2011-02-26, 19:50
Medlem
29070:-/månad i grundlön, fri bil, fri telefon. Varit i yrket i 10 år nu.
Citera
2011-03-01, 20:20
Medlem
30k månad , fri telefon ej bil jobbar bara på större byggen...
Citera
2011-03-03, 15:02
Känner 2 elektriker som sysslar med vanlig service och installation med normala arbetstider 7-16. Den ena har efter ganska många år i arbetet 25k brutto i en småstad, den andra hade 27k brutto i ingångslön i Stockholm några veckor efter att han slutfört lärlingsutbildningen.
Citera
2011-03-03, 20:19
Medlem
johanizanoobs avatar
35k/månad
fullbetald med ackod
ingen bil eller telefon.
Citera
2011-03-03, 22:03
Medlem
Fjuxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Ja, det tycker jag verkligen. Hade jag haft en lönen så hade jag varit miljonär för länge sedan.
Jag får ut, efter senaste löneförhöjningen ca 11 300 kr efter skatt och om ett tag när jag har blivit produktionssamordnare så kommer jag upp i 12 000 efter skatt.
Det är jag nöjd med, men skulle jag komma upp i 14 000 kr, ja då skulle jag jubla.

Det där förstår jag inte hur du får ihop till en resonabel summa...

Körde lastbil i somras innan jag fick mitt riktiga jobb och då hade jag mellan 15-17K i månaden efter skatt o annan dynga.
Citera
2011-03-03, 22:19
Medlem
PrickigKorvs avatar
Jag jobbar som lärling andra perioden och får 17.000 innan skatt sen är det lite restidstillägg och så slutar på ca 12 nånting efter skatt när det ena och andra är ifråndraget. Som fullbetald ligger du väl på 30 sisådär beroende på firma, erfarenhet och chef..
Citera
2011-03-04, 16:51
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pauronfestis
Första 600~ timmarna som lärling ligger väl på typ 13 000, andra hälften ligger väl på runt 14 000-15 000. Första års ligger väl på runt 18 tror jag, Andra års på en 20 och tredje på 24-25k.

Inte helt hundra dock angående montörs lönerna, men vet att lärling ligger på runt 13 000-15 000 hela perioden, man ökar i lön efter runt 600 timmar som lärling. Första års borde ligga på en 18 000, låter hyfsat rimligt för mina öron iaf!

Farsan har en 30~ år inom yrket och får hem en jävla massa information om lönerna, och det är ju snack om att lärlingar ska få ta del utav ackordet också

edit:
Alltså enligt avtalen är det dessa löner, kan säkert be farsan kolla upp vad det står i avtalen men hyfsat säker på dessa löner jag skrivit(förutom just andra och tredje års, första års borde ligga på runt 18)

Seriöst, börjar på 13000 och sen 14-15. Fan det är ju rena neger lönen, går ju fan inte att leva på det. Sinnes!!
Citera
2011-03-04, 19:35
Medlem
johanizanoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Seriöst, börjar på 13000 och sen 14-15. Fan det är ju rena neger lönen, går ju fan inte att leva på det. Sinnes!!

när du går som lärling och har den lönen så är det inte neger lön ?`(gillar inte att du använder sånna uttryckhär tack)

första året som lärling är samma sak som du pluggar, fortsättning på din utbildning bara det att du får betalt. vad är det för skit lön då? vad får du om du pluggar 2500kr av csn ?
Citera
2011-03-18, 21:31
Medlem
linerss avatar
Elektriker, se hit!

Hur mycket tjänar man som elektriker? Jag ska nog läsa till det i höst och är lite nyfiken.. Sen undrar jag om ni tror jag kommer tjäna mindre för att jag är tjej?

Jag vill verkligen ha samma lön som alla andra men att det är så mansdominerat skrämmer mig lite. Är rädd för att bli lite "lilla gumman-behandlad".

Så alla ni karlar, hur mycket tjänar ni och hur många års erfarenhet har ni? Vad exakt jobbar ni med? Tror ni att jag kommer få samma lön som alla andra med samma erfarenhet eller är det kört pga att jag är tjej?

Tacksam för svar!
Citera
2011-03-18, 21:37
Medlem
linerss avatar
Haha, tyvärr är det inte jag. Men jag har fått höra att jag är lik henne!

OnT: Är du elektriker?
Citera
2011-03-18, 21:38
Medlem
Svårt att få jobb som elektriker för tillfället.
Ett rent helvete att få en lärlingsplats.
Citera
2011-03-18, 21:38
Bannlyst
[/url]
Citat:
Ursprungligen postat av liners
Hur mycket tjänar man som elektriker? Jag ska nog läsa till det i höst och är lite nyfiken.. Sen undrar jag om ni tror jag kommer tjäna mindre för att jag är tjej?

Jag vill verkligen lön som aha samma lla andra men att det är så mansdominerat skrämmer mig lite. Är rädd för att bli lite "lilla gumman-behandlad".

Så alla ni karlar, hur mycket tjänar ni och hur många års erfarenhet har ni? Vad exakt jobbar ni med? Tror ni att jag kommer få samma lön som alla andra med samma erfarenhet eller är det kört pga att jag är tjej?

Tacksam för svar!
lonestatistik.se
vad är det för vissen inställning ?
Rätt lön till rätt person ska det vara..
Se till att du blir bra på det du gör och se till att du får bättre ön än alla andra.
Sossementalitet
Senast redigerad av jimmyl 2011-03-18 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in