• 1
  • 2
2012-03-16, 21:03
Medlem
Christopher.s avatar
Enligt mig är det så. Kolla bara hela mänsklighetens historia. Jag drar det så långt att det är något genetiskt. Vad säger ni filosofer?
Citera
2012-03-16, 21:06
Medlem
fueones avatar
Jag tycker att det är upp till var och en att gå sin egna väg, ingen ska leda utan man ska vara ledare över sig själv.
Citera
2012-03-16, 21:46
Medlem
Flashbackhorans avatar
Ja jag tror faktiskt att män har mer ledar egenskaper ön vad vi kvinnornhar, men naturligtvis finns de kvinnor med det också men de är väldigt få.

Som tur är så finns det mycket annat som vi kvinnor är bättre på än vad mån är så vi behöver nog varanda för att må bra
Citera
2012-03-16, 22:01
Medlem
MadDog76s avatar
har upplevt det som mkt individuellt !! Vissa är som får medans andra är "shepards"..

Själv följer jag sällan strömmen..
Citera
2012-03-16, 23:12
Medlem
christerys avatar
Leda vadå? fårskockar eller feminsister med regnskogar under armarna?
Män fattar det hela, men qvinnor är obegripliga.

Politikerna vi har idag, är nån av dessa bättre. Skit i genus för ett tag. Maria och Borg skulle för mig få leda Sverige. Där har vi i alla fall några som båda har lite ledaregenskaper, sen att en är avgången och den andra bara ekonom . Dessa två skulle fixa nåt sånt.

Varför jag svarar så. Jo jag tror att en av varje kön tillsammans kan göra en balans. Ytterligheter mot varandra.

Men, det är bara min åsikt.
Senast redigerad av christery 2012-03-16 kl. 23:17.
Citera
2012-03-17, 04:05
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackhoran
Ja jag tror faktiskt att män har mer ledar egenskaper ön vad vi kvinnornhar, men naturligtvis finns de kvinnor med det också men de är väldigt få.

Som tur är så finns det mycket annat som vi kvinnor är bättre på än vad mån är så vi behöver nog varanda för att må bra

Visst är det så, vi män kan inte befrukta varandra (ännu) .
Citera
2012-03-17, 09:47
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Visst är det så, vi män kan inte befrukta varandra (ännu) .

Haha ja den dagen ni kan det då ligger vi kvinnor illa till
Citera
2012-03-17, 11:44
Medlem
DarkBoyIsWhites avatar
Everybody is there own master
Citera
2012-03-17, 14:40
Medlem
Mannen leder, kvinnan styr, det är så evolutionen har fostrat oss och det blir inte jämlikare än så. Synd bara att moderna samhällen inte är byggda på den parollen.
Citera
2012-03-18, 07:37
Medlem
karakoimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Mannen leder, kvinnan styr, det är så evolutionen har fostrat oss och det blir inte jämlikare än så. Synd bara att moderna samhällen inte är byggda på den parollen.

Företag, där man skiter rätt mycket annat, bara det funkar och man tjänar pengar ger rätt bra bild på hur det naturliga könandet fördelar sig: tjejer blir projektledare eller lågnivåchefer, håller ordning, styr. Oppfinnarjockarna, visionärerna och experterna hittar du bland killarna. Många tjejer blir typ experter också men då mer ordningssamma tekniskt. Så ja, det som du säger, vore bra om man kunde organisera samhällena så.
Citera
2012-03-18, 11:17
Medlem
mightyscoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fueone
Jag tycker att det är upp till var och en att gå sin egna väg, ingen ska leda utan man ska vara ledare över sig själv.

Så ska det givetvis vara. Dock verkar det ju onekligen som att mannen har fått någon typ av gen som främjar ledarskap. Med det sagt behöver vi ju inte fortsätta traditionen av ledande och följande bara för att "det alltid varit så". Då hade ju inget utvecklats.

I det sexuella känns det verkligen påtagligt att mannen leder.
Citera
2012-03-18, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Enligt mig är det så. Kolla bara hela mänsklighetens historia. Jag drar det så långt att det är något genetiskt.
Yes, mannen är född att leda. Detta är redan inlagd i skapelsekonceptet. Män är givarna, kvinnor är mottagarna. Skaparen är mannlig, eftersom Han är en givare. Vi, allihopa här på jorden är "Nukva", som är kvinnlig, eftersom vi är mottagarna. Allt vi har här är från Honom. Moses var en skepherd. Nu väntar vi på nya manliga shepherd, som skall föra ut oss ur "Egypten".
Senast redigerad av irit 2012-03-18 kl. 12:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in