2013-06-04, 16:46
Bannlyst
Stämmer det att Paula Bieler inte bara har judisk bakgrund utan dessutom zigensk dito? Det låter ju nästan för bra för att vara sant.
Citera
2013-06-04, 16:51
Medlem
QMs avatar
Trodde SD hade nolltolerans mot rasister. Hur kommer det sig att denne SUPERRASIST kan få bli chefredaktör?? SD:are hur ska ni få nolltoleransen att efterföljas, för ni förespråkar väl även öppen judiskhet?

Frågan riktad till alla SD-judar som lyfter upp Paula Bieler.
Citera
2013-06-04, 16:56
Bannlyst
Ledningen sa alltså nej till andra sökande, bland annat minst en med journalistutbildning, för att anställa en knähund som inte ens klarat av att sköta sin blogg. Men det är väl tack för att hon ställde upp så mycket i den misslyckade kuppen mot SDU.
Citera
2013-06-04, 17:07
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Bryr mig inte ett skvatt om vem som är redaktör, så länge tidningen blir bra.

Jävligt otippat att snacket direkt går över till att hon är judinna. Sorgligt.
När man huserar fler judar i partitoppen, åker på studieresor till Israel och är väldigt positiva till ockupationsstaten så är det väl klart man reagerar när det visar sig att även denna figur är av judisk börd?
Citera
2013-06-04, 17:20
Medlem
Citat:
Svenskar är inte en "ras" (människan har inga raser, biologiskt sätt) så argument om utseende går jag inte med på.

Bieler verkar ha en fantastisk språkkänsla. Det här blir säkert jättebra.
Citera
2013-06-04, 18:14
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktussallad
På SDU:s förra forum, Ungsvensk, fanns en användare vid namn PoleCat som jobbade som strippa. Hon hade utländskt påbrå och jag har starkt minne av att PoleCat var just Paula Bieler (bl.a. därför användarbilden visade en del av hennes ansikte) men kan inte styrka någonting.

Tilläggas kan att denna PoleCat dessutom var med i Ungsvensk sociala grupp "Uppland" enligt WayBackMachine.
Citera
2013-06-04, 20:08
Medlem
Silvanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Kan du länka till något klokt hon har skrivit? Vad är det som gör henne klok och omdömesgill menar du? Nu blir jag aningen perplex, för jag var nämligen av intrycket att den enda anledningen till att man lyfter fram Bieler är att hon är en ja-sägande nickedocka med rätt etnisk härkomst, som dessutom har knullat sig till sin position.

Men det, menar du. Är ett falsarium? Anledningen till att hon lyfts fram inom SD-kvinnor, inom SDU och nu som chefred är inte för att hon legat med en viss person i partitoppen utan för att hon är "klok och omdömesgill"?

Spännande att man kan ha så olika tolkningar.

Hon har sansade konservativa åsikter, och verkar av vad man kunde se i Rapportinslaget förra veckan också kunna uttrycka sig och föra sig väl offentligt.
Citera
2013-06-04, 21:04
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladugardsdorr
Ledningen sa alltså nej till andra sökande, bland annat minst en med journalistutbildning, för att anställa en knähund som inte ens klarat av att sköta sin blogg. Men det är väl tack för att hon ställde upp så mycket i den misslyckade kuppen mot SDU.

Det är sånt här som gör mig så ledsen och även förbannad. Jag är aktiv SD:are och vill verkligen att partiet ska växa och frodas. En viktig sak är att försöka få in nytt kvalificerat folk. Jag vill inte att mina företrädare ska framstå som inkompetenta idioter. Tyvärr börjar det bli lite väl många sådana på framträdande poster inom SD nu. Det är som att be om hån från omgivningen, med media i spetsen.
Det är lätt att tappa lusten för gräsrotsarbetet när det går till så här.
Citera
2013-06-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det är sånt här som gör mig så ledsen och även förbannad. Jag är aktiv SD:are och vill verkligen att partiet ska växa och frodas. En viktig sak är att försöka få in nytt kvalificerat folk. Jag vill inte att mina företrädare ska framstå som inkompetenta idioter. Tyvärr börjar det bli lite väl många sådana på framträdande poster inom SD nu. Det är som att be om hån från omgivningen, med media i spetsen.

Paula Bieler är ok företrädare för SD, men det finns inget som tyder på att hon skulle ha talang för journalistik. Men att det skulle ha funnits en massa kvalificerande sökanden ska du nog inte ta för givet för att en anonym användare på Flashback påstår det.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-06-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nej, men du har ju gång på gång visat att du är en idiot också, så det förvånar väl få. Tidningen har ju aldrig varit bra innan (jag har fått den själv i brevlådan i åtminstone två eller tre år), vad är det som tyder på att kvaliteten skulle höjas nu? Vilken kompetens är det Bieler har inom området menar du?

Bieler är inte bara en judinna, utan dessutom en ränksmidande och svenskfientlig judinna som förnekar svenskarnas rätt till Sverige och deras unika etniska särarter. Hon är mao en kulturmarxist, och har man inga problem med det, ja då beror det sannolikt på att man själv har anammat kulturmarxisternas världsbild. Det är inte direkt något att stoltsera med

Kan du länka till något klokt hon har skrivit? Vad är det som gör henne klok och omdömesgill menar du? Nu blir jag aningen perplex, för jag var nämligen av intrycket att den enda anledningen till att man lyfter fram Bieler är att hon är en ja-sägande nickedocka med rätt etnisk härkomst, som dessutom har knullat sig till sin position.

