2009-11-06, 23:23
Medlem
y.ys avatar
Om du kan tänka dig distanskurs kolla på elutbilda.nu

Tror dock man måste ta sig till Sundsvall några ggr.
Citera
2009-11-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantiss
Vilken linje gick du på gymnasiet?

teknik
Citera
2009-11-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Om du kan tänka dig distanskurs kolla på elutbilda.nu

Tror dock man måste ta sig till Sundsvall några ggr.

kommunen betalar inte min utbildning
Citera
2009-11-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macknu
Har du ens letat? http://www.malmo.se/skolautbildning/...680004405.html

Ett tips är att gå till dom som sköter utbildning i Malmö, alltså kommunen. Via antingen deras hemsida eller att du kontaktar dom som har hand om vuxenutbildning så kan dom guida dig rätt bra.

Ska du betala utbildningen ur egen ficka så kan du räkna med ett par hundratusen, vet dock inte om det är möjligt att betala en hel utbildning privat.

har osså kollat på den utbildningen på lernia men problemet e att kommunen inte vill betala så ja kan gå den utbildningen eftersom jag redan gått en gymnasie utbildning, dom vill inte ge mig en andra chans....
Citera
2009-11-07, 18:30
Medlem
Kan du inte tänka dig att plugga i helsingborg?
Citera
2009-11-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff-Jesus
Kan du inte tänka dig att plugga i helsingborg?

hmm vet du om de finns nån utbildning där?
Citera
2009-11-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeckaDen
hmm vet du om de finns nån utbildning där?

http://www.helsingborg.se/templates/...epslanguage=SV

http://www.kyutbildningar.se/
Citera
2009-11-07, 20:00
Medlem
Citat:
helvete hittar ingen elektriker utbildning i malmö området, har redan gått på gymnasie i 4 år inklusive komvux 1 år. Bor inte i Malmö så min kommun måste betala om ja vill gå gymnasie-, komvux-utbildning och det vill dom inte. Hittar ingen KY/högskola/YH nu till våren, nån som vet nån?

nån som vet vad det kostar att betala en cirka 1 års utbildning själv? kostar olika på olika ställen?

alltså är du så efter så du inte kan leta upp en kurs själv är det lika bra å ge upp
om du GOOGLAR bör du hitta vad det kostar, men lyckas du inte med det är det nog ingen idé du söker till elektriker.
Och om du förväntar dig att någon annan alltid ska betala din utbildning så kan du lika gärna gå och lägga dig, du hade din chans, läs särskola eller något annat.
Senast redigerad av Censur 2009-11-07 kl. 20:03.
Citera
2009-11-07, 20:55
Medlem
macknus avatar
Citat:
har osså kollat på den utbildningen på lernia men problemet e att kommunen inte vill betala så ja kan gå den utbildningen eftersom jag redan gått en gymnasie utbildning, dom vill inte ge mig en andra chans....

Då är det bara att antingen byta kommun eller övertala dom. Kan du motivera varför du ska få gå den utbildningen på ett bra sätt så kan dom låta dig gå den.

Ett annat sätt är att läs lite basic ellära på högskola, hoppa av och sen säg till kommunen att du vill komplettera din elutbildning så du kan bli elektriker då dina kurser från högskolan är värdelösa om du inte kan komplettera dom. Då finns det plötsligt en bra anledning till dig att gå samtidigt så är du billigare då du kanske bara behöver halva elutbildningen.
Citera
2009-11-11, 21:15
Medlem
Haddoques avatar
Ska förhandla fram månasdslön ist för timmlön. Någon som har koll på hur man räknar om lönen? har 165 i timmen. sen kan jag ju passa på att fråga vad lönerna bör ligga på i dagens läge? Då menar jag inte storbyggselektriker med ackord etc, utan små till halvstora jobb(allt ifrån service till villabyggen)
Citera
2009-11-12, 17:09
Medlem
schabo-labos avatar
Jag önskar också lite löneinfo.. kikade i elektrikerförbundets hemsida, men blir inte så mycket klokare;

http://www.sef.se/Kollektivavtal.aspx

Jag söker alltså lista på löner allt från lärling, 1,2,3-års montörer osv.. fram tills man är fullbetald och sedan vilka tillägg som finns (om det finns några), övertid osv. Alltså ej ackord eller liknande, utan en normal lönelista som alla andra jobb har.

Tack på förhand.
Citera
2009-11-12, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag önskar också lite löneinfo.. kikade i elektrikerförbundets hemsida, men blir inte så mycket klokare;

http://www.sef.se/Kollektivavtal.aspx

Jag söker alltså lista på löner allt från lärling, 1,2,3-års montörer osv.. fram tills man är fullbetald och sedan vilka tillägg som finns (om det finns några), övertid osv. Alltså ej ackord eller liknande, utan en normal lönelista som alla andra jobb har.

Tack på förhand.
vet en person som arbetar som montör och får 30tusen i månaden, med fast accord då. om du nu blev klokare av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in