Citat:
Ursprungligen postat av MsLi
Jag är rätt fixig av mig. Tänker logiskt och är praktiskt lagd. Har kommit på att elektriker måste vara ett riktigt roligt yrke, dessutom med kort utbildning och hög lön!
Varför är så få tjejer elektriker egentligen? Är det tungt eller skitigt?
Tycker ni att det är ett okvinnligt jobb? Skulle det inte tvärtom kunna vara rätt hett med en snygg tjej i blåbyxor (eller vad dom nu har) och en tight tröja?
Och ni som undrar, NEj jag vill inte ligga med dem jag arbetar åt utan vara het för min kille, även om jag är på jobbet!
Jobbade själv en period som elektriker innan jag föll tillbaka på mitt gamla yrke. Tycker inte att det var spec. tungt eller skitigt. Däremot var det ofta arbete med "händerna ovanför huvudet" (montering av armaturer, kabelstegar, etc), vilket kändes på efter en tid.
Och nej, ingen tjej oavsett figur kan se het ut i blåbyxor. ;-)
Kommer i skrivande stund på att vi hade ju en kvinnlig praktikant. Men hon hade nog valt fel yrke. Först var hon saftigt höjdrädd och om hon skulle klippa av en kabel fick hon ångestattack. Däremot trivdes hon som fisken i vattnet när hon fick arbeta med en gigantisk Hiltiborrmaskin.
Enda nackdelen med yrket är tidiga mornar samt att det finns risk för utearbeten vintertid.