940, the Nazis began concentrating Poland's population of over 3 million Jews into a number of extremely overcrowded ghettos located in various Polish cities. The largest of these, the Warsaw Ghetto, concentrated approximately 400,000 people into a densely packed central area of Warsaw. Thousands of Jews died due to rampant disease and starvation, even before the Nazis began their massive deportations from the ghetto to the Treblinka extermination camp. Approximately 300,000 Ghetto residents met their deaths at the Treblinka extermination camp in the 52 days preceding."

De oftast systematiska massmorden under förintelsen fordrade givetvis order och sådana gavs ju också! Du kan ju t.ex. gå igenom den här listan över ghetton, läger och orter i Polen, där många av massmorden utfördes så får du fram det. http://www.deathcamps.org/occupation...noverview.html

Däremot att finna en budget eller budgetar för det överstiger nog allas förmåga - utom kanske din!!
Senast redigerad av Babord 2008-02-09 kl. 13:36.
Citera
2008-02-09, 14:03
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Brukar inte revisionistsidan hävda att alla de som försvann deporterades österut?
Säkerligen kan de presentera budgeten for den transporten.
Varför inte här och idag?

/VV
Citera
2008-02-09, 14:38
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Jag vet inte vad det kallas när man försöker begå självmord i ett forum på internet, men du är verkligen på god väg.

Kan du visa mig en budget för bombningarna av Dresden och tyskarnas fritagande av Mussolini??
Tills dess är jag av uppfattningen att dessa händelser inte ägt rum.
"Självmord" på ett forum får man för det mesta hjälp med att utföra, vet du väl?

Budgetar angående något annat än "fysisk utrotning av judar meddelst gaskammare" hör inte hemma här och att du inte tror på den allierade förintelsen av Dresden förvånar mig inte ett dyft.

Men du kan naturligtvis inte påvisa någon budget för industriell massavlivning och därför måste du försöka att rikta strålkastarljuset åt ett annat håll för att läsarna inte ska se att du står totalt försvarslös med byxorna nere.
Citera
2008-02-09, 15:32
Medlem
Budikates avatar
Citat:
"Självmord" på ett forum får man för det mesta hjälp med att utföra, vet du väl?

Budgetar angående något annat än "fysisk utrotning av judar meddelst gaskammare" hör inte hemma här och att du inte tror på den allierade förintelsen av Dresden förvånar mig inte ett dyft.

Men du kan naturligtvis inte påvisa någon budget för industriell massavlivning och därför måste du försöka att rikta strålkastarljuset åt ett annat håll för att läsarna inte ska se att du står totalt försvarslös med byxorna nere.

"Hör inte hemma här"??
Är du seriös?? Hahaha!
För din egen skull är det bättre du inte svarar alls än kommer med ett så sanslöst dåligt svar.
Förstår du inte liknelsen?? Hur gammal är du egentligen?
Detta är seriösa frågor.

Var är budgeten för transport av judar österut? Hör den frågan hemma här eller?
Citera
2008-02-09, 15:39
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Budgetar angående något annat än "fysisk utrotning av judar meddelst gaskammare" hör inte hemma här

Hahaha! Det var det värsta hittills tror jag.
Nu ställer han krav dessutom på hur frågor och svar skall arrangeras på forat.

Hurru BlizzardKing. Hur står det egentligen still?
Svara på frågan om budgeten istället!!

/VV
Citera
2008-02-10, 12:50
Medlem
Ronaldinhos avatar
Kan ju meddela att jag skummat Ezzelinos text om Treblinkas roll som transitläger.

Lite ont om så kallade forensiska bevis verkar det ju vara för teorin. Finns det inget mer handfast än det som står i texten fattar jag inte att ni sanningssökare köper teorin rakt av.
Senast redigerad av Ronaldinho 2008-02-10 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in