Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Naturligtvis måste det ha funnits en budget för en sådan stor apparat som en deportation av flera miljoner judar innebar, bara imbecilla fanatiska amsageförsvarare hävdar annorlunda och har du inte något substantiellt att komma med så uppmanar jag dig att sluta skriva här så som du uppmanar Erleb att göra. Detta trots att Erleb bidrar med relevant material till trådarna till skillnad från dina svepande undvikande poster som mest består av kopierad masspropaganda och tjatigt rundgångsmaterial.
Om du känner till en tysk organisation som koordinerade utförandet av den obefintliga planen

och hur den finansierades kanske du kan visa det? Om inte annat för att din egen trovärdighet inte ska hamna på den historiska soptipp där andra hatpropagandisters smörja krälar i en sörja av lögner.
Hm, måste Gud ge mig tålamod....
Bäste (hm...) Blizzard! Jag redovisar litet "budgettermer", men det går faktiskt inte att jämställa ett krig, hur konstigt det än måste låta i dina öron, med fredstida förhållanden!
Inte ägnar man under krig någon som helst tanke på, som du tjatar om som en drucken papegoja, om det finns "anslagna medel" för krigsoperationerna, som t.ex. slaget vid Stalingrad. Hur skall man f.ö. kunna "budgetplanera" sådant (utan att riskera att "överskrida budgeten"

)
Nej, allt utfördes alltså säkert på s.k. "löpande räkning"! Det fick alltså kosta vad det ville!
Likadant förhåller det sig givetvis beträffande förintelsen, antingen "hela" (något svårdefinierat!) eller delar av den. Order ges alltså och de utföres, dock utan att ha ett "budgetmässigt underlag".
I denna ordergivning var ju oftast vid mycket stora aktioner Eichmanns stora byrå, som det har redogjorts för här, direkt inblandad. Där (och till den del annat) kan jag alltså tänka mig att det förekom räkningar! De från militären fristående tyska statsjärnvägarna ville väl ha betalt även för sina mycket omfattande transporter till koncentrations- och förintelselägren. Jag är dock helt övertygad om att detta inte blev en "budgetfråga" som stoppade upp verksamheten hos t.ex. byrå Eichmann!
Bl.a. ville väl den tyska järnvägen ha betalt för transporterna från Warzawa av de 300.000 judarna i ghettot där till Treblinka.
De har tyvärr därefter inte kunnat anträffas, så man undrar vart de egentligen tog vägen! Säkert fick järnvägen dock betalt!
Ur
http://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_Ghetto_Uprising :
"In 1940, the Nazis began concentrating Poland's population of over 3 million Jews into a number of extremely overcrowded ghettos located in various Polish cities. The largest of these, the Warsaw Ghetto, concentrated approximately 400,000 people into a densely packed central area of Warsaw. Thousands of Jews died due to rampant disease and starvation, even before the Nazis began their massive deportations from the ghetto to the Treblinka extermination camp. Approximately 300,000 Ghetto residents met their deaths at the Treblinka extermination camp in the 52 days preceding."
De oftast systematiska massmorden under förintelsen fordrade givetvis order och sådana gavs ju också! Du kan ju t.ex. gå igenom den här listan över ghetton, läger och orter i Polen, där många av massmorden utfördes så får du fram det.
http://www.deathcamps.org/occupation...noverview.html
Däremot att finna en budget eller budgetar för det överstiger nog allas förmåga - utom kanske din!!