2014-02-11, 19:20
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jehovamox
Men reagerade du inte på att Paula inte sa något 8m vilken politik står för? Att SF "inte är dödsknarkarnazister" verksr vars det enda skälet stt välja SD enligt henne

Va?
Citera
2014-02-12, 20:03
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
Och så påstår vissa att vi saknar en idédebatt i SD..

Det är ju det ni gör. Du vet väl om att man måste vara minst två med olika åsikter för att något ska kunna kallas för "debatt"?
Citera
2014-02-13, 00:15
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Stämmer det att Bieler är från Djursholm?

För övrigt är det kul, men samtidigt lite bedrövande, att se hur lätt och ledigt Oyto retoriskt plockar isär ungtupparna från SD här i tråden.
Citera
2014-02-13, 16:40
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade tråd.
/Mod.
Citera
2014-02-13, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av &#8776
Stämmer det att Bieler är från Djursholm?

För övrigt är det kul, men samtidigt lite bedrövande, att se hur lätt och ledigt Oyto retoriskt plockar isär ungtupparna från SD här i tråden.
(FB) p1 debatt 2 februari live från Kulturhuset i Sthlm; Hur mycket rasism tål Sverige?

Hon gick i skola där men bodde i Täby.
Citera
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2014-02-14, 11:02
Moderator
Ordning! Här diskuteras Paula Bieler, inte ras eller etnicitet i allmänhet.
/Mod.
2014-02-14, 15:20
Medlem
Jag vill ändå hälsa Paula välkommen till forumet och uppmuntra henne att se diskussionerna här som en potentiellt värdefull praktisk resurs för politiker i allmänhet. Men kanske för ett mognande parti som SD i synnerhet.

Det är inte uteslutet att du som kvinna har mer intuition för hur besvärliga frågor ganska enkelt kan avväpnas genom att man själv anlägger ett nytt, alternativt och positivt perspektiv. Då behövs plötsligt inte den yxiga, forcerade (manliga?) ideologiöverbyggnad som många i SD verkar hänge sig åt. Det är för mycket sekteristiskt revirpinkande och aggressiv definitionsångest, tycks det mig från ett utifrånperspektiv.

Utgår man från en enkel, klar tankegång står man tryggt i alla sammanhang. Man överrumplas aldrig, har inget att dölja, inget att krampaktigt distansera sig från. Istället för att kallsvettigt tala om "kulturella entiteter" och prata i oändlighet om etnicitet just för att man inte känner sig bekväm att prata om etnicitet så bör man sänka axlarna, slappna av och vila i det självklara. Svenskarna är ett folk som alla andra. Inte med större skyldigheter än andra men med lika rättigheter.
Citera
2014-02-15, 00:20
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag vill ändå hälsa Paula välkommen till forumet och uppmuntra henne att se diskussionerna här som en potentiellt värdefull praktisk resurs för politiker i allmänhet. Men kanske för ett mognande parti som SD i synnerhet.

Det är inte uteslutet att du som kvinna har mer intuition för hur besvärliga frågor ganska enkelt kan avväpnas genom att man själv anlägger ett nytt, alternativt och positivt perspektiv. Då behövs plötsligt inte den yxiga, forcerade (manliga?) ideologiöverbyggnad som många i SD verkar hänge sig åt. Det är för mycket sekteristiskt revirpinkande och aggressiv definitionsångest, tycks det mig från ett utifrånperspektiv.

Utgår man från en enkel, klar tankegång står man tryggt i alla sammanhang. Man överrumplas aldrig, har inget att dölja, inget att krampaktigt distansera sig från. Istället för att kallsvettigt tala om "kulturella entiteter" och prata i oändlighet om etnicitet just för att man inte känner sig bekväm att prata om etnicitet så bör man sänka axlarna, slappna av och vila i det självklara. Svenskarna är ett folk som alla andra. Inte med större skyldigheter än andra men med lika rättigheter.

Jag vill börja med att tacka för bra inlägg, men jag tror tyvärr att du har missuppfattat Paula en aning. Det finns, vad jag kan se, inte någon större skillnad i hennes och Z.Z:s syn på nation och etnicitet (se exempelvis det här fullständigt onödiga inlägget på twitter: https://twitter.com/PaulaBieler/status/433877026173644800) och att hon uttrycker sig vagt och enbart försöker ge positiva associationer till nationalism i hennes artikel ska nog mer ses som ett tecken på att hon inte har så mycket i övrigt att säga.
Citera
2014-02-15, 00:54
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det finns, vad jag kan se, inte någon större skillnad i hennes och Z.Z:s syn på nation och etnicitet.

Jag vill dra det ett steg till. Vad jag kan se så finns det ingen större skillnad i Paula Bielers och SDs syn på nation och etnicitet.
Citera
2014-02-15, 01:01
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Jag vill dra det ett steg till. Vad jag kan se så finns det ingen större skillnad i Paula Bielers och SDs syn på nation och etnicitet.

Vilket, med tanke på vilka tankegångar hon, Z.Z, du och annat pack visat upp här, är ett enormt problem om man anser att det svenska folket ska överleva.
Citera
2014-02-15, 14:43
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vilket, med tanke på vilka tankegångar hon, Z.Z, du och annat pack visat upp här, är ett enormt problem om man anser att det svenska folket ska överleva.

Ja. Och tycker man inte som Paula, Z.Z, jag och "annat pack" så ska man förslagsvis inte heller rösta på SD, som alltså tillsammans med resterande partier i Sverige är emot en överlevnad för svenska folket, utan vända sig till ett annat parti. SVP eller något annat minimalt parti med extremt få röster kanske?
Citera
2014-02-15, 17:00
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Ja. Och tycker man inte som Paula, Z.Z, jag och "annat pack" så ska man förslagsvis inte heller rösta på SD, som alltså tillsammans med resterande partier i Sverige är emot en överlevnad för svenska folket, utan vända sig till ett annat parti. SVP eller något annat minimalt parti med extremt få röster kanske?

Ja, det är ett ganska bra förslag och kan i slutändan leda till att exempelvis SvP får ett stort, allmänt stöd hos väljarkåren. Era åsikter är ju ganska vidriga och det finns ingen anledning att stödja ett "nationalistiskt" alternativ som helt historielöst inte ens erkänner svenskarnas rätt till det land de skapat och byggt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in