• 1
  • 2
2007-03-18, 13:34
Medlem
Köper is på McDonalds hela tiden. Ibland gratis, ibland tar de någon krona.
Citera
2007-03-18, 21:49
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HickA
alltså, kolla på ica maxi eller nån annan vanlig livsmedelsbutik så finns det iskubspåsar som du bara fyller med vatten och så blir det en jävla massa is. kostar typ 10 spänn och med det kan du göra tillräckligt med is för att kunna leka expedition antarktis i ditt vardagsrum.
Hur funkar de egentligen, aldrig förstått vad de är bra för?
Citat:
Köper is på McDonalds hela tiden. Ibland gratis, ibland tar de någon krona.
Knacka tre gånger under disken, lösenordet är päronsoda?
Citera
2007-03-19, 13:55
Medlem
Berggubbes avatar
Brukar fråga om is på mc donalds. Oftast ber de om ett bidrag till ronald mc donald fonden , valfri summa.
Isen levereras i en sopsäck som ligger i en mindre kartong, så några 100 liter är det inte frågan om , men den är ju lätt att transportera utan massa kladd.
Citera
2007-03-19, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Nu vet jag inte var du bor, men ett bra tips är olika fiskehamnar, där båtar kommer in med nattens fångst. Där finns för det mesta en ismaskin som du kan få. Dessutom kan du ju köpa riktigt färsk fisk!
Lät som de bästa tippset. Annars kan du försöka i Kemi & Pyroteknik, de kan nog tala om för dig hur du enkelt fryser ner hela huset om du så vill.
Citera
2007-03-19, 18:34
Medlem
dilevas avatar
Varför använda is när kolsyreis är så mycket roligare och kallare!
Citera
2007-03-19, 18:43
Medlem
PhatPhils avatar
Jag brukar varje midsommar gå till han som står i fiskdisken i hemköp här i närheten och fylla 4-5 kassar grattis!
Citera
2007-03-19, 18:49
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag har hämtat säckvis med is på Donken, helt gratis. Personligen så tycker jag att deras is har en underlig, lätt kemisk, bismak, men när det är varmt så bryr man sig inte.

Parantes: Den här tråden får mig för övrigt att tänka på ett Simpsonsavsnitt där ett gäng män åker till Antarktis för att bryta is. Väl tillbaka i Springfield säljer de isen till ett snabbköp och säger att de "förlorade ytterligare några man den här gången" och tycker att det börjar bli för riskabelt, varpå ägaren säger: Om någon vet ett lättare sätt att fixa is, så låt höra.
Citera
2007-03-19, 19:18
Moderator
evilhoneys avatar
Förutom donken så brukar en del krogar vara hyggliga nog att sälja/ge bort is. Ett tips isf är att hämta isen på förmiddagen, då hinner maskinen göra ny till kvällen.
Citera
2007-03-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhatPhil
Jag brukar varje midsommar gå till han som står i fiskdisken i hemköp här i närheten och fylla 4-5 kassar grattis!

Har det inte legat fisk på den isen?
Citera
2007-03-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Hur funkar de egentligen, aldrig förstått vad de är bra för?

Hur de funkar? De är riktigt smarta. Man fyller dem med vatten, sedan är de på något fantastiskt vis självstängande så det går finfint att lägga dem i frysen utan att vattnet rinner ut. Ett par timmar senare kan du bara trycka ut så många isbitar du vill ha. Magic!
Citera
2007-03-20, 19:39
Medlem
wääuus avatar
Mataffärer med chark är en bra grej, iallafall till att kyla flaskor med. De har en ismaskin med en skitstor vagn under som rymmer ca 200-300l is skulle jag tro. Men den isen verkar vara lite sisådär, maskinen är en öppen grej och verkar inte vara så jättehygienisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in