• 4
  • 5
2012-03-15, 22:51
Medlem
allakans avatar
Tacksam för svaren från dom flesta, det var som jag trodde det var men ville vara säker innan jag sa nått till polaren om saken, han skulle gett fan i att skriva på(erkänna) och tagit det till rättegång då den verkar vara han som hade rätt denna gång, en liten fråga till bara. Det med att han svängde in på ok för att köpa spolarvätska, borde inte det nästan räknas som att åka till "verkstad" för att fixa ett fel, eller hade det varit bättre om han åkte till en verkstad och fyllde på?
Citera
2012-03-15, 23:20
Medlem
Naganass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakan
Tacksam för svaren från dom flesta, det var som jag trodde det var men ville vara säker innan jag sa nått till polaren om saken, han skulle gett fan i att skriva på(erkänna) och tagit det till rättegång då den verkar vara han som hade rätt denna gång, en liten fråga till bara. Det med att han svängde in på ok för att köpa spolarvätska, borde inte det nästan räknas som att åka till "verkstad" för att fixa ett fel, eller hade det varit bättre om han åkte till en verkstad och fyllde på?

Det vore nog bättre att åka till en verkstad antar jag, fast ännu bättre åka till bilprovningen direkt, få en 2a och återkomma senare (om han nu inte har förbrukat båda månaderna så att säga), det hade blivit billigare än boten han fick.
Inte säkert de skulle anmärka något om spolningen iaf, det beror på vilket humör besiktningsmannen är på.

Jag fick en anmärkning på att tutan inte funkade på en bil, men han lät mig åka vidare, jag behövde inte göra någon efterkontroll, det stod i lappen att jag hade ansvaret att fixa problemet. Så ibland är dem snälla.

Samma gäller polisen antar jag, de kanske var riktiga as han stötte på, som sket fullständigt i hans förklaring även om den var sann.
Synd då 1500kr är en bra summa, onödigt att ge bort dem bara sådär.
Citera
2012-03-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Bilprovningen skickar fortfarande kallelser. Suck.

Det gör de, men de senaste åren har på mina kallelser endast framgått vilken period jag har på mig att få det gjort innan körförbudet inträder.
Har man en gång tagit steget in i 2000-talet och bokat online så finns det inga föreslagna tider man kan missa på kallelsen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in