Citat:
Ursprungligen postat av LadyCerise
Haha, stämmer så jävla bra! Fyfan jag hatar skiten, eller gick där några veckor innan jag sa "fuck it" kan lika gärna söka jobb hemifrån istället för att sitta där och ruttna bort hela dagarna och lyssna på nonsens.
Jag ville hellre ha praktik men fick som krav av arbetsförnedringen. Gå kurs hos miroi eller bli av med ersättningen.
Jag kan utan att överdriva eller ljuga säga rakt ut deras kurser hittils inte varit något annat än ett dåligt skämt och en stor besvikelse. Kurserna är ett hån.
Först och främst är det på tok för många deltagare med på kurserna, nu i sommar har vi ibland varit upp till 55 kursdeltagare som har fått trängas i ett rum som är alldeles för litet för så många och det har då även blivit väldigt dålig luft.
De är dessutom väldigt dåliga på att informera deltagare om ändringar i schemat och ändring av dagar vilket har resulterat att många har åkt in helt i onödan när det inte ens har varit någonting. Många av oss åker över 6-7 mil för att ta oss dit.
Med tanke på att MIROI tjänar pengar på varje kursdeltagare som arbetsförmedlingen sänder dit är det skamlöst att de kan hålla på såhär. Det är helt otroligt hur de kan utnyttja människor med staten som bidragsgivare bara för att gömma folk i statistiken. Det är uppenbart att de tar in mer folk än de kan hjälpa plus att kurserna är nonsens. Det är skrämmande och kan inte stå rätt till. De gör sig verkligen förtjänta av benämningen "vuxendagis" då deras kurser mest verkar gå ut på att idiotförklara vuxna människor med meningslösa kurser som aldrig kan leda till ett jobb.