2002-12-07, 14:58
Medlem
jo jag har också en nära vän, hans farsa jobbar som sverigechef för telekommunikation o internet på bravida, men han vägrar lämna ut ngnting :/
Citera
2002-12-07, 16:36
Medlem
Ta gisslan från hans familj och trada dem mot information
Citera
2002-12-08, 01:44
Medlem
hehe det vore ngt
Citera
2002-12-08, 01:58
Medlem
Etanols avatar
16...
Citera
2002-12-08, 02:04
Medlem
okej verkar som en bra idé, addar direkt!

58850633 här
Citera
2002-12-09, 23:44
Medlem
Mutkers avatar
:idea:

Som lite äldre Örebroare kan jag upplysa om att området kring gustavsvik golfbana - sörbyängen - netcity - ladugårdsängen är ett gamalt flygfält. Nedlagt runt 1972 - 1974 nånting.
Runt det gamla flygfältet har det funnits fyra kanontorn, en i varje ände.
Ett fanns som kartan visar vis sörbykrossen, ett i kullarna vid sörby ängen (pulkabacken), ett fanns i skogsdungen där sista golfhålet nu är beläget - närmast rondellen i adolfberg, så att säga. Slutligen fanns den sista kanon där Backahallen ligger. Där låg förövrigt oxå de civila hangaren och flygledartornet.

Jag säger "fanns" därför att kanonerna gissningsvis inte finns kvar. De lär knappast fylla någon funktion. Ryktet säger dock att gångarna mellan tornen och "berget" finns kvar. Phan vet.

Dammen lägret tillhörde I3, som är ett nedlagt regemente. Men det finns rätt många mob-förråd kvar.
Citera
2002-12-10, 08:49
Medlem
okej, då fick vi svar på det

kanske vore ngt att kolla upp, ifall det inte är igen "betongat"
Citera
2003-06-17, 21:53
Medlem
Loppans avatar
borde vi inte sätta igång me nått snart då?
det e ju sommar o sol =)
Citera
2003-07-20, 22:50
Medlem
rusedss avatar
skyddsrum under stortorget

Har hört ett rykte om att det skall finnas ett stort skyddsrum under stortorget, någon som vet nått om detta?

Under universitetet finns en hel del gångar mellan de olika husen och det finns även gångar till SVT och till en del av husen på studentgatan
Citera
2003-07-30, 23:58
Medlem
Pontiphexs avatar
Jag är också en gammal Örebroare (har flyttat nu) och vilka minnen den underbara 1337-kartan väckte! Magnifik!

Sedan har jag hört att under Sörby skall det ligga ett mycket stort sjukhus. Sedan att ladningsbanan bevakades med kanontorn lät mycket troligt.

Slutligen kan jag bekräfta att det går ganska många gångar under "Eken" (rättspsykiatrisk avdelning). Och dom leder lite överallt, mer törs jag inte berätta wink

Ingen mer som har något att förtälja, detta var ju jättespännande!
Citera
2003-07-31, 22:08
Medlem
bojos avatar
Re: skyddsrum under stortorget

Citat:
Ursprungligen postat av ruseds
Har hört ett rykte om att det skall finnas ett stort skyddsrum under stortorget, någon som vet nått om detta?

Jo, det gör det.. för ungefär 4-5 år sedan gjordes det någon renovering i skyddsrummet och de stora öppningarna som ligger under asfalten var uppgrävda. Öppningarna finns alltså under parkeringsplatserna i östra delen av stortorget. Det var till och med reportage om det i Nerikes Allehanda... Tyvärr sparade jag inte den tidningen... :-(

Bojo som oxå är Örebroare och gärna skulle gå ner och kika i det skyddsrummet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in