2013-06-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Jag tror också att det var regisserat av klustret i toppen, men att man försöker begå en kupp för att man ställer upp som motkandidat i ett politiskt ungdomsförbund är nåt folk fått för sig på grund av en ogenomtänkt ledare i Fria Tider. Jag har inga invändningar mot ditt inlägg i övrigt då det handlar om subjektiva åsikter som vi diskuterat förut.

Vänligen,
SD-trollet
Det beror väl iofs lite på hur man väljer att definiera kupp. Men så länge det sköttes inom spelreglernas ramar, så bör det inte ses som en kupp. Dock är jag knappast övertygad om att det sköttes helt enligt spelreglerna. Tror mycket väl att de inblandade ringde runt en del och på annat sätt försökte vinna samtycke för den nya kandidaten. Men detta är bara spekulationer från min sida. Även om de skulle tagit till fulknep så vann Kasselstrand pga hans starka stöd i SDU.
Senast redigerad av Feru 2013-06-04 kl. 21:46.
Citera
2013-06-05, 01:03
Bannlyst
Citat:
Bieler är kapabel till att öppna käften utan att omedelbart börja prata om judar, haggor, horande, nickedocker och allt vad det nu är. Att kunna ge ett någorlunda presentabelt och sympatiskt intryck är en talang i sig själv inom den invandringskritiska rörelsen, och du har just själv demonstrerat att den inte är särskilt vanligt förekommande. Tyvärr.

Vänligen,
SD-trollet
Det är väl inte särskilt sympatiskt att ligga sin väg till framgång eller hemlighålla att hon försökte kuppa bort Gustav Kasselstrand ända tills dess att det avslöjades här på Flashback? Det är heller inte särskilt sympatiskt att mena att världens alla folk har rätt till Sverige och att förneka olika folkgruppers unika särarter. Något som verkligen inte är sympatiskt är att ljuga och hyckla och stödja judiska ultranationalistiska organisationer och en ultranationalistisk stat samtidigt som man fördömer nationalism i hemlandet.

Nej, jag ser inte riktigt det sympatiska är jag rädd, och det är ett intryck som förstärkts när man hör personer som är eller som varit aktiva inom SD och som berättar att Bieler är en falsk och dålig människa helt enkelt. Att sätta upp en fasad de femton minuter varje månad man syns offentligt kan de flesta lyckas med, tom en träskalle som du skulle jag tro.

Huruvida jag framstår som sympatisk på Flashback eller inte, har väldigt lite med Bielers inkompetens, opålitlighet och skadlighet att göra är jag rädd. Men snyggt försök! För övrigt är det rent märkligt vad dålig insyn och koll du tycks ha på ditt eget parti och dess företrädare. Hur kommer det sig? Lättja?
Senast redigerad av Straybullet 2013-06-05 kl. 01:34.
Citera
2013-06-05, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är väl inte särskilt sympatiskt att ligga sin väg till framgång eller hemlighålla att hon försökte kuppa bort Gustav Kasselstrand ända tills dess att det avslöjades här på Flashback? Det är heller inte särskilt sympatiskt att mena att världens alla folk har rätt till Sverige och att förneka olika folkgruppers unika särarter. Något som verkligen inte är sympatiskt är att ljuga och hyckla och stödja judiska ultranationalistiska organisationer och en ultranationalistisk stat samtidigt som man fördömer nationalism i hemlandet.

Nej, jag ser inte riktigt det sympatiska är jag rädd, och det är ett intryck som förstärkts när man hör personer som är eller som varit aktiva inom SD och som berättar att Bieler är en falsk och dålig människa helt enkelt. Att sätta upp en fasad de femton minuter varje månad man syns offentligt kan de flesta lyckas med, tom en träskalle som du skulle jag tro.

Huruvida jag framstår som sympatisk på Flashback eller inte, har väldigt lite med Bielers inkompetens, opålitlighet och skadlighet att göra är jag rädd. Men snyggt försök!

Gamle kämpe ... En av orsakerna till varför nationella, eller mer urvattnade invandringskritiker som Sverigedemokrater, inte lyckas bättre är för att de ofta framstår som djupt obehagliga. Du kan kolla här på Flashback, i kommentatorsfältet på Fria Tider, Realisten eller Avpixlat. Varför skulle folk stödja människor som låter som en samling halsstarriga psykon? Du jobbar själv på att förstärka bilden av nationalister som en grupp man borde vara rädd för istället för att gilla, även om du inte är fullt lika katastrofal som vissa andra. Bieler gör ett bättre jobb än dig i den meningen, och hon är ändå en judehagga som knullat sig till sin position, eller hur det nu var. I denna rent praktiska bemärkelse kan man faktiskt dra slutsaten att du gör mer skada än en judinna, och du verkar inte ens förstå det själv.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-06-05 kl. 01:52.
Citera
2013-06-05, 02:00
Medlem
Citat:
För övrigt är det rent märkligt vad dålig insyn och koll du tycks ha på ditt eget parti och dess företrädare. Hur kommer det sig? Lättja?

