Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Du säger att det gäller din vän men i nästa mening så säger du "det går inte har redan provat..jag kan inte låna heller ...med tanke på att jag ska flytta till sydney efter sommaren (för gott).."
Enda sättet du kan lösa det på är att jobba hårt och spara ihop 150k och sedan casha allt och sedan vänta tre år på att anmärkningarna ska försvinna. Eller så skiter du i de eftersom att detta inte kommer att ge dig förhinder om du inte bor i Sverige.
Det här fallet handlar ju inte om mig. Det.handlar om min vän. Med flytten menar jag ; jag kanske kan ta ett lån å lösa upp hans KF. Skulder..men d ser svårt ut me tanke på att jag flyttar om nån månad.
Me bankerna så har han redan provat...
Det borde ju finnas nån lösning. Stadsförvaltningen har ekonomisk rådgivare..men fyyy va otrevlig hon va. Vi var där tillsammans å hon e kaputt...det finns inga andra utan hon e ensam...dvs den enda personen på ekonomisk rådgivningen.
Skuldasannering : det har vi kollat upp. Han ska söka men sannokliheten t beviljning e nästintill uteslutet. Men han ska söka..