• 1
  • 2
2005-02-07, 10:12
Medlem
Nemesis1s avatar
Hej alla glada sprutknarkisar! Tänkte ställa den snabba frågan hur vanligt det är med hep B eller C... Har ni eller era polare det??
Citera
2005-02-07, 10:27
Medlem
khats avatar
ganska vanligt

B hepatit är kanske inte lika vanligt som C hepatit, jag har haft båda..B hepatit är som en infulensa. Har man haft B hepatit kan man inte få tillbaka det man kan även vaccinera sig mot B hepatit.. C hepatit däremot kan bli kronisk. C hepatit smittar enbart genom blod fast vissa ägg påstpr sig fått det genom samlag som är nästintill omöjligt..B hepatit smittar via samlag och injektioner.. Min c hepatit läkte ur eftersom jag insjuknade inom ett halvår då jag fått den, jag var även drogfri och då är chanserna stor att man blir av med den, speciellt för oss tjejer.
Citera
2005-02-07, 11:23
Bannlyst
får man bara hepatit genom att dela sprutor/blod???
MVH J
Citera
2005-02-07, 11:37
Medlem
Porrpojkes avatar
Jag har klarat mig från hepatit trots att jag delat nålar med folk som haft det, det första jag gjorde när jag la ner sprutverksamheten var att kolla efter Hepatit o HIV...var ren som en oskuld o det tackar man för...
Citera
2005-02-07, 12:05
Medlem
khats avatar
hehe.du vet väl att man skall vänta minst tre månader efter man lagt ner den verksamheten ? så ropa inte hej förns du är över becken
Citera
2005-02-07, 12:11
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khat
hehe.du vet väl att man skall vänta minst tre månader efter man lagt ner den verksamheten ? så ropa inte hej förns du är över becken

Är medveten om det, därför testade jag mig 6månader efter...
Citera
2005-02-07, 12:14
Medlem
khats avatar
aha. men fan vad bra. skönt att du klarade dig.
Citera
2005-02-07, 12:30
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khat
aha. men fan vad bra. skönt att du klarade dig.

Visst, borde väl kokat nålarna men eftersom jag gillade att slå i mig skiten så blev det oftast bara att jag sköljde av dom innan...
Citera
2005-02-07, 12:33
Medlem
khats avatar
mmm det är ju så, man hinner fan inte slå i kolven innan det är dags för nästa skjut har jag märkt ibland när man är riktigt tarv på skjussen..
Citera
2005-02-07, 17:10
Medlem
-jOE!s avatar
Ta en Twinrix-spruta!
Citera
2005-02-07, 18:15
Bannlyst
Har blivit av med min C-hepatit, fast jag mådde illa som fan utav behandlingen...
Citera
2005-02-07, 18:41
Medlem
khats avatar
aha du gjorde en såndär värsting behandling på 1 år eller ? Är det typ inte ett måste att man skall ha varit drogfri i 2 år innan man får göra den behandlingen...
Sen hörde jag av kärringen på infektionskliniken att om man haft C hepatit och blir av med den och sen lyckas få den igen så får man en svårare C hepatit..?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in