2014-02-11, 12:00
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag sitter här och river i min naturvetenskapsbok.
kapitel sexualitet och relationer

Där mötts vi av ett foto på hona och hane som dansar
mot varandra.
Under står bildtexten: Varför gillar vi att dansa?

Försöker man här insinuera att vi gillar att dansa för
att det skulle skapa nån form av kroppslig intimitet
när vi dansar emot någon annan? (fast utan att tafsa på varandra)

Jag kan enbart se den tekniska aspekten, jag dansar till bra musik,
inte för att jag är i en euforisk känslostämning som andra människor skapar.
nej det finns ingen puls, ingenting, när man ställer sig och hoppar
på klubben. Är ni annorlunda?

Men det är ju iaf det bi utgår ifrån i den här tråden va?, knappast att kunna bjuda på en solodans med sig själv så att brudarna står och tittar på och klappar händerna över Karl Dyal, ni menar la att man förväntas röra sig i en mansdans och hon bemöta det med kvinnodans, och det är då tjejer gillar killar som kan dansa...med dem dvs.

Eller är jag ute och cycklar?.

Citat:
Ursprungligen postat av lectr
En kille som är grym på att dansa blir genast 500% snyggare, det gäller även fula killar. Kombinera dansskills med en härlig personlighet och jag är game.
Vad utmärker att det är pesonlighet det rör sig om...på såhär kort tid?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2014-02-11 kl. 12:05.
Citera
2014-02-11, 12:42
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lectr
En kille som är grym på att dansa blir genast 500% snyggare, det gäller även fula killar. Kombinera dansskills med en härlig personlighet och jag är game.

Det där blir en skaplig paradox.
För är killen "ful" men blir snygg för att han kan dansa, då är han väl inte så ful till att börja med?
Möjligtvis blir han mer attraktiv.

Som tidigare skrivit, vore intressant att läsa vad som menas med just att dansa, och vilken sorts dans.
För det på krogen och klubbar är inte dans, man behöver inte ens röra sig i takt med musiken. Mer än hälften av de på dessa "dansgolv" är ju tondöva och hoppar runt i sin egna lilla värld, till en annan melodi.
Citera
2014-07-14, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TB12P
Riktiga män dansar inte.

Varför göra skillnad på män och kvinnor? Lever vi på 1800-talet? Nej!
Om du tänker efter noga och inte är helt tappad så förstår du nog att det enda som existerar är sinnen, personligheter och punkter av uppmärksamhet i detta vi kallar verkligheten. Om varelsen så har en schnase eller en fjase spelar väl för fan ingen roll. Varför låta sig begränsas av ytliga normer som det inte är värt att lägga någon vikt bakom.
Låt alla göra vad fan de vill, män som kvinnor, vad de än tycker om att göra.
Citera
2019-08-21, 17:11
Bannlyst
Fan nu på lördag ska det dansas. Jag tyckte bara det var kul på högstadiet. Därefter känns det obekvämt och fånigt.

Skulle förstås vara lättare om man fick tillbaka glädjen att dansa, den man en gång hade.

Det enda jag får ut av att dansa nu är att försöka framstå som den roliga kille jag inte är. Man gör mest bara bort sig.
Citera
2019-08-21, 17:55
Medlem
Dans är faktiskt kul, några bärs innanför västen så är man redo, absolut inte full.
Var på en loge i somras och de var bara tjejer som bjöd upp, kändes mycket märkligt men roligt.
Citera
2019-08-21, 17:59
Bannlyst
grejen med att dansa är att det krävs starka centralstimulerande droger så att man blir ett med musiken och rytmen och alla spasmer går i takt!!

dansar aldrig utan extacy !
Citera
2019-08-21, 22:25
Medlem
PhTDs avatar
Intressant tråd i alla fall. Det kommer fram många olika synpunkter. Det finns tydligen kvinnor som inte gillar att dansa också.
Dans har alltid varit en fasa för min del. På en del personalfester, som brukat vara obligatoriska och oundvikliga, har jag alltid sett till att dra mig undan och om möjligt smita hem, när det drar ihop sig till dans. Det är ju förstås fråga om feghet. Man skulle ofelbart göra bort sig.

I ensamhet kan jag ju dansa till musik, men inte om någon skulle se mig. Troligen skulle jag bli stel som en pinne och fötterna fastna i golvet.
Citera
2019-08-22, 02:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Om Flashbacks manliga singlar lär sig att dansa så här (från 02:00 in i klippet) så lär nog damerna bli till sig i trasorna

https://www.youtube.com/watch?v=ZTfc2uEcqIo
Citera
2021-06-16, 04:31
Medlem
Andomarns avatar
Detta är skitsnack.
Är man ful så spelar det ingen roll hur bra man dansar.
Jag är gud på dansgolvet. Boney M skulle vara stolt över mig, MC Hammer skulle se mig som sin rival.
Men eftersom jag inte ser ut som Brad Pitt så spelar det ingen som helst roll.
Raggtips till killar? Bli rik eller kör plastikoperation.
Citera
2021-06-16, 05:01
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andomarn
Detta är skitsnack.
Är man ful så spelar det ingen roll hur bra man dansar.
Jag är gud på dansgolvet. Boney M skulle vara stolt över mig, MC Hammer skulle se mig som sin rival.
Men eftersom jag inte ser ut som Brad Pitt så spelar det ingen som helst roll.
Raggtips till killar? Bli rik eller kör plastikoperation.

Jag ser inte ut som Brad Pitt, men jag för mig som att jag gör det.
Självförtroendet man visar när man dansar går hem varje gång.
Citera
2021-06-16, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
Det klagas mycket här på att det är så himla svårt och ragga tjejer, tjejer är så ouppnåliga, det är såå orättvist pga av ditten och/eller datten..men för sjutton gubbar killar, gnäll inte så mycket, ta er i kragen Kan ge er ett kanontips: LÄR ER DANSA!! De flesta tjejer och kvinnor bara älskar att dansa, så är det bara, en kille som gillar och som kan dansa kommer ha ett enormt försprång när det gäller att ragga tjejer..lovar! (Se på dansen om ni så vill som en slags "parningsritual" där man får nosa lite på varann)

Själv älskar jag att dansa och lovar att tjejer uppskattar nåt enormt att dansa med killar som verkligen vill och kan dansa! Killar på krogen som står passiva och surar, bara hinkar bärs hela kvällen och blir kanonraka och odrägliga går fettbort för alla tjejer
Jag vet mina föräldrar tävlingsdansade och min morsa lärde mig dansa, jag och min tös brukar göra det ibland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in