2012-03-12, 19:54
Medlem
Kvinnan är så fruktansvärt förutsägbar. Så finesslöst initiativ.

Skjut mig. Världen är en tråkig plats.
Citera
2012-03-12, 19:54
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Så, du rakar dig under armarna alltså?
Nej, jag är man. Jag rakar mig i ansiktet i stället. Män ska ha hår under armarna, det ska inte kvinnor. Det bara är så.
Citera
2012-03-12, 19:55
Medlem
hrjjs avatar
Vad äckligt det är med hår under armarna på tjejer! Sjukt.
Citera
2012-03-12, 19:56
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Nej, jag är man. Jag rakar mig i ansiktet i stället. Män ska ha hår under armarna, det ska inte kvinnor. Det bara är så.

Och varför det?

Jag ser absolut inget logiskt i det.

Och du vet att hår under armarna är där av hygieniska själv va? Så egentligen är det alltså mer fräscht med hår än utan.
Citera
2012-03-12, 20:00
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Och varför det?

Jag ser absolut inget logiskt i det.

Och du vet att hår under armarna är där av hygieniska själv va? Så egentligen är det alltså mer fräscht med hår än utan.
Kroppshår är maskulint, jag kan inte förklara det bättre än så. Det passar inte med hår under armarna på en kvinna, det gör det däremot på en man. Det blir manligt då.
Citera
2012-03-12, 20:01
Medlem
Extras avatar
Ett bra initiativ, ska genast gå med i gruppen. Förhoppningsvis kommer många kvinnor upplysas om detta och således sluta raka sig under armarna.

Att den bilden lyckats sprida sig så mycket och väcka så mycket känslor som den gjort gör mig bara matt och uppgiven, det är alltså det här som är intressant att diskutera inom jämställdhet... Hår under armarna...
Senast redigerad av Extra 2012-03-12 kl. 20:06.
Citera
2012-03-12, 20:04
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Kroppshår är maskulint, jag kan inte förklara det bättre än så. Det passar inte med hår under armarna på en kvinna, det gör det däremot på en man. Det blir manligt då.

Än en gång, de sociala konstruktionerna kring könsroller.

Tycker att det är sorgligt att det fortfarande lever kvar. Och att man orkar bry sig.
Citera
2012-03-12, 20:06
Medlem
Extras avatar
Citat:

Med andra ord likställer du rakning under armarna för kvinnor med rakning av skägget för män? Jag har då aldrig varit med om att ett skägg uppmärksammats på detta sätt.
Citera
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Än en gång, de sociala konstruktionerna kring könsroller.

Tycker att det är sorgligt att det fortfarande lever kvar. Och att man orkar bry sig.
Jag tycker det är sorgligt att du inte orkar bry dig, våga ställa lite krav för fan. Varför ska alltid vi män sänka våra krav? Kvinnorna sänker ju aldrig sina. Ingen människa talar någonsin om kravet om att män ska ha hög status, ett bra jobb med en god lön, det är också väldigt svårt att uppnå. Nej, alltid ska det pratas om hur hårt tjejer har det, utseende och vikt och sådant. Så jävla vinklat.
Citera
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Ja, och vi män rakar redan av skägget.
Det ni kvinnor vill ha, sjömans skägg?

Ja det är tråkigt när det blir fel att vilja göra sig själv kvinnlig och försöka vara så fin som man bara kan, gör man det så är man visst mot alla andra kvinnor och har ingen respekt för sig själva, jag tycker att det är precis tvärt om.
Det är ju naturligt att vi alla vill vara så fina som möjligt för det andra könet och ni män gör faktiskt också saker för att vara fina/fräscha för oss kvinnor.
Citera
2012-03-12, 20:08
Medlem
jaaaa kan inte alla feminister odla en buske så kanske man lättare kan skilja på er
Citera
2012-03-12, 20:11
Medlem
Killarna som sympati kommenterar bara för att få ligga. Stor humor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här