Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-12, 15:10
  #1
Medlem
A-tecs avatar
Tjena, kan ju börja med att säga att jag har ingen aning om vart denhär tråden ska ligga, och jag har letat runt men har inte hittat något svar.

jo, idag så såg min kusin att han hade fåttt ett missat samtal, och han kollade upp på eniro/hitta, och de visar sig att de va socialen.
har ni någon aning om varför dom bara kan ringa sådär? han har aldrig pissat, aldrig åkt fast, plus han är över 20, vad har då socialen med något att göra?

ja han röker cb.

tack så mycket!
Citera
2012-03-12, 15:12
  #2
Medlem
Herblaws avatar
Går han på socialbidrag så ere ju inte så ovanligt att dom brukar höra av sig för ett kommande möte?
Vad fan har cannabis med det här att göra?
Citera
2012-03-12, 15:14
  #3
Medlem
nicodeas avatar
Har han inte åkt dit för cb är det väl knappast det. Han kankse har åkt dit på fylla o soc vill prata me han om alkoholvanor? felrigning? Be honom ringa upp o fråga vad dom ville,får han ju saken ur världen och kan sova gott i natt.
Citera
2012-03-12, 15:14
  #4
Medlem
A-tecs avatar
nej han går inte till socialen och han har aldrig gått dit, eller pratat med dom.
för att de enda deras samtal har kunnat vara om är ju att han har rökt
Citera
2012-03-12, 15:45
  #5
Medlem
-20r53-s avatar
kan vara så, hände mig för några år sedan att jag fick ett samtal när jag var på jobbet, fast det var från skyddat nummer :P

jag svarade och till min förvåning så var det socialen :O , de sa att de hade fått tips om att jag röker och säljer CB ??? och de vile att jag skulle komma o prata med dem, jag blev sjukt förvånad och sa att jag inte hade tid med deras trams o slängde på luren.

har inte hänt någonting efter det
Citera
2012-03-12, 16:25
  #6
Medlem
Leidmtd79s avatar
Han kan ju ringa tillbaka och fråga va de vill? inte så att problemet försvinner när man inte hör av sig... va vuxen nu och slå en pling
Citera
2012-03-12, 17:58
  #7
Medlem
G-punktens avatar
Ring och kolla? Vet dom så är det ju kört ändå
Citera
2012-03-12, 18:03
  #8
Medlem
Scamps avatar
Enklast är ju om han ringer upp igen och frågar vad de vill ? Eller vågar han inte ?
Citera
2012-03-12, 18:14
  #9
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -20r53-
kan vara så, hände mig för några år sedan att jag fick ett samtal när jag var på jobbet, fast det var från skyddat nummer :P

jag svarade och till min förvåning så var det socialen :O , de sa att de hade fått tips om att jag röker och säljer CB ??? och de vile att jag skulle komma o prata med dem, jag blev sjukt förvånad och sa att jag inte hade tid med deras trams o slängde på luren.

har inte hänt någonting efter det
Stämde det då?
Citera
2012-03-12, 18:46
  #10
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Ring och kolla? Vet dom så är det ju kört ändå

Inte så länge han inte pissar positivt.
Citera
2012-03-12, 18:50
  #11
Medlem
HerrFrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Ring och kolla? Vet dom så är det ju kört ändå

Nej det är inte kört ändå. Som vuxen har man ingen skyldighet att prata med socialen bara för att de tror sig veta något. Det finns visserligen en risk att de kontaktar polisen, men polisen har heller inte tid att kolla upp varenda person de hör rykten om.
Citera
2012-03-12, 19:03
  #12
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Inte så länge han inte pissar positivt.

Det kommer han ju göra?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback