Det enda han kan göra är att söka ett jobb, någon månad efter detta så kommer dom att göra en utmätning på lönen och han får dryga 9k/månaden att leva på tills skulderna är betalda.
Jag själv har KFskulder på 175k och dom har försökt att utmäta men jag har inget av värde
enda chansen för min del att bli kvitt dom är att ta ett jobb och låta en stor del av lönen gå te utmätning.
Eller så får han ringa dom han är skyldiga cash och be dom dra tebax skulderna och komma överens om avbetalning, men då måste han kunna betala skulderna för att inte dom skall gå tillbaka till KF.
Eller så fixar han jobb i Norge, har för mig det tar ett halvår innan KF hittar honom där och då bör han ha kunnat fixat ihop sig en bra slant.
Han kan bara hjälpa sig själv, hade aldrig hjälpt snubben själv om jag inte hade varit väldigt rik
och jag själv tar inte emot hjälp utan jag anser att jag måste klara upp min egen skit själv, maten som syrran å morsan gav mig tog jag emot enbart bara för att dom kom med den, jag själv ber aldrig familj/icke statliga personer om något det är jag för stolt för
Soc kommer jag däremot söka nästa månad

.
Måste man inte för övrigt ha KFskulder på +500k för att kunna få ansöka om skuldsanering?
har för mig att dom sa detta i Lyxfällan en gång.