Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Sen när blev kött i måttliga mängder en hälsorisk?
Sedan länge. Ett exempel som styrker det är väl den massiva studien från Harvard som nyligen publicerades.
http://nutritionfacts.org/videos/har...tality-studies
Om du vill 'go down the Rabbit Hole' så kan du ju alltid klicka på taggen "meat" i ovanstående video och erövra vidare kunskap, eller så avstår du, för när man väl besitter kunskapen så blir det svårt att ta ett steg tillbaka.
Det är väl inte riktigt min poäng heller, jag har faktiskt ätit kött enstaka gånger under perioden jag varit vegan. En gång blev jag bjuden på en stor fet hamburgare med tillhörande meny av en snäll vän som inte kände till mina matvanor. En gång var jag nyanländ i Nepal och firade en högtid tillsammans med fattiga bönder som slaktat en get själva och var stolta över att de fick servera mig kött. En gång bjöds det på lyxig skaldjurssoppa vid en annan tillställning. Och så vidare och så vidare. Min poäng är att jag inte "avstår från kött varje dag", det är inte ett aktivt negativt val. Däremot väljer jag vegetabilier varje dag, och det är enklare än du tror. Du borde testa det.