2005-02-07, 19:06
Medlem
Nästintil alla sprutnarkomaner jag har träffat har "sagt" att dom har hepatit C så enligt vad jag har sett är det mycket vanligt.
Citera
2005-02-07, 19:27
Bannlyst
Gick bara till min läkare och sade att jag ville bli av med min Hepatit....han frågade mycket riktigt ifall jag varit drogfri i 2 år och självklart så sade jag ja
Citera
2005-02-07, 19:52
Medlem
khats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Gick bara till min läkare och sade att jag ville bli av med min Hepatit....han frågade mycket riktigt ifall jag varit drogfri i 2 år och självklart så sade jag ja

Okej, fick du såntdär ruskigt gift att trycka in med sånadär insulinliknande vertyg ala diabetesspruta
Citera
2005-02-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver

Inga pissprover eller sånt? kanske vorde fråga.. Fast ioförsig åkte ja på ett ringa för bara nån månad sen... eller kanske var nån vecka

Men vet ioförsig inte om ja har hepatit men skulle tro det.Har ioförsig inte märkt av det de minsta men har delat så mycket så vore konstigt om ja inte har det.

Hur är det hepatit uppstår? Har hört att det skulle bildas av gammalt blod så ifall man använder samma verktyg länge så kan man få det?
Citera
2005-02-07, 20:00
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khat
Okej, fick du såntdär ruskigt gift att trycka in med sånadär insulinliknande vertyg ala diabetesspruta

Min polares fader gjorde den behandlingen, hans gick över i några månader .
Men sedan dök den upp igen, han fick smärtstillande under behandlningen, typ. Tradolan osv.

Känner ett gäng narkomaner som har Hep.C, känner också ett gäng som den har självläkt för .
Citera
2005-02-07, 20:01
Medlem
Cudas avatar
Hepatit c är ganska vanligt bland sprutnarkomaner ja. Jag känner några stycken en av dom dog faktiskt för nån månad sen p.g.a det trots att han varit drogfri några år och under behandling.
Citera
2005-02-07, 21:24
Bannlyst
Mig tog de inga urinprov på...jag hade visserligen jobb, egen bostad osv. när jag ansökte om behandling.

Sedan så finns det ju olika sorters C-hepatit, det är inte säkert att du blir av med den med en behandling.
Citera
2005-02-07, 21:50
Medlem
khats avatar
Det finns typ hepatit C 1, 2, 3, 4 eller har jag hört fel ?
Citera
2005-02-07, 21:51
Bannlyst
Är osäker på det där, men jag har för mig att det finns 4 eller 5 sorter.
Citera
2005-02-07, 23:23
Medlem
ÄlskaMigs avatar
vanligt.
inget att riskera när nu finska staten bjuder på sprutor (den vackra texten Finlands (länet dock) missbrukarvård på dem gör ju att man vill ha dem på väggen som prydnad!)
Citera
2005-02-08, 07:52
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
vanligt.
inget att riskera när nu finska staten bjuder på sprutor (den vackra texten Finlands (länet dock) missbrukarvård på dem gör ju att man vill ha dem på väggen som prydnad!)
Fast de där sprutbytesstationerna finns visserligen bara i södra Finlands storstäder om jag minns helt rätt... Det är väl likadant i Sverige också, det är bara i Malmö som man får sprutor, right??
Citera
2005-02-08, 17:41
Medlem
khats avatar
Lund och malmö har sprututbyte..sen har vi ju nära till danmark här nere och där kan man ju hämta nästan överallt. Superbra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in