Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Det är sånt här som gör mig så ledsen och även förbannad. Jag är aktiv SD:are och vill verkligen att partiet ska växa och frodas. En viktig sak är att försöka få in nytt kvalificerat folk. Jag vill inte att mina företrädare ska framstå som inkompetenta idioter. Tyvärr börjar det bli lite väl många sådana på framträdande poster inom SD nu. Det är som att be om hån från omgivningen, med media i spetsen.
Det är lätt att tappa lusten för gräsrotsarbetet när det går till så här.

Först bör du ställa dig frågan, ordentligt. Ställer du verkligen upp på SDs politik? Vilket innebär bland annat den öppna svenskheten (alla kan bli svenskar), hårdare assimilering av icke-vita och inte ens ett stopp på invandringen. Gör du det, så kan jag förstå att du känner en hopplöshet. Hade jag också gjort.
Med tanke på toppstyret och nolltoleransen i partiet, finns det inte en chans att gräsrötter kan påverka partiet i en riktning, som avviker alltför mycket från hur det är idag. Jag skulle hellre startat/gått med i ett annat parti, även om det vore mikroskopiskt. Det är helt uppenbart att partiet gillar Israel mer än Sverige, vilket gör det äckligt att partiet ändå heter Sverigedemokraterna. Du skulle aldrig kunna få ledningen att gå med på att det inte finns etniska judar, då hade du fått antisemit-anklagelser kastat i ansiktet och bli utesluten illa kvickt.
Jag har tidigare sett SDs tillväxt som något mycket positivt, för att fler ska komma i kontakt med den svenska nationalismen, men med tanke på hur de tar mer och mer avstånd från nationalismen tror jag att partiet kan bli farligt i längden, för mig som nationalist. Partiet har redan lagt fram motioner i riksdagen där man har föreslagit att man ska kunna dra in partistöd till partier som inte "respekterar alla människors lika värde". Hycklare.
Lite off-topic såhär långt, men
till ämnet: Nej jag är verkligen inte förvånad. Samma person som försökte kuppa sig till ordförandeposten i SDU med stöd av partiledningen, så det här luktar verkligen som ett plåster på såren, samt att SD gillar att placera judar på höga poster.
Jag har noll hopp för partiet, förstår inte hur det har gått så fort, hur de har svängt så äckligt snabbt. Partiledningen är så besatta av att växa att de är beredda att avsäga sig all ideologi de tidigare hade. Om de skulle veta att de skulle få 20 % i valet 2014 om de tog avstånd från socialkonservatismen, skulle de inte tveka en sekund. Så otroligt billiga är de.