Men det, menar du. Är ett falsarium? Anledningen till att hon lyfts fram inom SD-kvinnor, inom SDU och nu som chefred är inte för att hon legat med en viss person i partitoppen utan för att hon är "klok och omdömesgill"?

Spännande att man kan ha så olika tolkningar.

Bieler är kapabel till att öppna käften utan att omedelbart börja prata om judar, haggor, horande, nickedocker och allt vad det nu är. Att kunna ge ett någorlunda presentabelt och sympatiskt intryck är en talang i sig själv inom den invandringskritiska rörelsen, och du har just själv demonstrerat att den inte är särskilt vanligt förekommande. Tyvärr.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-06-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Först bör du ställa dig frågan, ordentligt. Ställer du verkligen upp på SDs politik? Vilket innebär bland annat den öppna svenskheten (alla kan bli svenskar), hårdare assimilering av icke-vita och inte ens ett stopp på invandringen. Gör du det, så kan jag förstå att du känner en hopplöshet. Hade jag också gjort.

Med tanke på toppstyret och nolltoleransen i partiet, finns det inte en chans att gräsrötter kan påverka partiet i en riktning, som avviker alltför mycket från hur det är idag. Jag skulle hellre startat/gått med i ett annat parti, även om det vore mikroskopiskt. Det är helt uppenbart att partiet gillar Israel mer än Sverige, vilket gör det äckligt att partiet ändå heter Sverigedemokraterna. Du skulle aldrig kunna få ledningen att gå med på att det inte finns etniska judar, då hade du fått antisemit-anklagelser kastat i ansiktet och bli utesluten illa kvickt.

Jag har tidigare sett SDs tillväxt som något mycket positivt, för att fler ska komma i kontakt med den svenska nationalismen, men med tanke på hur de tar mer och mer avstånd från nationalismen tror jag att partiet kan bli farligt i längden, för mig som nationalist. Partiet har redan lagt fram motioner i riksdagen där man har föreslagit att man ska kunna dra in partistöd till partier som inte "respekterar alla människors lika värde". Hycklare.

Lite off-topic såhär långt, men till ämnet: Nej jag är verkligen inte förvånad. Samma person som försökte kuppa sig till ordförandeposten i SDU med stöd av partiledningen, så det här luktar verkligen som ett plåster på såren, samt att SD gillar att placera judar på höga poster.

Jag har noll hopp för partiet, förstår inte hur det har gått så fort, hur de har svängt så äckligt snabbt. Partiledningen är så besatta av att växa att de är beredda att avsäga sig all ideologi de tidigare hade. Om de skulle veta att de skulle få 20 % i valet 2014 om de tog avstånd från socialkonservatismen, skulle de inte tveka en sekund. Så otroligt billiga är de.
Senast redigerad av Feru 2013-06-04 kl. 21:27.
Citera
2013-06-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Först bör du ställa dig frågan, ordentligt. Ställer du verkligen upp på SDs politik? Vilket innebär bland annat den öppna svenskheten (alla kan bli svenskar), hårdare assimilering av icke-vita och inte ens ett stopp på invandringen. Gör du det, så kan jag förstå att du känner en hopplöshet. Hade jag också gjort.

Med tanke på toppstyret och nolltoleransen i partiet, finns det inte en chans att gräsrötter kan påverka partiet i en riktning, som avviker alltför mycket från hur det är idag. Jag skulle hellre startat/gått med i ett annat parti, även om det vore mikroskopiskt. Det är helt uppenbart att partiet gillar Israel mer än Sverige, vilket gör det äckligt att partiet ändå heter Sverigedemokraterna. Du skulle aldrig kunna få ledningen att gå med på att det inte finns etniska judar, då hade du fått antisemit-anklagelser kastat i ansiktet och bli utesluten illa kvickt.

Jag har tidigare sett SDs tillväxt som något mycket positivt, för att fler ska komma i kontakt med den svenska nationalismen, men med tanke på hur de tar mer och mer avstånd från nationalism tror jag att partiet kan bli farligt i längden, för mig som nationalist. Partiet har redan lagt fram motioner i riksdagen där man har föreslagit att man ska kunna dra in partistöd till partier som inte "respekterar alla människors lika värde". Hycklare.

Lite off-topic såhär långt, men till ämnet: Nej jag är verkligen inte förvånad. Samma person som försökte kuppa sig till ordförandeposten i SDU med stöd av partiledningen, så det här luktar verkligen som ett plåster på såren, samt att SD gillar att placera judar på höga poster.

Jag har noll hopp för partiet, förstår inte hur det har gått så fort, hur de har svängt så äckligt snabbt. Partiledningen är så besatta av att växa att de är beredda att avsäga sig all ideologi de tidigare hade. Om de skulle veta att de skulle få 20 % i valet 2014 om de tog avstånd från socialkonservatismen, skulle de inte tveka en sekund. Så otroligt billiga är de.

Jag tror också att det var regisserat av klustret i toppen, men att man försöker begå en kupp för att man ställer upp som motkandidat i ett politiskt ungdomsförbund är nåt folk fått för sig på grund av en ogenomtänkt ledare i Fria Tider. Jag har inga invändningar mot ditt inlägg i övrigt då det handlar om subjektiva åsikter som vi diskuterat förut.

Vänligen,
SD-trollet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in