2002-12-04, 16:10
Medlem
Re: ...

Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Citat:
Ursprungligen postat av Gura
Här är ännu en Örebroare.
Har phriikat lite förut, bl.a. varit med i Telhack, men har inte kikat nåt på Flashbacks forum förut.

Håller på att försöka framställa något som kallas för Thermite, det blir tydligen ruskigt varmt och kan smälta stål.
Det kanske kan vara användbart för att få upp luckan.

du menar blandningen mellan aluminium/magnesiumpuler och järn(III)oxid (rost som man bränner i ugnen)? Det borde gå, men om det skulle finnas något explosivt bakom luckan så är det inte att rekommendera!

Lär väl vara 0,001% risk eller nåt. =)
Citera
2002-12-04, 16:25
Medlem
Termit är mkt användbart i sådana sammanhang... Men använd för fan glasögon 8) eller titta bort... Jag var typ blind i en vecka...

Spring iväg då om det nu finns risk för explosiva saker... Men vem sparar på bomber i underjorden egentligen... hmm... svara inte på den frågan...
Citera
2002-12-04, 16:37
Medlem
Gura<----- du vet att du kan beställa järoxid va?
Citera
2002-12-04, 17:02
Medlem
Bitmasters avatar
...

varför beställa järn(III)oxid när man kan göra själv, på 10 minuter?
Citera
2002-12-04, 17:17
Medlem
Av mina erfarenheter när det gäller den kemi jag pysslat med så kan jag säga att 100% renar komponenter lönar sig alltid!
Och med lite fjäsk så vet jag en järn affär som kan fixa typ allt man kan tänka sig villja ha 8O
För övrigt har jag 23kg 100% rent och ca 97% torrt kaliumnitrat om det är någon som är intreserad?
OBS det är inte 100% torrt vid leverans så det finns viss tendens till klup bildning men det är inga problem att torka det på en ungsplåt i ungen (helt ofarligt)
Citera
2002-12-04, 19:20
Medlem
Jag har gjort en bild innifrån kulverten hur det ser ut.. =)

Va tycks om skillzen? :roll:
Citera
2002-12-04, 20:34
Medlem
(Struntar i att quota, det blir så många quotes då)
Okej, ser att ni var bekantar med Termit.

Mitt pulver blir alldeles svart då det har torkat efter elektrolysen. Sen tror jag att jag har blandat lite väl mycket salt i vattnet då det blev en massa salt ovanpå när jag torkade det.
Nu är det ihopmosat till ett svart pulver å ska brännas i ugnen. Verkar det som att jag är på rätt väg?

Beträffande låset så borde det ju att bränna på det även om det sitter i 90°. Det blir ju bara inte så enromt mycket termit på det. Eller är det ett sådant där som är "infällt" i dörren? Då blir det knepigare. Något måste man ju kunna komma på. Ett riktigt kraftigt järnrör kanske eller något.

En phriikrunda i Örebro är ju bara ett måste. Vart ska vi köra?
Citera
2002-12-06, 14:24
Medlem
Ingen aning, ålder på er? Tycker att irc vore en bra samlingsplats att diskutera saker och ting.

Finns ett militärt område uppe vid kilsbergen, fallen tror jag det heter. Var där när jag var mindre med fritidsgården, kommer ihåg att jag hittade en låda som det var ett antal sprängsymboler på...
Dessutom en jävla massa sönderskjutna plastdunkar
Citera
2002-12-06, 16:05
Medlem
17, snart 18.
Citera
2002-12-06, 17:01
Medlem
Okej, 16 här.. Fast åldern brukar inte vara ngt problem.

Kom på en sak, borde det inte finnas en massa borta vid skjutfältet vid bettorp/lillån? Hittade skylten i min signatur där Vet att det finns ett antal nedgångar och att det var militärt område där förut, står massa grejjer kvar där ute
Citera
2002-12-07, 12:23
Medlem
Ahhh kära gamla örebro...det är fortfarande nån sorts aktivitet vid sörbybacken kan jag berätta. När jag var där för några veckor sen var det två polisbilar och nån civil som var där inne (en polis vaktade utanför men jag ställde mig i skogen och spionerade ). En polares farsa har kartor till hemliga tunnlar som finns under Adolfsberg (han jobbar med radiokommunikation på ericsson och har kontakter inom polisen).
Sen finns ju såklart I3 där jag hittade ett gammalt artillerimål (såg ut som en liten metallåda av märket saab(?)). Sen finns ju dammenlägret uppe i kilsbergen...men där finns ju ofta militärer :/

/Martin 16

edit:vart ligger skjutfältet i bettorp/lillån?
Citera
2002-12-07, 14:55
Medlem
svänger du höger direkt under bron förbi reimes, sen följ vägen... Finns ett område för skytteklubbar, och ett nedlagt för militär. Sitter tavlor kvar och allt, finns nog en hel del ute i skogen där.. Dammen, har dom militärer kvar där uppe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in