• 2
  • 3
2005-02-08, 17:46
Medlem
Nemesis1s avatar
Dumt att folk skall behöva dra sig ner till södra Sverige bara för att få en ren spruta... Det kanske skulle kosta en del att ha sprutbytesstationer lite överallt, men de kunde åtminstone sälja sprutor på apoteken tycker jag...
Citera
2005-02-08, 17:48
Bannlyst
Jag ansökte om tillstånd för att köpa sprutor och kanyler och fick det oxå, inga problem.

Sökte dock genom firman och inte som privatperson.

Skicka PM ifall ni seriöst tänker ge er in på den verksamheten så kan jag hjälpa er.(mot en smärre ersättning..)
Citera
2005-02-08, 20:08
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Fast de där sprutbytesstationerna finns visserligen bara i södra Finlands storstäder om jag minns helt rätt... Det är väl likadant i Sverige också, det är bara i Malmö som man får sprutor, right??
nej jag vet att de finns in Vasa också, 100 på det. min kille har bytt sprutor och han bor i Vasa.
Är du säker på att du inte får sprutor på apoteket? man får det på Åland t.o.m.
Citera
2005-02-08, 20:25
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
nej jag vet att de finns in Vasa också, 100 på det. min kille har bytt sprutor och han bor i Vasa.
Är du säker på att du inte får sprutor på apoteket? man får det på Åland t.o.m.
Tror nog det finns sprutor på apoteken, men är de receptfria?? Måste man visa legitimation då man köper dem (då kan de ju stämpla ens namn som "knarkare")...

När det gäller fria sprutbytesstationer tror jag iaf att det inte finns någon i Vasa, eftersom jag för ett par månader läste i Vasabladet att det debatterades om att öppna ett ställe där sprutor delas ut i staden...

Hur som helst, fråga din pojke om saken så att man vet säkert...
Citera
2005-02-08, 20:28
Bannlyst
Det behövs tillstånd ifrån läkemedelsverket för att handla större mängder...se mitt förra inlägg.
Citera
2005-02-08, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Visst, borde väl kokat nålarna men eftersom jag gillade att slå i mig skiten så blev det oftast bara att jag sköljde av dom innan...
Fan livsfarligt? Varför kokade du dem inte innan? Hur gammal e du?
Citera
2005-02-08, 20:31
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Nemesis1: pöjk min vet inte om man får byta i Vasa fortfarande men man har kunnat i alla fall, eftersom han har bytt. Ang. apoteket så har jag själv hämtat ut (dock på Åland) och ja de är receptfria och gratis. det är på dem som det står Missbrukarvården på Åland så fint på.
Citera
2005-02-08, 20:38
Medlem
nyblads avatar
Dom flästa sprutnarkomaner jag känner har hepatit c, b är ovanligare.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in