2012-01-29, 13:12
Medlem
http://i1117.photobucket.com/albums/...a/28d4d38a.jpg
Hade nog försökt mig på denna rätt, hör med Formsvacka för receptet.
Citera
2012-01-29, 13:14
Medlem
zippogippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyMalin
Snitt mat är en höjdare tycker jag!
Gör ett fat med lite kallskuret och allt du kan komma på som e gott och kan sättas på en tampetare!
Till efterrätt smälter du choklad och har jurdubb, melon, annanas mm uppskuret i tärningar som man doppar i chokladen!

en klar tia!! Lycka till!
Haha jo det låter bra, synd bara att vi senast igår åt den efterrätten :P Känns som att det är lite för tätt inpå tyvärr! Men kallskuret kan vara något Ingen utmaning direkt men gott är det ju Tack!
Citera
2012-01-29, 13:15
Medlem
zippogippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
http://i1117.photobucket.com/albums/...a/28d4d38a.jpg
Hade nog försökt mig på denna rätt, hör med Formsvacka för receptet.
Ser gott ut, så lite egenbakat bröd tilldet kanske ? tack för tipset!
Citera
2012-01-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippogippo
Ser gott ut, så lite egenbakat bröd tilldet kanske ? tack för tipset!
Blir dunderbra! Skulle verkligen inte klaga på en sådan Alla hjärtansdagsmiddag!
Citera
2012-01-29, 13:21
Medlem
christerys avatar
Liiite mer hjälp om vad hon gillar kanske skulle underlätta. Argsint laktovegan eller köttfetischist som älskar blod gör ju en liten skillnad. Dör av nötter eller älskar frukt, osv..

Fondue typ denna kan väl vara kul. Ju kallare den där grytan är desto längre får ni sitta och mysa.

Dom burkar kallna pga att spritlågan under är under all kritik får jag säga.

Går att göra ostfondue åxå, men jag personligen har inte testat det. Bröd och smältost tror jag det ska vara, Aakes variant i bilder på mina... är nog inte representativ, men innovativ.

Frulle på sängen med allt kanske.
Citera
2012-01-29, 13:24
Medlem
godawdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyMalin
Snitt mat är en höjdare tycker jag!
Gör ett fat med lite kallskuret och allt du kan komma på som e gott och kan sättas på en tampetare!
Till efterrätt smälter du choklad och har jurdubb, melon, annanas mm uppskuret i tärningar som man doppar i chokladen!

en klar tia!! Lycka till!

Låter intressant det här, men får man lov att fråga vad en "jurdubb" är för något?
Citera
2012-01-29, 13:31
Medlem
zippogippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Liiite mer hjälp om vad hon gillar kanske skulle underlätta. Argsint laktovegan eller köttfetischist som älskar blod gör ju en liten skillnad. Dör av nötter eller älskar frukt, osv..

Fondue typ denna kan väl vara kul. Ju kallare den där grytan är desto längre får ni sitta och mysa.

Dom burkar kallna pga att spritlågan under är under all kritik får jag säga.

Går att göra ostfondue åxå, men jag personligen har inte testat det. Bröd och smältost tror jag det ska vara, Aakes variant i bilder på mina... är nog inte representativ, men innovativ.

Frulle på sängen med allt kanske.
Ursäkta otydligheten Hon är inte allergisk mot något, "normala" matvanor, gillar kött, älskade min smördegsinbakade fläskfile a la medium. Gillar ganska nyttig mat, inga bearniersåser (stavning?)
Fondue kan vara nåt, inte ostfondue dock, usch och fy för andedräkten :P Tack för tipset, frukost på sängen kan det nog bli om hon sover hos mig kvällen innan och jag lyckas vakna först för en gångs skull Tack!
Citera
2012-01-29, 13:34
Medlem
RutSvenssons avatar
Rödvinsmarinerad oxfilé med potatisgratäng? (hjärtformade potatisskivor? )
Citera
2012-01-29, 13:39
Medlem
zippogippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Rödvinsmarinerad oxfilé med potatisgratäng? (hjärtformade potatisskivor? )
Tack för tipset Det kan vara något, har du lagat det någon gång? Isf, har något konkret tips på passande förrätt och efterrätt?
Citera
2012-01-29, 13:56
Medlem
xDs avatar
Köttbullar och makaroner. mmmm
Citera
2012-01-29, 14:47
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippogippo
Tack för tipset Det kan vara något, har du lagat det någon gång? Isf, har något konkret tips på passande förrätt och efterrätt?

Har lagat det ett par gånger (dock inte hjärtformade potatisar :P)
Du ska ju helst ha en förrätt som speglar varmrätten, men du får nog fråga någon annan om det.
Citera
2012-02-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godawdo
Låter intressant det här, men får man lov att fråga vad en "jurdubb" är för något?

ÅHNEJGUUUUD jag stavade feeeel!! Majgod jag menade SÅKLART jordgubb, ursäkta min syrianska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in