2012-03-13, 01:23
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Är det feminister som är offensiva? Är det en feminist som har startat den här tråden? Som la upp bilden på tjejen på nätet? Som skriker i falsett som små flickor, spyr och knappt orkar leva vidare för att en totalt okänd kvinna inte rakat sig under armarna? Är du blind?

MEN VADÅ SOM SMÅ FLICKOR?!??

Som om det skulle vara nåt fel eller vadååååååå? du skulle skrivit som små människor istället eller något annat som inte nervärderar kvinnor så där!!! jävla mansgris!

Ärligt talat så tycker jag det är jävligt fjantigt att nät-mobba någon för att hon har hår under armarna, men man kan väl inte räkna med något annat från 14-åriga facebook/flashbackare....

Gör vad fan ni vill, vi killar kan ju välja någon annan att dra över om ni nu väljer att ha hår under armarna och vi inte gillar det
Citera
2012-03-13, 01:25
Medlem
Dynamiks avatar
Åh nej några bittra vänsterpartister kommer sluta raka sig under armarna. Mitt liv är över.

Nej, allvarligt vem fan bryr sig? Låt folk göra vad dom vill med sina jävla kroppar. Och sluta starta infantila hatkampanjer mot någon stackare som råkade hamna med på tv i två sekunder, alla som deltar i något sådant borde fan skämmas.
Citera
2012-03-13, 01:29
Medlem
Shuenlys avatar
Börjat se ett tydligt samband mellan kortklippta kvinnor och hår under armarna... Är detta möjligtvis vanligare hos bi-homosexuella kvinnor?
Citera
2012-03-13, 01:34
Bannlyst
Varför göra så stor affär av lite kroppsbehåring, speciellt som alla dessa kvinnor (och män) är såna man inte ens känner? Låt folk vara som dom är!

Vill man raka sig så är väl det fräscht och trevligt, men vad är det för fel att välja att vara lite hårig och "naturlig"? Det enda riktigt äckliga med det är kanske att en hårig armhåla luktar mer svett?

Själv bryr jag mig inte så väldigt mycket om kvinnors armhålor är rakade eller ej.
Citera
2012-03-13, 01:36
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVonSmaschforka
Varför göra så stor affär av lite kroppsbehåring, speciellt som alla dessa kvinnor (och män) är såna man inte ens känner? Låt folk vara som dom är!

Vill man raka sig så är väl det fräscht och trevligt, men vad är det för fel att välja att vara lite hårig och "naturlig"? Det enda riktigt äckliga med det är kanske att en hårig armhåla luktar mer svett?

Själv bryr jag mig inte så väldigt mycket om kvinnors armhålor är rakade eller ej.
Jag bryr mig för att det svider att titta på. Jag tycks inte heller vara den enda med den uppfattningen och det är naturligtvis inget jag rår för.
Citera
2012-03-13, 01:39
Medlem
Hahaha, vem orkar bli upprörd över att vissa kvinnor inte rakar sig under armarna?? Det är upp till var och en! Evenemanget skapades för att poängtera dels att det är ett eget val och dels att nätmobbing är jävligt lågt.
Citera
2012-03-13, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Jag bryr mig för att det svider att titta på. Jag tycks inte heller vara den enda med den uppfattningen och det är naturligtvis inget jag rår för.
Du måste inte titta.
Citera
2012-03-13, 01:44
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVonSmaschforka
Du måste inte titta.
Då får man vara jävligt snabb! Bilden kom ju upp i tv-rutan från ingenstans, de kör ju inte direkt disclaimers för håriga hens i tvn.
Citera
2012-03-13, 01:45
Medlem
GlassKattens avatar
Nästan lite "South Park" över det hela..

Feministerna fortsätter att fokusera på helt fel saker och därmed förringar de sin egen sak.
Fjanterier som detta är en skymf mot de kvinnor som utsätts för riktiga orättvisor.

Lycka till med er "spara-håret-under-armarna"-revolution, en majoritet av alla män (och säkerligen kvinnor) kommer fortfarande att föredra rakat.
Citera
2012-03-13, 01:45
Medlem
Jag har inte Facebook men någon annan kan ju starta ett upprop att män ska sluta tvätta könet. Flänsost är naturligt. Man ska få ha sin kropp så som man vill. Varför ska män gå med på kvinnors sjuka kroppsfixering om renlighet? "Det är mannens kropp" matriarkatet ska inte få könskonstruera och härska.

Ta flänsen tillbaka!
Citera
2012-03-13, 01:58
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Jag har inte Facebook men någon annan kan ju starta ett upprop att män ska sluta tvätta könet. Flänsost är naturligt. Man ska få ha sin kropp så som man vill. Varför ska män gå med på kvinnors sjuka kroppsfixering om renlighet? "Det är mannens kropp" matriarkatet ska inte få könskonstruera och härska.

Ta flänsen tillbaka!

Ta flänsen tillbaka! - Seburo C-X

Anyway så undrar jag rent allmänt varför feminister försöker efterlikna män? De har mindre hår naturligt och då borde det ses som kvinnligt med mindre hår, vilket det gör. Då borde man som vill upphöja kvinnor genom att hylla det kvinnliga, snarare än att efterlikna "fienden".
Citera
2012-03-13, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlassKatten
Nästan lite "South Park" över det hela..

Feministerna fortsätter att fokusera på helt fel saker och därmed förringar de sin egen sak.
Fjanterier som detta är en skymf mot de kvinnor som utsätts för riktiga orättvisor.

Lycka till med er "spara-håret-under-armarna"-revolution, en majoritet av alla män (och säkerligen kvinnor) kommer fortfarande att föredra rakat.

Det är ni snubbar som konsekvent tror att feminister hatar män som känns jävligt South Park.

Så om en tjej sparar ut hår under armarna, och dessutom har mage att kalla sig feminist - det kan bara - BARA - bero på att hon 1) kommunist, 2) lesbisk och 3) manshatare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in