Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-12, 18:04
  #1
Medlem
Exoduses avatar
Ja, detta blev mitt andra besök hos polisen..

Några dagar sedan blev jag stoppade i bilen, dom blåste kolla körkort, gjorde ögontester.
Och påstod att jag var påverkad av narkotika, jag nekade och dom ville ta mig till stationen..

När jag väl är där tar dom blodprov, och urin, och jag har fortsatt nekat brott.

Blev positiv på urinet, och blodprovet tar 2 veckor ungefär.

Detta blir alltså min andra ringa narkotika,
Ena fick jag för 2 år sedan precis, och tog körkortet för 3 månader sedan. (Prövotid)

Jag hade inte rökt på runt 4 dagar innan dom fast mig nu, så jag körde inte rökt.
Och dom sa att blodprovet visar runt en halv till en dag om ja hade rökt.




Så min fråga är väll hur vill detta gå för mig?
Seriösa svar tack, egna egenskaper, hur gick det för er?
Citera
2012-03-12, 18:20
  #2
Medlem
Om blodprovet visar positivt så kommer du återigen bli dömd dör drograttfylleri och bli av med körkortet, svårare än så är det inte.
Citera
2012-03-12, 19:01
  #3
Medlem
Dmizors avatar
Är det fyra dagar sen du rökte sist så lär det ju vara lugnt med blodprovet. Alltså så borde det i så fall vara lugnt med körkortet också? Har dock hört att det kan vara ganska random på hur det går med körkortet när man torskar så kan inte lova något.
Citera
2012-03-12, 23:37
  #4
Medlem
Exoduses avatar
Lardest, jag har inte blivit blivit anmäld för drograttfylleri tidigare, utan ringa narkotika.

Dmizor, jo precis borde vara lugnt med just drograttfylleri delen,
just att jag vill behålla körkortet, eftersom efter jag ska blivit dömd skickas allt till transportstyrelsen och dom går vidare om jag är lämplig för behålla körkortet...

Har läst att folk kan bli av med körkortet pga tex misshandel för dom inte ska vara lämplig att kunna köra.....





NEEEED HELP!!!
Citera
2012-03-13, 01:04
  #5
Medlem
Då kommer du bli av med körkortet och får göra om både förarprov och kunskapsprov (inkl riskutbildning) efter att spärrtiden har passerat (troligtvis 6-12 månader). Där till kommer du troligtvis får att få nytt lämp behöva intyg från läkare inkl. provtagning.
Citera
2012-03-13, 11:14
  #6
Medlem
Exoduses avatar
Men hur går det till? Bara för jag gjort en dum grej ska mitt körkort ryka?

Jag menar, jag hade ju inte rökt o kört...
Citera
2012-03-13, 11:42
  #7
Medlem
damnLFOs avatar
visar blodet att du inte var påverkad under tillfället kommer du dömas till ringa n-brott och påföljden blir antingen indraget körkort eller att du måste påvisa nykterhet för att få behålla kortet. Dvs, du ska lämna urin + blodprov under en rätt lång tid framöver. Det får du själv styra upp och betala, vilket brukar bli en ordentligt kostsam affär. Tyvärr..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback