Plackers:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Bedrivs det och har det inte bedrivits någon forskning kring förintelsen? Vad har du läst egentligen?
Av någon anledning missade han poängen med mitt inlägg, vilken var att det är relativt ointressant att veta om en viss gaskammare kunde gasa 990 eller 1100 (bortse från siffrorna de är bara exempel)
Vet man vad som är
ointressant forskning kring förintelsen, missar man inte poängen i plackers inlägg – att veta vad
en viss gaskammare kunde gasa genom att bortse från siffrorna…
Kan samma poäng om den relativt ointressanta forskningen extrapoleras till forskning kring
vittnesmålen om förintelsen?
Citat:
Nyiszli continues his description of an alleged gassing:
Citat:
"The room into which the convoy proceeded was about 200 yards long: its walls were whitewashed and it was brightly lit. In the middle of the room, rows of columns. Around the columns, as well as along the walls, benches. Above the benches, numbered coat hangers. Numerous signs in several languages drew everyone's attention to the necessity of tying his clothes and shoes together. Especially that he not forget the number of his coat hanger, in order to avoid all useless confusion upon his return from the bath.......There were 3,000 people in the room: men, women, and children. .........
[…]
This second room was the same size as the first, but neither benches nor pegs were to be seen. In the center of the rooms, at 30 yard intervals, columns rose from the concrete floor to the ceiling. They were not supporting columns, but square sheet-iron pipes, the sides of which contained numerous perforations, like a wire lattice. Everyone was inside.....
[…]
The deputy health officer held 4 green sheet-iron canisters. He advanced across the grass, where, every 20 yards, short concrete pipes jutted up from the ground. Having donned his mask, he lifted the lid of the pipe, which was also made of concrete. He opened one of the cans and poured the contents-a mauve granulated material-into the opening."
http://www.codoh.com/newrevoices/nrb...nrbelnyz1.html
Citat:
(bortse från siffrorna de är bara exempel)
???
Är det sånt man ska bortse ifrån även när det gäller Nyiszlis ögonvittnesskildring?
Citat:
Och så har vi det här med Miklos Nyiszli. Jag har inte läst hans bok per ce, men.. Jag finner det trovärdigt att han existerat på riktigt. (Vissa "revisionister" tycks tvivla till och med på det?) Jag finner det dessutom trovärdigt att han var en judisk rätt framstående läkare, utbildad i Berlin (eller om det var Wien) som på grund av sin religiösa tillhörighet kom att skickas till Auschwitz (Birkenau) av de "snälla nassarna". Jag finner det trovärdigt att han valdes ut för arbete istället för att omgående avlivas. Jag finner det trovärdigt att han kom att arbeta under Josef Mengele och att han inte hade mycket att välja på. Jag finner det trovärdigt att han delvis även blev sonderkommandonas "husläkare" och således fick en del insyn i gasnings- och kremeringsprocesserna i Birkenau...
Räcker det så?
https://www.flashback.org/showpost....postcount=2536
Kan man bortse från siffrorna så kan man nöja sig med ett intervall och har ingen större anledning att gå vidare därifrån – det är helt enkelt rätt komplext!!!
Citat:
Ett exempel, då och då har det dykt upp personer kunniga på gaser på de här forat, som har försökt förklara förgasningen av cyklon-B. Det är inte så enkelt som att Cyklon-B förgasas vid x temeratur. Det finns ett naturligt sönderfall och en process som man kan likna vid dagsmeja (NEJ SOLEN BEHÖVER INTE VARA INBLANDAD), det är helt enkelt rätt komplext. Vi får därför nöja oss med ett intervall och har ingen större anledning att gå vidare därifrån.
Nej!
Forskning görs fortgående i massor!!
Citat:
Däremot så har det gjorts och görs fortgående massor av forskning på förintelsen. För den som kan läsa tyska finns det i det massor. Har man lite språkintresse och behärskar alla sju kasus i polska kan man ha riktigt kul.
Av någon anledning missade han poängen med mitt inlägg, vilken var att det är relativt ointressant att veta om en viss gaskammare kunde gasa 990 eller 1100 (bortse från siffrorna de är bara exempel)
Att veta vad vittnesmålen säger om
vad en viss gaskammare kunde gasa blir också ointressant? Om man inte är
infernaliskt dum?
Citat:
Är du så infernaliskt dum så du tror att förintelsens existens bara står och faller med en i det totala sett, liten skara vittnesmål som kan upplevas vara märkliga eller i värsta fall rena fantasier?
Du har inte funderat på att det utöver dessa vitnesmål du och andra revisionister ideligen tar upp, finns
en fullstänidigt oerhörd mängd andra vittnesmål från både förövare och drabbade samt andra som var med på den tiden, som inte alls är märkliga på nåt vis. Dessa vittnemål bekräftar ofta varandra och kan även styrkas av annan information så som exempelvis dokument av olika svar och allierades spaningar eller fynd, och kan alltså inte på något vis viftas bort som några fantasier. Dessa vittnesmål skyr ni revisionister som elden.
Nu kommer du givevis i vanlig revisonistisk anda att ropa efter att jag ska lägga fram alla dessa vittnesmål och bevis, men mitt svar blir då att det har jag/vi redan gjort många gånger tidigare i dessa trådar så det är bara att använda den fina sökfunktionen. För ville du/ni inte ta till er dessa bevis och fakta tidigare, så tänker inte jag sitta och mata er som fågelungar när ni ändå bara skiter i det och viftar bort allt som inte passare er revisionistiska tro oavsett hur tydliga och starka bevis det än är för vanligt hederligt folk, seriösa forskare och historiker m fl.
Dr Tinnitus
https://www.flashback.org/showpost....postcount=2358
blackie lawless:
Citat:
Det är ju så enkelt, Tinnitus.
Du ska bara nämna några namn så kan vem som helst sedan använda sökfunktionen, både gamla rävar och nytillkomna intresserade. Det är väl bara bra om dessa trovärdiga vittnesmål åter kommer till ytan så att alla får se hur enkel Förintelsen är att bevisa, delvis med hjälp av de vittnesmål du menar finns?
Vad vill du gömma undan? Varför så obstinat?
https://www.flashback.org/showpost....postcount=2381
Räcker det att nämna Elvis?
Citat:
Det råder delade meningar om hur Elvis dog och vittensmålen stämmer inte exakt (vilket för övrigt är det normala) men sanningen är att han är död.
När du påstår att Elvis lever får du finna dig i att bevisa det.
Eller bevisa Carolas upptäckt?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Enzo F Karlsson
Revisionister, i synnerhet inom detta område, går inte att övertyga eftersom de kategoriskt anser vetenskapliga fakta vara en del av propagandamaskinen.
Det ligger en del sanning i detta!
Citat:
Ursprungligen postat av Snaz
/.../
Får jag fråga varför man inte tror på att förintelsen har inträffat?
Nej, jag har inga bevis, men jag har å andra sidan inga bevis på att Amerika existerar, eller att Bert Karlsson var den som upptäckte Carola, men hör och häpna, jag tror likförbannat på en hel del saker som jag inte sett med egna ögon!
/.../
Det ligger i konspirationsteoriernas natur att betvivla "fakta" och/eller vedertagen sanning intill ohållbarhetens uppenbara gräns (och somliga överskrider den dessutom med råge).
https://www.flashback.org/showpost....&postcount=797
Elvis död och Carolas upptäckt bekräftar Förintelsens "fakta"
innanför hållbarhetens uppenbara gräns....