Citat:
Menar du att hela det här mobbingdrevet är en killes fel? Du tror inte att effekterna blev lite större när exempelvis AB valde att skriva om det?
Ursprungligen postat av micro113
Den som skapade facebook gruppen rår givetvis för den effekt som det sedan fick -- då handlade det inte längre om en sluten krets.
Om det sedan var samma person som är upprinnelse till alltihop eller inte - det vet jag faktiskt inte.
Behöver jag verkligen svara. Du förstår ju själv att det är en betydande skillnad. Fast faktum är att gäller det att skapa offentliga grupper så bör man iaktta försiktighet oavsett -- det är faktiskt inte alla som uppskattar offentligheten även om det är positiva omdömen som fälls.
Om det sedan var samma person som är upprinnelse till alltihop eller inte - det vet jag faktiskt inte.
Behöver jag verkligen svara. Du förstår ju själv att det är en betydande skillnad. Fast faktum är att gäller det att skapa offentliga grupper så bör man iaktta försiktighet oavsett -- det är faktiskt inte alla som uppskattar offentligheten även om det är positiva omdömen som fälls.
Det är inte rimligt att skylla allt på gruppstartaren (även om jag HELT OCH HÅLLET håller med dig om att det var djävligt onödigt gjort att starta en grupp med syftet att kränka den här kvinnan). Jag har själv startat säkert 10-20 grupper sen jag skaffade mitt facebook-konto för fem-sex år sen nu. Jag har som max lyckats skramla ihop ungefär 1000 pers. Att hans grupp rönt så stor uppmärksamhet på så kort tid säger nästan mer om svenska snorungar 2012 än det gör om gruppskaparen. Hela grejen med att folk uppenbarligen inte har någonting bättre för sig än att reta sig på andra människors kroppsbehåring är pinsam.
Jag är helt med dig när det gäller att man bör vara försiktig med vad man lämnar ut på internet (jag sitter och skriver med dig på Flashback - need I say more?) oavsett om det är med gott eller ont uppsåt.