Jag är inte aktiv medlem, utan mitt faktiska bidrag består av att värva röster bland familj och nära vänner, samt bistå med ekonomiskt stöd bland annat till partiet självt samt till alternativmedia. Om din poäng är att du visat större offervilja än mig så har du rätt. Jag kanske kommer ifatt en dag, men där är vi inte just nu.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-06-05, 03:09
Bannlyst
Citat:
Om din poäng är att du visat större offervilja än mig så har du rätt. Jag kanske kommer ifatt en dag, men där är vi inte just nu.
Nej, det var inte min poäng. Min poäng var att du verkar ha allmänt dålig koll på ditt eget parti och dess företrädare, du tycks sakna insyn och kunskap helt enkelt, det var min poäng.
Citera
2013-06-05, 03:24
Medlem
Evangelions avatar
Bieler är ett betydligt bättre val än galningen Tommy Hansson, hon är förvisso inte populär här på Flashback men jag tror ändå att hon är precis den typ av företrädare SD behöver om man ska nå till en bredare massa, hon ger ett sympatiskt intryck och är väldigt flitig. Precis rätt person för att locka över halvängsliga medelklassväljare.
Senast redigerad av Evangelion 2013-06-05 kl. 03:30.
Citera
2013-06-05, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evangelion
Bieler är ett betydligt bättre val än galningen Tommy Hansson, hon är förvisso inte populär här på Flashback men jag tror ändå att hon är precis den typ av företrädare SD i dagsläget tjänar på om man ska nå till en bredare massa, hon ger ett sympatiskt intryck och är väldigt flitig.
Ja, vad hände egentligen med det gamla pissfyllot Tommy Hansson, har han äntligen blivit utesluten?

Det verkar bara vara märkligt folk som får basa över den tidningen, folkölssnättare, bindgalna sionister, pissfyllon och judiska intrigmakerskor. Det är också intressant att notera att sex av SD-kurirens tidigare redaktörer inte längre är med i partiet, ganska bra åtgång på folk med andra ord.

Angående Paula Bieler så avhandlas hon ganska bra på bloggen Nyskapande.
http://nyskapande.com/bluffen-paula-bieler-viker-ut-sig/
Citat:
Paula Bieler kan bäst beskrivas som en konservativ snackpåse som tror att det går att prata till sig förändringar i samhället.

Kanske därför som så många andra konservativa snackpåsar tycks gilla henne så?
Citera
2013-06-05, 03:50
Medlem
Evangelions avatar
Citat:
Ja, vad hände egentligen med det gamla pissfyllot Tommy Hansson, har han äntligen blivit utesluten?

Det verkar bara vara märkligt folk som får basa över den tidningen, folkölssnättare, bindgalna sionister, pissfyllon och judiska intrigmakerskor. Det är också intressant att notera att sex av SD-kurirens tidigare redaktörer inte längre är med i partiet, ganska bra åtgång på folk med andra ord.

Nejdå, Hansson är kvar och ledde alltså SD-Kuriren ända fram tills Beiler nu tar över. Han hade förresten en lite rolig twitterväxling med Kasselstrand nyligen: https://twitter.com/HanssonTommy/status/337687751749144577

https://twitter.com/HanssonTommy/status/337692655272214528

^^ FAIL. Sverigedemokraterna säger sig vilja värna om västerländsk kultur men har höga företrädare som smädar ett av de största västerländska genierna som verkat på denna jord! Det borde vara grund för uteslutning, methinks Nolltolerans mot okultiverade hotellrumsnerpissande zionazister!

Den jävla galningen ska förresten hålla käft om "Hitlers folk" när han själv är ultrasionist och stöder extrema rasideologiska israeliska partier, finns fan ingen stat i världen som idag liknar Tredje Riket mer än Israel. Kasselstrands nationalism är betydligt mer moderat i jämförelse.

Citat:
Angående Paula Bieler så avhandlas hon ganska bra på bloggen Nyskapande.
http://nyskapande.com/bluffen-paula-bieler-viker-ut-sig/

Kanske därför som så många andra konservativa snackpåsar tycks gilla henne så?

Den som egentligen är mest aktivistisk av höga SD-företrädare är väl Kent Ekeroth. Föredrar konservativa "snackpåsar" vilken dag i veckan framför det destruktiva stolpskottet. SD vill ju profilera sig själva som ett konservativt parti så då är det väl inte konstigt att man drar till sig en del "konservativa snackpåsar", människorna bakom Nyskapande tillhör helt enkelt inte partiets målgrupp.

Själv gillar jag Bieler för att hon på ett personligt plan verkar trevlig och sympatisk, politiskt står jag i flera avseenden långt ifrån henne.
Senast redigerad av Evangelion 2013-06-05 kl. 04:11.
Citera
2013-06-05, 03:53
Medlem
Evangelions avatar
Citat:
Stämmer det att Paula Bieler inte bara har judisk bakgrund utan dessutom zigensk dito? Det låter ju nästan för bra för att vara sant.

Tänker du inte på Chang Frick?
Citera
2013-07-01, 03:26
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velicander
Paula är ingen strippa. Hon är en av de bästa SD har inuläget.
Om hon nu vore det, skulle det förminska hennes trovärdighet i politiska frågor? Såvitt jag vet har väl inte SD propagerat för stripteaseförbud även om jag inte har jättekoll på SDs politik? Och även om nu SD skulle propagera för detta så ligger i så fall en hypotetisk strippkarriär längre tillbaka i tiden varför folk kan ändra sig.

Sverige är ett jävla moralkakeland! Ett land där ett litet skitmisstag kan kosta en människa både position och social gemenskap, särskilt för politiker. En politiker behöver inte ens dömas för något brott, se fallet Svin-Otto Littorin. De verkliga politiska makthavarna, journalisterna, de granskas och kartläggs inte och dumheter de gör anses inte intressanta. Aftonbladets kriminalreporter Anders Johansson varit fast anställd på porrtidningen FIB-Aktuellt.
Citera
2013-07-01, 21:48
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBlank
Detta måste följas då jag har haft viss kontakt med familjen tidigare. Kan inte tänka mig att Paula står högt i kurs i släkten med sitt politiska val

vad har dom för religion? bieler låter ju inte direkt etniskt polskt.
Citera
2013-09-09, 23:03
Medlem
baggebo1s avatar
Enligt Kinnunen kommer sdkuriren.se att återlanseras imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in