• 1
  • 2
2005-02-07, 21:37
Bannlyst
Hej! Jag vet inte om det är rätt forum men de handlar iallaf. om dryck! jo frågan är vart kan man få tag på is i större mängder till diverse olika festligheter där is går till drinkar och till helrör etc. Någon som har ett bra förslag där man kan köpa is litervis.
tack på förhand!
Citera
2005-02-07, 21:47
Medlem
sc0ttys avatar
Annars är det populärt att göra is själv, medelst vatten och iskubsformer av något slag. Klart i frysen på ett par timmar.
Hur mycket is behöver du egentligen?
Citera
2005-02-07, 21:47
Medlem
rashbans avatar
När jag jobbade på McDonald's kom det ibland in folk och bad om is, och det gav vi bort gratis till de som ville ha. En sopsäck is brukade dom få.
Citera
2005-02-07, 21:52
Bannlyst
Har styrt ishinkar på fester, då är Donken en säker källa att ösa ur. Vissa ställen tar en symbolisk summa, andra ger bort gratis.
Citera
2005-02-07, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sc0tty
Annars är det populärt att göra is själv, medelst vatten och iskubsformer av något slag. Klart i frysen på ett par timmar.
Hur mycket is behöver du egentligen?
jo ja känner till hur man gör is faktiskt... men oftast räcker bara isen till 2-3 drinkar o vips får man dricka halv ljumma drinkar hela kvällen... sen har man ju inte lust att göra is i en hel vecka heller...

Citat:
Ursprungligen postat av sc0tty
När jag jobbade på McDonald's kom det ibland in folk och bad om is, och det gav vi bort gratis till de som ville ha. En sopsäck is brukade dom få.
de va som attan.. ja hade en föraning att donkan kunde erbjuda is så de är ett hett tips.. tackar!
Citera
2005-02-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rashban

Jo, och hur fan fick dom iväg säcken? En normal sopsäck rymmer mer än 100 liter skit....Antagligen mer. Säcken håller inte för att vara fylld med is och lyftas. Fick de verkligen en full säck?
Citera
2005-02-09, 20:13
Bannlyst
Prisextra säljer is på säck (~10 liter skulle jag gissa).
Vet iofs inte om prisextra finns utanför Stockholm?
Citera
2005-02-10, 00:30
Medlem
Kowalskis avatar
Daglivs vid fridhemsplan i stockholm säljer is.

Annars är ett hett tips att fråga snällt hos en restaruang eller bar.
Citera
2005-02-10, 17:10
Medlem
Pjäxs avatar
Säkraste kortet när vi behövt större mängder är, som tidigare påpekats, McD eller BK. Ta med en stor plastsäck och stick åt dom en tjuga.
Citera
2005-02-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuttla_C
Hej! Jag vet inte om det är rätt forum men de handlar iallaf. om dryck! jo frågan är vart kan man få tag på is i större mängder till diverse olika festligheter där is går till drinkar och till helrör etc. Någon som har ett bra förslag där man kan köpa is litervis.
tack på förhand!

Nu vet jag inte var du bor, men ett bra tips är olika fiskehamnar, där båtar kommer in med nattens fångst. Där finns för det mesta en ismaskin som du kan få. Dessutom kan du ju köpa riktigt färsk fisk!
Citera
2005-02-10, 21:06
Medlem
alltså, kolla på ica maxi eller nån annan vanlig livsmedelsbutik så finns det iskubspåsar som du bara fyller med vatten och så blir det en jävla massa is. kostar typ 10 spänn och med det kan du göra tillräckligt med is för att kunna leka expedition antarktis i ditt vardagsrum.
Citera
2005-02-10, 21:20
Medlem
rashbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer
Jo, och hur fan fick dom iväg säcken? En normal sopsäck rymmer mer än 100 liter skit....Antagligen mer. Säcken håller inte för att vara fylld med is och lyftas. Fick de verkligen en full säck?

Inte säcken full kanske men så mycket som man kan lyfta i en säck. Isen är ju inte helt kompakt så det blir ju knappast 100kg i en säck, men ett antal kilo blir det ju.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in