Jag har aldrig vetat vad jag vill hålla på med men plötsligt efter jag gått om ett par klasser och hamnat efter och nästan skulle överväga sociala så hade jag riktigt tur och gled in i larmteknikerutbildnig
Hade ännu med mig turen att min lärare även är chef för ett litet larm företag. Går baggium skola praktiska gymnasium vilket innebär att jag har cirka 50% lärlings tid resterande tid i skolan.
Vilket blev perfekt chefen gav mig jobb som larmtekniker inom hemlarm ( trådlösa moduler ) samtidigt som jag får arbeta en hel del med cctv och passersystem, trivs super bra och jag har stora förhoppningar på detta arbete. Väldigt fritt och mycket kundkontakt, alltid nya ställen och nya sätt att tänka. Dagarna bara glider förbi.
Som du säger efter en sådär 20 år kan det säkert bli ganska smalt men väljer man (har man tur) att hålla på med passersystem, cctv så har man stora framtidsutsikter.
En kille på jobbet har cirka 3 års erfarenhet och nu redan certifierad för en massa passersystem ( bosch osv). Så vill man ha riktigt fina fina papper finns lätta poäng att plocka här

.